همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 تقويت بينايي با يك نسخه خوشمزه

بيماري‌ها دارند و مصرف آن‌ها در رژيم غذايي روزانه توصيه مي‌شود.

به گزارش ، پژوهش‌هاي جديد نشان مي‌دهند خوردن ميوه‌هاي داراي ويتامين C به ويژه مركبات سبب كاهش ابتلا به بيماري دژنراسيون ماكولا (AMD) به ميزان ۶۰ درصد در افراد مي‌شود.

مركبات داراي سطح بالايي از آنتي اكسيدان‌هاي ضروري نمايندگي سوربكت براي بدن انسان است و مصرف آن سبب كاهش احتمال نابينايي و مشكل‌هاي بينايي در سالمندان مي‌شود.

آنتي اكسيدان‌ها به ويژه فلاونوئيد‌ها در انواع ميوه‌ها وجود دارند، اما ميزان آن‌ها در مركبات بيشتر است كه سبب حفاظت از چشم‌ها مي‌شود.

پژوهش درباره خواص مركبات بر جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي چشمي به وسيله دانشمندان دانشگاه سيدني انجام شده است.

از بين تمامي ميوه‌هاي غني از فلاونوئيدها، پرتقال داراي بيشترين اثرگذاري بر سلامت چشم هاست و كارشناسان توصيه مي‌كنند شركت سوربكت افراد در فصل هاي پاييز و زمستان در رژيم غذايي روزانه خود، پرتقال را قرار دهند.

پرتقال داراي ويتامين‌هاي E، C و A است كه سبب تقويت و سلامت چشم‌ها مي‌شوند.

بيماري دژنراسيون ماكولا، نوعي بيماري چشمي است كه بر شبكيه اثر مي‌گذارد؛ اين بيماري سبب دگرگوني در ديد و بروز مشكل هايي چون مطالعه يا تماشاي تلويزيون مي‌شود.

اين بيماري به 2 حالت مرطوب و خشك وجود دارد، در فرم خشك، به تدريج دگرگوني در بينايي فرد ايجاد مي‌شود اما در فرم مرطوب، بيماري به سرعت پيشرفت مي‌كند و سبب تورم رگ‌هاي خوني و آسيب به شبكيه چشم مي‌شود.

در پانسمان عسل نهايت خونريزي و تورم رگ‌هاي خوني سبب زخم در ناحيه چشم مي‌شود و در هر 2 حالت بيماري فقط نقطه ديد مركزي آسيب مي‌بيند.

براي نوع خشك بيماري AMD، درماني وجود ندارد، اما در نوع مرطوب با دارو‌هايي كه از تشكيل عروق خوني جديد جلوگيري مي‌كنند، بيماري كنترل مي‌شود.

كارشناسان در اين پژوهش بر روي ۲۰۳۷ بزرگسال با بازه سني ۱۵ تا ۴۹ سال بررسي لازم روي رژيم غذايي انجام دادند و پژوهش نشان داده است آن دسته از داوطلبان كه در رژيم غذايي خود مركبات به ويژه پرتقال داشته اند از قدرت بينايي بهتري برخوردار بودند و سالمندان كمتر در معرض ابتلا ساكارز به AMD قرار داشته اند.

نتيجه اين پژوهش در مجله آمريكايي تغذيه باليني (The American Journal of Clinical Nutrition) منتشرشده است.

دانشمندان به تازگي راهكاري منحصربه فرد براي درمان بيماري دژنراسيون ماكولا پيدا كرده اند كه نصب نوعي ايمپلنت با ابعاد ۴ در ۶ ميلي متر در چشم بيماران است.

ايمپلنت چشمي براي درمان نوع خشك بيماري دژنراسيون ماكولا مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد؛ كارشناسان وضعيت بينايي چشم افراد داراي ايمپلنت چشمي را با افراد عادي پس از يك سال مقايسه كرده و دريافتند نصب ايمپلنت افزون بر افزايش توان بينايي سبب جلوگيري از پيشرفت عارضه نيز شده است.

اين پانسمان جراحي سوربكت دستگاه به وسيله دانشمندان دانشگاه جنوب كاليفرنيا طراحي شده است و تصاوير را به مغز ارسال مي‌كند و به اين ترتيب سبب بهبود توان بينايي افراد مي‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده