همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

استفاده از روغن نعناع فلفلي، به يونان باستان و قبلتر از آن باز مي گردد. در حقيقت، طبق دائرةالمعارف دنياي جديد، نعناع اغلب به عنوان قديمي ترين داروي جهان شناخته مي شود. امروزه، روغن نعناع فلفلي در بسياري از داروها، از قطره

سرفه گرفته تا كرم هاي ضد درد مورد استفاده قرار مي گيرد.
روغن نعناع فلفلي، از گياه نعناع فلفلي تهيه مي شود. در حالي كه گياه نعناع فلفلي از نظر تركيباتي كه آن را بسيار مؤثر مي سازد، كاملاً پيچيده است، اما ما قصد داريم در اين مقاله از دكتر زخم بر روي تركيب منتول تمركز كنيم. روغن اسانس نعناع فلفلي و عصاره آن معمولاً حاوي ۴۰٪ منتول است كه اين ماده منشا عطر و طعم و اثر خنك كنندگي نعناع مي باشد.

روغن اسانس نعناع فلفلي

استفاده از روغن اسانس نعناع فلفلي

روغن هاي اسانس از اين نظر منحصر به فرد هستند كه مي توانند از طريق آروماتراپي سد خوني مغزي را دور بزنند. از طرف ديگر، تركيبات بزرگتر از amu 1000 (واحد جرم اتمي) قادر به عبور از سد خوني مغزي نيستند. با اين حال، مولكولهاي روغن اسانس مي توانند به اندازهamu 68 باشند!

اين امر باعث مي شود برخي از مشكلات سلامتي از طريق استنشاق روغن هاي اسانس يا استفاده موضعي آنها روي پوست، به راحتي برطرف شوند.

از آنجا كه روغن اسانس نعناع فلفلي در افراد حساس باعث ايجاد تحريك مي شود، كودكان و افرادي كه پوست حساس دارند هميشه قبل از استفاده موضعي بايد آن را در روغن حامل رقيق كنند. روغن نارگيل، روغن زيتون، روغن آووكادو، روغن بادام، روغن جوجوبا و روغن كرچك برخي از روغنهاي حامل هستند كه مي توانيد از آنها استفاده كنيد.

كاربردهاي مختلف روغن اسانس نعناع فلفلي

كاربردهاي مختلف روغن اسانس نعناع فلفلي

برخي از كاربردهاي زير شامل مصرف روغنهاي اسانس به صورت خوراكي است. قبل از مصرف هر نوع روغن اسانس، بايد با متخصص طب سنتي مشورت كنيد و روغن هاي اساسي با كيفيت بالا را انتخاب كنيد. اگر در مورد كيفيت روغن اسانس خود ترديد داريد، از مصرف آن به صورت خوراكي پرهيز كنيد.

خنك شدن

آيا در روزهاي گرم نياز به خنك شدن داريد؟ يك قطره روغن نعناع را به قسمت پشت گردن و شقيقه هاي خود بماليد (روغن را خيلي نزديك به چشمانتان نماليد)!
منتول موجود در نعناع بدون تغيير واقعي دماي داخلي بدن روي گيرنده هاي سرماي پوست عمل مي كند. فقط به اندازه كافي آب مصرف كنيد تا مايعاتي كه از طريق تعريق از دست مي دهيد را جبران كنيد.

رفع سردرد

اين مورد احتمالاً شناخته شده ترين كاربرد روغن نعناع فلفلي است و يكي از مواردي است كه بسيار مورد تحقيق قرار گرفته است. با ماليدن روغن نعناع فلفلي روي پيشاني، شقيقه ها و پشت گردن (در صورت نياز) مي توانيد علائم سردرد تنشي حتي شديدترين نوع آن را كاهش داده يا از بين ببريد.
روغن اسانس نعناع رقيق علائم سردرد را با همان تاثير استامينوفن در آزمايشات باليني و تقريباً دو برابر سريع تر كاهش مي دهد. استامينوفن به طور متوسط ۳۰ دقيقه طول مي كشد تا اثر بگذارد، در حالي كه روغن نعناع فلفلي، سردرد را در كمتر از ۱۵ دقيقه تسكين مي دهد.

