همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان هاي غذايي براي رفع چروك هاي صورت

هاي پوستي شده و باعث ظهور لكه ها، تحريكات و چين و چروك ها شوند.

به گزارش : روش ها، درمان ها و مداخلات زيادي براي كاهش يا از بين بردن علائم پيري پوست وجود دارد. در اين ميان نقش غذا را نبايد از نظر دور داشت. غذا اهميت ويژه اي در همه جنبه هاي سلامت بخصوص خريد قطره فروزومال سلامت پوست دارد.

در اينجا سالم ترين گزينه هاي غذايي براي جوان نگه داشتن پوست و رفع چروك هاي صورت معرفي شده اند:

ماهي: ماهي هاي آب هاي سرد مانند قزل آلا، ساردين، سالمون و ... منابع خوبي از پروتئين هستند كه نقش مهمي در حفظ و بازسازي سلامت پوست ايفا مي كنند. توصيه مي شود كه در رژيم غذايي هفتگي خود، مصرف 3 وعده ماهي را فراموش نكنيد.

روغن زيتون: از سالم ترين چربي هاي غير اشباع و حاوي اسيدهاي چرب هيدروژل امگا 3، ويتامين ها و ساير مواد مغذي است. روغن زيتون حاوي اسيد اولئيك است كه به آبرساني به پوست كمك كرده و چين و چروك هاي پوستي را از بين مي برد.

شاهي: داراي سطح بالايي از پتاسيم است كه با اسيدتيه بدن مقابله مي كند و نقش مهمي در خالص سازي خون دارد. بنابراين اين سبزي مي تواند يك ابزار عالي براي مبارزه با مشكلات پوستي از قبيل بثورات، اگزما، آكنه، عفونت ها و چين و چروك زودرس محسوب مي شود.

زردچوبه: يكي از بهترين گزينه هاي غذايي پماد سوختگي براي كمك به از بين بردن چين و چروك هاي پوستي و همچنين رفع التهاب است. اين ادويه همچنين به افزايش سطح آنزيم گلوتاتيون-S-ترانسفراز در خون كمك مي كند. اين آنزيم نقش مهمي در سم زدايي، حفظ شفافيت پوست و سلامت آن دارد.

زغال اخته: غني از آنتي اكسيدان هايي براي از بين بردن چين و چروك ها، جلوگيري از پيري زودرس پوست، و حفظ انعطاف پذيري پوست است.

شكلات تيره: كاكائو از اثرات مضر خورشيد محافظت مي كند و در نتيجه از پيري زودرس آن جلوگيري كرم رژودرم مي كند. شكلات تيره داراي سطح بالايي از آنتي اكسيدان ها است و نقش مهمي در مراقبت از سيستم قلب و عروق و كاهش خطر ابتلا به آترواسكلروز دارد.

نارگيل: مصرف نارگيل سبب تقويت بافت همبند پوست شده و باعث مي شود پوستي صاف، قوي و انعطاف پذير داشته باشيد. روغن نارگيل را مي توانيد به طور مستقيم روي پوستتان قرار داده و بر روي چروك ها آن را ماساژ دهيد.

آووكادو: به دليل سطح بالاي اسيد اولئيك موجود در آن، باعث بازسازي آسيب هاي پوستي مي پانسمان زخم شود. پوره آووكادو را مي توانيد به طور مستقيم روي پوستتان قرار دهيد.

ماست: محصولات پروبيوتيك به تنظيم پاسخ سيستم ايمني بدن كمك مي كند ضمن اين كه منجر به كاهش التهاب بدن و در نتيجه جلوگيري از آكنه و رفع چين و چروك هاي پوستي مي شود.

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده