همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 درمان اختلالات فكي را جدي بگيريد

كه در نوع اول فك بالا همپوشاني مختصري بر روي فك پايين داشته ، در نوع دوم فك بالا جلوتر است و در نوع سوم وريدي فك پايين جلوتر است

به گزارش ، سيد عليرضا پرهيز، صبح سه شنبه در هفدهمين كنگره بين‌المللي جراحان دهان، فك و صورت ايران، در ارتباط با موضوع جراحي‌هاي پماد زخم فكي، اظهارداشت: روابط دو فك بر اساس نحوه قرار گرفتن دندان‌ها بر روي هم به سه قسمت تقسيم مي‌شوند كه در نوع اول فك بالا همپوشاني مختصري بر روي فك پايين داشته ، در نوع دوم فك بالا جلوتر است و در نوع سوم فك پايين جلوتر است.

وي ادامه داد: امروزه ديگر نمايندگي محصولات هارتمن درمان اين اختلال‌ها تنها درمان زيبايي به شمار نمي‌رود بلكه نياز فرد را جهت پيشگيري از بيماري‌هاي (Diseases)ديگر تامين خواهد كرد.

پرهيز با بيان اينكه در صورت رفع نشدن اين مشكل بيمار در سنين بالا شرايط حادتري را خواهد داشت، پانسمان زخم بستر گفت:‌ سخت شدن تكلم و اختلال در غذا خوردن و عملكرد فك از جمله اين مشكلات است.

وي افزود: اگر اختلالات فكي با ارتودنسي بهبود نيافت بايد انجام جراحي را سريع‌تر صورت داد تا از عوارض بعدي جلوگيري شود تا با اين مسئله علاوه ژل هيدروزورب بر پيشگيري از اختلالات گوارشي از مشكلات روحي و رواني فرد نيز پيشگيري(prevention) به عمل آورد.

منبع: شفاآنلاين



منبع

تظرات ارسال شده