ميگرن

ميگرن

هركسي كه تجربه ميگرن داشته باشد مي داند كه ميگرن فقط “سردرد” نيست. روغن نعناع فلفلي جزو بهترين درمان هاي طبيعي ميگرن مي باشد. در آزمايشات باليني، تاثير فوق العاده منتول موجود در روغن نعناع فلفلي در تسكين درد ميگرن ثابت شد.

علاوه بر اين، برخلاف درمان هاي سنتي ميگرن، روغن نعناع فلفلي علائم ديگر ميگرن را بدون عوارض جانبي از بين مي برد! به عنوان مثال، روغن نعناع فلفلي حالت تهوع، استفراغ و حساسيت به نور و صدا را كه همراه بيشتر ميگرن ها است، كاهش مي دهد. براي كسب بهترين نتيجه، روغن اسانس نعناع فلفلي را با روغن اسانس اسطوخودوس تركيب كنيد و به صورت موضعي به كار ببريد.

بوي بد دهان

يكي از قديمي ترين داروهاي طبيعي براي بوي بد دهان (هاليتوزيس) جويدن برگ هاي نعناع است. در حالي كه اين عمل هنوز هم در بعضي از نقاط جهان انجام مي شود، دسترسي به روغن اسانس نعناع باعث مي شود تا اوضاع كمي راحت تر شود (و باعث مي شود قطعات آزار دهنده برگ نعناع در دندان شما گير نكنند)!
براي استفاده، كافي است يك قطره روغن اسانس نعناع را روي زبان يا زير آن بچكانيد تا نفسي تازه با عطر نعناع را تجربه كنيد.

بهداشت دندان

اكنون كه بحث نفس تازه به ميان آمد، بياييد در گاز عسل خصوص فوايد روغن نعناع از نظر سلامت دندان صحبت كنيم. نعناع عطر و طعم محبوبي براي دهانشويه و خمير دندان است، و تنها عطر و طعم آن نيست كه آن را محبوب كرده است بلكه فوايد سلامتي آن در بهداشت دهان و دندان نيز در نظر گرفته ميشود. همانطور كه در بالا گفته شد، نعناع داراي خاصيت ضد قارچ و ضد عفوني كننده قدرتمندي است كه از رشد باكتري ها جلوگيري كرده و آنها را از بين مي برد. روغن نعناع فلفلي در كشتن باكتري هاي غير هوازي كه باعث ايجاد بيماري لثه مي شوند واقعا عالي است.
روغن اسانس نعناع يك ضد درد طبيعي براي درد دندان و لثه نيز مي باشد! روغن نعناع را مستقيما روي محل درد دندان استفاده كنيد و قبل و بعد از جراحي دهان و دندان به خاطر فوايد ضد التهابي بيشتر، روغن نعناع را استنشاق كنيد.

تنفس راحت تر

تنفس راحت تر

نعناع فلفلي هم به عنوان ضد احتقان و هم ضد سرفه (اكسپكتورانت) عمل مي كند، كه در هنگام سرماخوردگي بسيار مفيد است. بر خلاف استفاده از داروهاي ضد احتقان بدون نسخه، اين درمان هنگامي كه مريض هستيد، بدن شما را دچار كم آبي نمي كند.
۱-۲ قطره روغن نعناع را زير بيني و يا روي قفسه سينه خود بماليد تا به رفع احتقان كمك كند. اگر پوست حساسي داريد، پيشنهاد مي شود قبل از استفاده آن را با روغن حامل رقيق كنيد.

حالت تهوع

نعناع به طور مداوم بهتر از درمان هاي تجويزي براي تهوع عمل ميكند و بدون عوارض جانبي است. همانطور كه قبلاً نيز اشاره شد روغن نعناع فلفلي در درمان حالت تهوع و درد همراه با ميگرن بسيار مؤثر است. هنگامي كه براي درمان حالت تهوع همراه با شيمي درماني، عمل جراحي، بيماري حركتي و بيماري صبحگاهي استفاده مي شود ، روغن نعناع يكي از بهترين درمان هايي است كه براي انسان شناخته شده است.
براي جلوگيري يا كاهش حالت تهوع، ۱-۲ قطره را پشت گوش و اطراف بيني يا قفسه سينه خود ماليده و / يا در هوا پخش كنيد.

