همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

مغز شما يك عضله است ، درست مانند عضله دو سر بازو ، كپل و شكم ، و بطور حتم ميتوان آن را دوباره پرورش و نوسازي كرد. ممكن است درك آن بسيار سخت باشد ، اما مغز هيچگاه در مورد انجام علايق ساير اعضاي بدن بعنوان الويت اول فكر نميكند، هرچه مي خواهد و هرچه خوشايندش باشد انجام مي دهد. اگر شما در مورد مغز خود سستي كنيد و آن را تعليم ونظم ندهيد ، مغز شما از كنترل خارج خواهد شد مانند كودكي كه اوقات تلخي ميكند. تغيير يك عادت بد به عادت سالم ، زمان و كار ميبرد ، مخصوصا اينكه مدت زيادي ان را رها كرده ايد و حالا تصميم به تغيير آن گرفته باشيد. آموزش تفاوت بين نياز داشتن و خواستن به مغز يك هدف اصلي است كه براي رسيدن به آن در تلاش هستيد. توني رابينز ميگويد:” براي شكستن عادات بد خود ، بايد هر زماني كه در حال انجام آن هستيد خود را دستگير كنيد و سپس صبر كنيد به عقب برگرديد و خود را مجبور كنيد تا عادت جديدي كه بجاي عادت قديم ميخواهيد دنبال كنيد را انجام دهيد.

صرف كردن زمان براي خود

زماني را فقط به خود تعلق دهيد.

هر روز چند دقيقه فقط براي خود در نظر بگيريد . اگر موفق به انجام آن شديد ، آن را ادامه دهيد و براي تمام عادات بد خود اينكار را انجام دهيد ، چرا محصولات مدي هاني كه سلامت شما در خطر است و از طرفي در زندگي ، برروي چيزها و افراد اطراف خود تاثير ميگذاريد .تنها راه موثر اين است كه خود احساسي ، روحي ، فيزيكي را در الويت قرار دهيد. اگر شما خوشحال باشيد ، افراد اطراف خود را هم خوشحال خواهيد كرد.
صرف كردن زمان براي خود اصلا خودخواهانه نيست ، لازم است كه هر آنچه انجام ميدهيد را آسان كنيد. زمان پيدا كنيد ، آن را بررسي كنيد و خود را در الويت قرار دهيد :اين بدني كه هر روز با آن راه ميرويد تنها چيزي است كه داريد پس آن را تغذيه كنيد و اجازه دهيد آن كامياب شود.

به استرس خود رسيدگي كنيد.

همه افراد هر روز با موقعيت استرس زا برخورد ميكنند اما بيشتر آنها بخوبي از پس آن برنمي آيند. چگونه زمان پيدا ميكنيد تا استراحت كنيد در حاليكه مدام با كارهايي كه مهلت انجام دادن دارند و شما زمان كافي براي انجام آنها نداريد ، رئيسي كه از بالاي شانه هاي شما زير نظرتان دارد و همكاراني كه سهم كاري خود را بخوبي انجام نميدهند. صرف كردن زمان براي خود و مقاومت و استحكام بدن خود يك رفتاري است كه بايد ياد بگيريد و هر روز آن را تمرين كنيد.
خيلي مهم است كه چيزهاي بي خود را از ذهن خود پماد عسل مدي هاني پاك كنيد ، و شانه هاي خود را در حالت استراحت قرار داده و نفس بكشيد و برروي صداي نفسي كه داخل و خارج ميشود تمركز كنيد ، سعي كنيد از ته دل نفس بكشيد ، نفس هاي سطحي از سينه نكشيد . هنگام نفس كشيدن ، زماني كه نفس را بداخل ميكشيد تصور كنيد رنگ سفيد را بداخل ميكشيد و هر ميلي متر از بدن را سفيد كنيد و هنگام خارج كردن آن تصور كنيد رنگ سياه را از بدن خود خارج ميكنيد و سفيد را جايگزين آن ميكنيد.
اگر استرس در حال جوش و خروشيدن بود ، به يك پياده روي سريع و ۱۰ دقيقه اي اطراف خانه برويد ، بدن را كش دهيد و به مغز خود هواي تازه وارد كنيد و اجازه دهيد خون دوباره به جريان در آيد.

