همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مهمترين عواملي كه طول عمر شما را فزايش مي‌دهد

طول يك قرن اخير ميانگين طول عمر خود را به طور چشمگيري افزايش دهد.

به گزارش به نقل از ايسنا، اين ميزان مدي هاني افزايش ميانگين طول عمر در برخي موارد به 30 سال نيز رسيده است. اما در دوهه اخير اين روند دچار مشكلاتي شده است.

در پايگاه اين مركز هدف اين پروژه، افزايش عمر مفيد و كيفيت سلامت انسان‌ها بيان شده است. اين پروژه در سال گذشته كار خود را آغاز كرده است و تاكنون اطلاعات جالبي از يافته‌هاي محققان دانشگاه استنفورد در اين زمينه منتشر قيمت كرم مدي هاني شده است.

براساس اين نتايج زندگي سالم، امنيت مالي و مشاركت اجتماعي از مهمترين عوامل افزايش طول عمر و كيفيت زندگي محسوب مي‌شوند و محققان كيفيت اين عوامل را در بين شش كشور و در گروه‌هاي سني مختلف مورد بررسي قرار داده‌اند.

در حال حاضر عاملي كه با نقصان شديد نسبت به سال‌هاي گذشته مواجه بوده امنيت مالي است.
محصولات مدي هاني
در بخشي از جامعه امريكا كه از تحصيلات عالي برخوردار نيستند اين موضوع بيشتر خود را نشان مي‌دهد به طوريكه ميزان استرس و نگراني نسبت به مسائل مالي در رده سني 25 تا 34 سال در آمريكا نسبت به 15 سال قبل پنج برابر شده است.

مشاركت اجتماعي و گستردگي ارتباطي بين افراد نيز با كاهش نسبي مواجه بوده است. براي مثال علاقه به ازدواج، تمايل زوجين عسل پزشكي به فرزندآوري، شركت در مراسم‌هاي عمومي و مذهبي نسبت به دو دهه قبل كاهش داشته است و اين مسئله سبب افزايش تنهايي افراد در جامعه شده است.

محققان اعلام كرده‌اند تنهايي بيش از حد سبب مي‌شود مشكلات افراد بيشتر به چشمشان بيايد و اين موضوع زمينه افسردگي و ناراحتي را در آنها ايجاد مي‌كند كه خود يكي از عوامل كوتاهي عمر محسوب مي‌شود.
كرم محافظ مدي هاني
از بين اين سه عامل فقط سلامت زندگي در آمريكا به سبب رشد اجتماعي و افزايش آگاهي افراد وضعيت بهتري دارد. آمارها نشان مي‌دهد مصرف سيگار و الكل نسبت به دو دهه قبل كاهش يافته است.

محققان در حال تلاشند تا راهكارهايي براي بهبود وضعيت دو عامل ديگر بيابند.



منبع

تظرات ارسال شده