سوزش سر دل

گزارش هاي متناقضي در مورد اثربخشي استفاده از روغن نعناع براي درمان سوزش سر دل و ريفلاكس اسيد وجود دارد. به نظر مي رسد اين تفاوت ها در نحوه استفاده روغن نعناع فلفلي است. روغن نعناع فلفلي در صورتي كه به صورت خوراكي مصرف شود، ممكن است باعث شل شدن عضله تنگ كننده مري شود كه مي تواند ريفلاكس اسيد را بدتر كند.
با اين وجود، هنگامي كه به صورت موضعي روي گلو و جناغ سينه استفاده مي شود، روغن نعناع مي تواند در درمان سوزش سر دل بسيار مؤثر باشد. در صورتي كه اسانس به تنهايي خيلي قوي باشد، ميتواند با روغن حامل رقيق شود.

هضم

هضم

از زماني كه گياهان وجود داشته اند، از برگهاي نعناع و روغن نعناع به عنوان كمك كننده دستگاه گوارش استفاده مي شده است. مي توانيد چاي نعناع بنوشيد يا برگهاي نعناع را بجويد، اما نوشيدن ۲-۳ قطره روغن نعناع در يك ليوان آب به همان اندازه مؤثر است.

كاهش اسپاسم هاي عضلاني دستگاه گوارش (GI)

روغن نعناع براي كاهش اسپاسم روده و ناراحتي ناشي از تنقيه باريوم، كولونوسكوپي و آندوسكوپي كشف شد. در اين موارد، روغن نعناع با شل كردن عضله صاف موجود در دستگاه گوارش (GI) كار مي كند.

براي به دست آوردن بهترين نتيجه، از روغن نعناع به صورت تنقيه يا در خود محل استفاده كنيد. بسته به اينكه اين روش چقدر گسترده باشد، روغن نعناع نسبت به داروهاي سنتي استفاده شده مؤثرتر بوده است.

گاز معده

استفاده از نعناع به عنوان درماني براي گاز معده مفيد است زيرا به عنوان يك عامل پيشگيري كننده قبل / بعد از غذا و همچنين درماني بعد از بروز علائم گاز عمل مي كند. از آنجا كه روغن نعناع نسبت به برگها غليظ تر است، از اين رو مؤثرتر نيز مي باشد.
براي استفاده از روغن نعناع به عنوان درماني براي گاز معده، چند گزينه وجود دارد. روغن نعناع را همراه با آب بنوشيد، مستقيم روي شكم بماليد، يا چند قطره را در يك كپسول سبزيجات با روغن حامل قرار دهيد و مانند قرص آنرا ميل كنيد.

خستگي مزمن

تقويت انرژي

آروماتراپي اسانس نعناع يكي از محبوب ترين روشهاي درماني طبيعي براي خستگي مزمن است. در مطالعات باليني، روغن اسانس نعناع به طور مداوم دقت، تمركز، حافظه و خستگي را بهبود مي بخشد. به نظر نمي رسد روش هاي مختلف استفاده از روغن نعناع فلفلي، چه از طريق خوراكي، چه استفاده موضعي، و چه از طريق حس بويايي، تفاوتي به پيكو اسميت اند نفيو لحاظ تاثير داشته باشند. با اين حال، به نظر مي رسد كه ارتباط ذهني مثبتي در بويايي روغن نسبت به استفاده موضعي و استنشاق وجود دارد.
براي بهره گيري از بهترين تاثير در تقويت انرژي ذهني و جسمي، در طول روز روغن اسانس نعناع فلفلي را در هوا پخش كنيد و يا آن را استنشاق كنيد.

تمركز ذهني

در ادامه با موضوع افزايش انرژي و تمركز: روغن نعناع در تحريك هيپوكامپ بسيار مؤثر است. هيپوكامپ عمدتاً مسئول حافظه است، اما در ساير عملكردهاي كليدي مانند وضوح ذهني نيز نقش دارد.
براي تقويت تمركز ذهني: روغن نعناع را روي كف دستان خود بماليد و بيشتر مواقع آن را استنشاق كنيد، آن را در هوا پخش كنيد و يا بصورت موضعي روي سينه، شقيقه ها و پشت گردن خود بماليد.

