همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 تشخيص سرطان روده در يك چشم بهم زدن

در كمتر از يك ثاينه سرطان روده تشخيص داده شود.

به گزارش : محققان ژاپني موفق به توسعه يك نرم افزار شدند كه به ادعاي آنها مي‌تواند سرطان سوختگي با آب جوش روده را در كمتر از يك ثانيه تشخيص دهد.

به گزارش زد دي نت، در آزمايش‌هايي كه اخيرا انجام شده، سيستم هوشمند هوش مصنوعي(AI) توانسته آدنوم‌هاي كولوركتال(تومورهاي خوش‌خيمي كه مي‌توانند به سرطان تبديل شوند) را مورد بررسي قرار دهد و سرطاني بودن هر كدام از آنها را تشخيص دهد.

براي اين كار تصاوير گرفته شده از بيمار با 30000 تصوير ديگر كه براي يادگيري ماشيني كرم اسكار رژودرم مورد استفاده قرار گرفتند، تطابق داده مي‌شود.اين سيستم بيش از 300 آدنوم كولوركتال را در 250 بيمار مورد بررسي قرار داده و در كمتر از يك ثانيه توانست با دقت 94 درصدي بدخيمي تومورها را تشخيص دهد.

در حالي كه اين سيستم هنوز به دنبال به دست آوردن مجوز قانوني است، محققان معتقدند كه مي‌تواند بسياري از بيماران را از جراحي بي‌نياز كند.در اوايل سال جاري، سرويس بهداشت پماد آلفا براي جوش صورت ملي انگلستان و اينتل با همكاري يكديگر و با استفاده از AI روشي كارآمدتر را براي تشخيص سرطان ابداع كردند.

گروهي از دانشمندان، يك مخزن ديجيتالي تومور و سلول‌هاي ايمني براساس هزاران سلول بافت انسان را ايجاد كرده‌اند.سپس با استفاده از تعدادي الگوريتم از يك پايگاه داده اطلاعات سرطان براي تشخيص اين سلول‌ها به طور خودكار استفاده مي‌شود.

سرطان پماد زخم بستر روده بزرگ(Colorectal cancer) كه همچنين به نام‌هاي سرطان كولون، سرطان ركتوم يا چنگار روده بزرگ نيز شناخته مي‌شود به رشد سلول‌هاي سرطاني در كولون يا ركتوم(بخشي از روده بزرگ) گفته مي‌شود. اين بيماري به دليل رشد غيرطبيعي سلول‌ها اتفاق مي‌افتد كه مي‌توانند به بافت‌هاي ديگر بدن حمله كنند(متاستاز) يا در آنها تكثير يابند. نشانه‌ها و علائم اين بيماري مي‌تواند شامل مواردي همچون خون در خريد قطره آهن فروزومال مدفوع(هماتوشزي)، تغيير در حركات روده، كاهش وزن و خستگي هميشگي باشد.

سرطان روده سومين سرطان شايع در زنان انگلستان است كه حدود 18400 مورد در سال 2014 با اين بيماري تشخيص داده شده است.

منبع: ركنا



منبع

تظرات ارسال شده