ورزش

ورزش

ورزش نه تنها باعث افزايش متابوليسم ميشود ، بلكه بخوبي ثابت شده ورزش رها كننده استرس ميباشد و اين را از طريق خارج كردن اندورفين در سيستم و پايين آوردن آدرنالين و كورتيزول هورمون هاي استرس عسل پزشكي انجام ميدهد. اندورفين پيام رسان عصبي احساس خوب طبيعي بدن است كه توسط فراهم كردن احساس خوشحالي كلي و مبارزه با افسردگي و استرس كار خود را انجام ميدهد. بعلاوه اينكه عضله ۴ برابر چربي كالري ميسوزاند، بنابراين فعاليت هاي ايروبيك و ورزشهاي قدرت زا ايده خوبي است.

غذا هاي سالم بخوريد.

ما در دنيايي زندگي ميكنيم كه پر از غذاهاي آماده و پردازش شده و اشباع شده ، حاوي شكر ميباشد كه ما را ميكشند.هر چيزي كه ما در دهانمان ميگذاريم يك علت و معلولي ايجاد ميكند. آنچه كه ما با آن بدن خود را تغذيه ميكنيم بطور مستقيم با احساس ما رابطه دارد ، هم فيزيكي و هم روحي. شكم ما مغز دوم ما ميباشد و تنها سيستمي است كه پيامي را بطور مستقيم به مغز ميرساند تا واكنشي را تنظيم كند. هنگامي كه چيزي را در بدن وارد ميكنيم ، ابتدا شكم واكنش نشان ميدهد ، سطح سروتونين تغيير كرده و يك پيام به مغز فرستاده ميشود و سپس يك واكنش احساسي ايجاد ميشود.
۹۵ درصد از سروتونين در روده ها يافت ميشوند:

  • اشتها
  • خواب
  • حافظه
  • يادگيري
  • حرارت
  • حالت
  • رفتار
  • افسردگي

ما كرم محافظ مدي هاني همان هستيم كه ميخوريم . اگر روزانه از غذاهاي آماده، پردازش شده و بسته بندي شده و حاوي شكر استفاده كنيم ، مغز نميتواند بدرستي عمل كند و عكس العمل منفي ايجاد ميكند. استفاده از چربي هاي سالم ، گوشت بدون چربي و ميوه ها و سبزيجات تازه بهترين روش براي تندرستي است.

خواب

خواب

خواب در مقايسه با تاثيرات منفي كه ميتواند اتفاق بيافتد دست كم گرفته شده است.مغز شما احتياج به استراحت دارد ، مخصوصا بعد از يك روز سخت.
بيخوابي احتمال افزايش وزن و افسردگي و اختلال در عملكرد حافظه ، احتمال بروز ديابت ، اختلالات قلبي ، فشار خون بالا و در كل احساس بد را افزايش ميدهد.

در اينجا به چند نكته براي خوابيدن اشاره ميكنيم :

  • يك برنامه خواب منظم داشته باشيد. اين به مغز شما اجازه ميدهد تا آرام باشو چراكه ميداند وقت خواب و استراحت بزودي ميرسد.
  • قبل از رفتن به تخت يك زماني را براي خود صرف كنيد تا مغز شما از فعاليت هاي روزانه جدا شده و آرام بگيرد.
  • ۱۰ دقيقه مديتيشن ژل مدي هاني انجام دهيد. برروي پاكسازي مغز تمركز كنيد و به صداي نفس خود گوش دهيد.
  • نوشيدني هاي كافئين دار و غذاهاي پردازش شده و شكر دار نخوريد. همچنين الكل برروي خواب شما اثر ميگذارد.
  • سعي كنيد از وسايل الكتريكي قبل از خواب استفاده نكنيد . هر كاري كه مجبوريد، انجام دهيد سپس قبل از خواب زماني را كه نياز داريد ، براي خود صرف كنيد .



منبع

تظرات ارسال شده