خنك ماندن در طول ورزش

قرص هاي جويدني با طعم نعناع فلفلي با تكيه بر اثرات خنك كنندگي منتول موجب خنكي نفس ميشوند. با ريختن چند قطره روغن نعناع فلفلي در بطري آب در حين ورزش مي توانيد همين تأثيرات را تجربه كنيد. فقط اطمينان حاصل كنيد كه مارك روغني كه استفاده مي كنيد براي مصرف آن به صورت خوراكي بي خطر است.

شل كردن عضلاتي كه سفت شده اند

شل كردن عضلاتي كه سفت شده اند

روغن اسانس نعناع را با يك روغن حامل تركيب كنيد و بر روي عضلات سفت و خسته ماساژ دهيد. روغن نعناع علاوه بر تسكين درد عضلاني با خاصيت ضد درد، به شل شدن عضلات شما نيز كمك مي كند. روغن نعناع فلفلي، كشيدگي عضلات و خونرساني و اكسيژن رساني به قسمت آسيب ديده را براي بهبودي سريعتر تسهيل خواهد كرد.

تسكين درد عضله

پيش از اين چند بار در مورد خاصيت تسكين دهندگي روغن نعناع فلفلي صحبت كرده ايم. منتول موجود در روغن نعناع فلفلي يك ضد درد فوق العاده مؤثر (كشنده درد) است. بر خلاف داروهاي مسكن بدون نسخه سنتي، روغن نعناع فلفلي سريعتر و بدون عوارض جانبي عمل مي كند.

تسكين درد عصب

درد عصب يكي از بيماريهاي وخيم پنهان است كه مي تواند بدن انسان را مبتلا كند. يافتن يك روش درماني مؤثر كه ناتوان كننده نباشد، مقابله با اين شرايط را دشوارتر مي كند.
خوشبختانه، خواص ضد درد نعناع فلفلي، درد عصب را نيز تحت تاثير قرار مي دهد. نعناع فلفلي در تركيب با روغنهاي اساسي ديگر تاثيرات بسيار قوي دارد! با استفاده مداوم براي جلوگيري از هيجان اعصاب در مرحله اول، ممكن است واقعاً خود را بدون درد ببينيد!

كاهش ميل به خوردن شيريني جات

كاهش ميل به خوردن شيريني جات

قند همان مركز لذت مغز شما را تحريك ميكند كه كوكائين انجام مي دهد. و شبيه به مواد مخدر، افراد مي توانند به قند اعتياد پيدا كنند. خبر خوب اين است كه مي توانيد محرك هاي مغز و چشايي خود را مجدداً براي غلبه بر اعتياد به قند بازيابي كنيد. در ضمن روغن نعناع مي تواند در مقابله با ميل به خوردن شيريني جات به شما كمك كند.

تسكين آلرژي

آلرژي ها چه انواع فصلي آنها چه انواع ديگر، كاملاً مزاحم هستند. به روش آروماتراپي از روغن نعناع استفاده كنيد تا به باز شدن مجاري سينوس خود كمك كرده و تخليه مناسب را ممكن سازيد. براي كسب بهترين نتيجه، روغن هاي نعناع فلفلي، اكاليپتوس، اسطوخودوس و ليمو را تركيب كنيد تا حتي بدترين علائم آلرژي برطرف شود.

كاهش دهنده تب

در اين مورد هم منتول نجاتبخش خواهد بود! اثرات خنك كنندگي منتول بيش از يك احساس عادي خنكي است. وقتي تب داريد، استفاده از روغن نعناع فلفلي روي گردن، پيشاني و كف پا باعث خنك شدن بدن مي شود. براي استفاده از اين روش در كودكان، حتماً روغن نعناع فلفلي را با استفاده از روغن حامل رقيق كنيد.

سلامت پوست سر

سلامت پوست سر

وقتي به محصولات برطرف كننده شوره سر دقت كنيد، حتما شامپو و كانديشنر (حالت دهنده) حاوي روغن نعناع به چشمتان ميخورد. شوره سر دلايل مختلفي دارد، اما هركدام نتيجه عدم تعادل pH مي باشد كه منجر به ايجاد خشكي و پوسته پوسته شدن پوست سر مي شود.

براي رفع شوره سر در خانه روش زير را امتحان كنيد:

  • به هر ۲۲۰ گرم از شامپو يا كانديشنر خود، تقريبا ۲۰ قطره روغن نعناع اضافه كنيد.
  • ۲-۳قطره روغن نعناع را با روغن حامل (ترجيحا روغن جوجوبا يا بادام) تركيب كرده و روي پوست سر تميز ماساژ دهيد.

اسپري اپسايت

كمك به درمان سرطان

تحقيقات در زمينه درمان سرطان با نعناع فلفلي نسبتاً محدود است، اما نعناع فلفلي در درمان سرطان تاثيرگذار است. روغن نعناع فلفلي علاوه بر تسكين حالت تهوع ناشي از پرتودرماني و شيمي درماني، در واقع مي تواند سلولهاي داخل بدن را نيز تحت تأثير قرار دهد. مطالعات نشان مي دهند كه روغن نعناع از آسيب ديدگي DNA در اثر اشعه در پرتودرماني محافظت مي كند و منتول موجود در نعناع مانع از رشد سلول هاي سرطاني مي شود.

تسكين درد هنگام روييدن دندان در كودكان

اثرات ضددرد بدون عارضه نعناع فلفلي در هنگام روييدن دندان كودكان، عالي است. با توجه به حساسيت كودكان، حتما روغن نعناع فلفلي را با روغن حامل رقيق كنيد. براي تسكين، مستقيم روي لثه كودك بماليد.

خارش

اگزما، پسوريازيس و گزش حشرات

اگرچه اگزما، پسوريازيس و گزش حشرات علل مختلفي دارند، اما نتيجه نهايي يكسان است: پوست تحريك شده، قرمز و خارش دار. در مورد روغن نعناع فلفلي، در اينجا يك روش استفاده وجود دارد كه نياز به يك تركيب ديگر دارد تا خوب اثرگذار باشد: روغن اسطوخودوس.

روغن اسطوخودوس بسيار تسكين دهنده است، و تقريباً در مورد هر شرايط پوستي يكي از بهترين روغن هاست. روغن نعناع فلفلي باعث تسكين خارش مي شود، درست مانند كمپرس سرد. روغن نعناع فلفلي را با روغن حامل مخلوط كنيد تا قسمت آسيب ديده مرطوب و بدون خارش شود.

آكنه

روغن نعناع فلفلي علاوه بر خاصيت ضد باكتريايي و ضد ميكروبي خود، قابض طبيعي نيز مي باشد. مي توانيد روغن اسانس را به پوست خود بزنيد تا هم از فوايد آروماتراپي آن براي تقويت تمركز برخوردار شويد و هم از شر آكنه خلاصي يابيد.

سندرم روده تحريك پذير (IBS)

سندرم روده تحريك پذير (IBS) يكي از ناراحت كننده ترين، دردناكترين و گاهي شرم آور ترين بيماري هاي دستگاه گوارش است كه براي انسان شناخته شده است. همچنين يكي از شايعترين اختلالات عملكردي است. با توجه به فوايد شناخته شده روغن نعناع فلفلي در دستگاه گوارش، جاي تعجب ندارد كه اين روغن گزينه درماني معتبري باشد.

تحقيقات باليني بيشماري در خصوص اثبات فوايد روغن نعناع به عنوان درماني براي IBS وجود دارند. اكثر آنها به نتيجه يكسان رسيده اند: حتي در ميان روشهاي درماني مدرن، روغن نعناع فلفلي از نظر اثربخشي، در صدر فهرست قرار دارد. اين ماده به كاهش درد، گاز، شل كردن مجاري دستگاه گوارش و اسهال با عوارض جانبي بسيار نادر كمك مي كند.

گلو درد

گلو درد

منتول به دليل فوايد آن براي دستگاه تنفسي (كه قبلاً در مورد آن صحبت شد) و خواص ضد درد آن، يكي از عناصر محبوب موجود در قرص هاي جويدني است. خواه گلو درد شما در اثر سرماخوردگي ايجاد شده باشد يا فرياد بيش از حد در كنسرت، روغن نعناع فلفلي به تسكين درد كمك مي كند.

شما مي توانيد روغن نعناع را در آب سردي كه مي نوشيد يا در آب گرم به صورت چاي ميل كنيد و يا چند قطره را مستقيماً روي زبان خود قرار دهيد.

دافع حشرات

ساده بگوييم: حشرات روغن نعناع را دوست ندارند. رايحه قوي نعناع فلفلي براي آنها آنقدر تحريك كننده است كه مي توانيد با پرورش يك گياه نعناع فلفلي در منزل، آفات خانه خود را كاهش دهيد. روغن نعناع فلفلي ظاهراً از گياه آن بسيار قوي تر است چرا كه بسيار غليظ است، اما اين كار در صورتي كه دست به كشاورزي خوبي نداريد، مي تواند ايده خوبي باشد. همچنين بر خلاف دافع حشرات تجاري، روغن نعناع براي كودكان و حيوان خانگي بي خطر است.

چند قطره روغن نعناع را روي يك توپ نخي بريزيد و هركدام را در قسمتي از خانه خود قرار دهيد كه ممكن است حشرات راه پيدا كنند. روغن نعناع در برابر مورچه ها، عنكبوت ها، سوسك ها و تقريباً در مورد هر حشره ديگر كه مي توانيد به آن فكر كنيد موثر است. وقتي خانه را ترك مي كنيد، با اين دستور تهيه روغن اسانس، اسپري حشره كش خود را تهيه كنيد. اين حشره كش فاقد تركيب شيميايي ديت (DEET) است و به همان اندازه مؤثر نيز مي باشد!

مواد لازم براي تهيه دافع حشرات DIY :

  • نعناع فلفلي، روغن نعناع فلفلي و روغن رزماري
  • فندق افسونگر طبيعي
  • آب مقطر يا آب جوشيده
  • گليسيرين گياهي (اختياري)

دستور تهيه:

  • ½بطري اسپري را پر از آب مقطر يا آب جوشيده كنيد.
  • فندق افسونگر را اضافه كنيد تا تقريباً بطري پر شود.
  • در صورت استفاده ½ قاشق غذاخوري گليسيرين گياهي را تركيب كنيد.
  • ۳۰-۵۰قطره پانسمان لوهمن روشه روغن اسانس اضافه كنيد.

دافع كك و ساس

گربه ها و سگ ها مي توانند روغنها را از طريق موهاي خود جذب كنند، اما از آنجا كه آنها معمولاً كوچك هستند، روغن اسانس نياز به رقيق شدن زيادي دارد. مي توانيد از دستور DIY زير براي سگ ها و ساير حيوانات بزرگ استفاده كنيد. بسته به اينكه چند بار حيوان خانگي خود را مي شوييد، هر ۲-۷ روز يكبار بدن آنها را اسپري كنيد.

چيزهايي كه نياز داريد ۶ – ۷ قطره:

  • روغن اسانس نعناع
  • اسانس آويشن
  • اسانس اكاليپتوس
  • روغنهاي اساسي سنبل هندي

دستور تهيه:

  • بطري اسپري شيشه اي ۲۲۰ گرمي جهت ذخيره سازي و استفاده كه روغن را داخل آن بايد بريزيد.
  • بقيه بطري را با آب مقطر پر كرده و قبل از سمپاشي به خوبي تكان دهيد.

قارچ ناخن پا

ضد قارچ

نعناع فلفلي ضد باكتري، ضد باكتري و ضد قارچ است. از اسپري روغن نعناع فلفلي در هر مكاني كه ممكن است نگران رشد قارچ باشيد استفاده كنيد. مي توانيد هر چيزي از كفش و داخل كمد گرفته تا گياهان داخل باغچه خود را اسپري كنيد.

روغن نعناع فلفلي به طور ويژه جايگزيني قوي و ملايم براي قارچ ناخن پا است. به صورت روزانه بر روي ناخنهاي پا و كف پاي خود به عنوان يك روش پيشگيري از روغن نعناع فلفلي استفاده كنيد. براي درمان عفونت قارچي موجود، مي توانيد چندين بار در روز از اين روغن استفاده كنيد. براي پوست هاي حساس آن را رقيق كنيد.

اسپري دستشويي و حمام

به جاي هزينه كردن براي اسپري هاي گران قيمت براي توالت، خودتان اسپري روغن اسانس را با قيمتي بسيار پايين تر تهيه كنيد.
در اينجا نحوه تهيه اين اسپري ارائه شده است:

مواد لازم:

  • آب
  • ۱قاشق چاي خوري الكل
  • ۳۰قطره روغن اسانس (ليموترش، نعناع فلفلي و نارنج تاثيري خوبي دارند)
  • ۱بطري اسپري كوچك

دستور تهيه:

  • مواد را با هم تركيب كرده و تكان دهيد.
  • به سادگي قبل از انجام كار خود، آن را در آب توالت اسپري كنيد تا بوي آن نماند. هنگامي كه از دستشويي هاي عمومي استفاده مي كنيد، يك اسپري در كيف خود نگه داريد!

اسكراب شكر

اسكراب شكر روغن نعناع فلفلي هم آرامش بخش و هم جوان كننده است، به خصوص هنگامي كه براي پاهاي خود استفاده كنيد! هنگام لايه برداري پوست، از تمام خواص ضد باكتريايي و ضد قارچي روغن نعناع فلفلي بهره خواهيد برد. اين دستور تهيه هديه اي مناسب براي هديه دادن به يك دوست يا عضوي از خانواده مي تواند باشد.

فقط تمام مواد تشكيل دهنده را در يك ظرف شيشه اي ضد آب تركيب كنيد:

  • ½ فنجان شكر نيشكر آلي
  • ½ فنجان روغن نارگيل
  • ½ قاشق غذاخوري روغن ويتامين E
  • ۵-۷قطره روغن نعناع فلفلي

اختياري: ۵ قطره روغن ليمو و / يا اسطوخودوس

جوندگان

دافع جوندگان

تنها تفاوت بين دفع حشرات و جوندگان با روغن نعناع فلفلي، مقدار مورد نياز آن است. از آنجايي كه جوندگان ظاهراً بزرگتر هستند، قبل از قرار دادن روغن نعناع فلفلي در اطراف خانه، تقريبا بايد توپهاي پنبه اي را در روغن خيس كنيد. روي هر توپ پنبه اي ۵-۱۰ قطره استفاده كنيد و آنها را در جايي قرار دهيد كه به احتمال زياد موش ها وارد خانه شما شوند.

عفونت هاي دستگاه ادراري (UTI)

همانطور كه قبلاً نيز اشاره شد روغن نعناع فلفلي به طور طبيعي ضد باكتري و ضد قارچ است. گياه شناسان و متخصصان طب جايگزين براي درمان عفونت هاي دستگاه ادراري (UTI) از برگهاي نعناع فلفلي و اسانس نعناع فلفلي استفاده مي كنند. دانشمندان در حال حاضر مطالعاتي را انجام مي دهند تا علت اين تاثير را براي عفونت ادراري مشخص كنند.

به دليل اثر تحريك كنندگي روغن نعناع فلفلي روي پوست، توصيه نمي شود روغن نعناع را مستقيماً در مناطق مجاري ادرار خود بماليد. درعوض، روغن نعناع فلفلي را با آب يا چاي بخوريد، چند قطره در آب آفتابه بريزيد و يا روغن نعناع فلفلي را روي شكم خود بالاي مثانه بماليد.

كاهش توليد شير مادر (هنگام از شير گرفتن كودك)

مصرف يا استفاده موضعي تقريباً هر نوع نعناعي در هنگام شيردهي توصيه نمي شود زيرا مشخص شده است كه نعناع باعث كاهش توليد شير مادر مي شود. وقتي مادر هنوز شيرده است، مصرف غذاها و نوشيدني هاي حاوي نعناع مي تواند بسيار ناراحت كننده قيمت ورق سيليكوني براي زخم باشد. با اين حال، هنگامي كه كودك آماده از شير گرفتن است، استفاده از روغن نعناع فلفلي مي تواند به سرعت بخشيدن اين روند كمك كند.

در حال حاضر هيچ مطالعه منتشر شده اي وجود ندارد كه نشان دهد چگونه يا چرا نعناع فلفلي بر توليد شير مادر تأثير مي گذارد. اما دانش و تجربه مادران بي شماري در طول هزاره هاي گذشته، اين تاثير را به اثبات رسانده است.



منبع

تظرات ارسال شده