همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
براي درست كردن نوشيدني و نوشابه خانگي انرژي زا به چه چيز‌هايي نياز داريم؟

نوشابه انرژي‌زا و نوشيدني‌هاي انرژي‌زا مثل سوخت موشك عمل مي‌كنند. اين در حالي است كه مي‌توانيد خودتان اين نوشيدني‌هاي انرژي‌زا را در خانه تهيه كنيد تا از شر مقادير بالاي قند و كافئيني كه معمولا در نوشابه‌هاي بازاري انرژي‌زا وجود دارد در امان باشيد.

به گزارش ، نوشابه انرژي‌زا و نوشيدني‌هاي انرژي‌زا مثل سوخت موشك عمل مي‌كنند. اين در حالي است كه مي‌توانيد خودتان اين نوشيدني‌هاي انرژي‌زا را در خانه تهيه كنيد تا از شر مقادير بالاي قند و كافئيني كه معمولا در نوشابه‌هاي بازاري انرژي‌زا وجود دارد در امان باشيد. از سوي ديگر اين روز‌ها به خاطر شيوع ويروس كرونا كه عامل بيماري عفونت حاد تنفسي كوويد ۱۹ است بايد يك سيستم ايمني قوي داشته باشيم تا بتوانيم در برابر ابتلا به اين ويروس خودمان را آماده كنيم. طرز تهيه ۱۳ نوشيدني خانگي انرژي‌زا خوشمزه براي تقويت سيستم ايمني بدن را در اين مطلب بخوانيد.

براي درست كردن نوشيدني و نوشابه خانگي انرژي زا به چه چيز‌هايي نياز داريم؟
براي درست كردن برخي نوشيدني‌ها شما نياز به بلندر يا دستگاه مخلوط كن داريد. گاهي يك دستگاه يك دو سه ساده هم كار شما را راه مي‌اندازد. قبل از ريختن مواد در مخلوط‌كن يا بلندر بايد ميوه‌ها و مواد ديگر را خرد يا له كنيد. ميوه‌ها را بسته به نوع مخلوط‌كن مي‌توانيد پوست بگيريد. اين بستگي به انواع پانسمان نقره سليقه شما دارد كه دوست داريد همه مواد كاملا با هم مخلوط شوند يا پالپ‌هاي ميوه‌ها يا تكه‌هاي مواد مغذي زير دندان‌تان بيايد.

اگر نوشيدني را براي مصرف در بيرون از خانه تهيه مي‌كنيد، به يك بطري درب‌دار هم نياز داريد. بطري‌هاي شيشه‌اي يا پلاستيكي زيادي در طرح‌هاي مختلف در بازار هستند كه بسته به سليقه بايد يكي از آن‌ها را تهيه كنيد.

اضافه كردن آجيل و مغز‌هاي به صورت خرد شده يا پودر شده، بستني يا ساير افزودني‌ها به سليقه شما بستگي دارد. به اين ترتيب مي‌توانيد خودتان در منزل به سادگي انواع نوشابه و نوشيدني انرژي‌زا خانگي براي تقويت سيستم ايمني بدن را تهيه كنيد و حتي با به خودتان سر كار يا باشگاه ببريد.

۱. بمب نوشيدني دست‌ساز خانگي؛ تركيب چاي سبز و چاي پشن فروت
يك دمنوش خوشمزه و انرژي‌زا براي تقويت سيستم ايمني بدن. تركيب اين دو چاي به صورت ساده و موثر به خاطر ميزان پايين كافئيني كه دارد براي قبل از ورزش و حتي بعد از آن هم بسيار مفيد است. كمي نعنا تازه، ليموترش يا زنجبيل طعم اين دمنوش را دلنشين‌تر مي‌كند. چاي پشن فروت را مي‌توانيد از هايپرماركت‌ها تهيه كنيد.

۲. اسموتي انرژي‌زاي صبحانه
يك نوشيدني انرژي‌زا خانگي براي تقويت سيستم ايمني بدن. تركيب ماست، آب پرتقال و توت براي شروع يك روز پر انرژي يك ايده‌ي عالي است. قند سالم موجود در آب پرتقال و انواع توت و بري به علاوه چربي و پروتئين موجود در ماست حسابي انرژي بخش هستند. براي درست كردن اين نوشيدني انرژي‌زا مي‌توانيد از ماست يوناني يا انواع ماست ميوه‌اي به سليقه خودتان استفاده كنيد و در اين زمينه محدوديتي نداريد. اگر درمان خانگي سوختگي با آب جوش سيستم ايمني و بدن ضعيفي داريد اين اسموتي به علاوه مقداري عسل و تركيبي از انواع مغز‌ها به صورت خرد يا پودر شده يك تركيب ايده‌آل است.

۳. طرز تهيه نوشيدني انرژي‌زا خانگي لايه‌اي با تزيين انواع توت
يك اسموتي غليظ با تركيبي زيبا و چشم‌نواز كه مي‌تواند تركيبي از انواع ميوه‌ها و سبزيجات مورد علاقه شما باشد. براي اينكه انرژي‌زايي اين نوشيدني بيشتر شود بهتر است مقداري پودر پروتئيني وانيل به آن اضافه كنيد.

۴. طرز تهيه نوشيدني انرژي‌زا خانگي گيلاس و ليموناد
براي تقويت سيستم ايمني بدن در برابر انواع ويروس‌هاي سرماخوردگي و كرونا و آنفولانزا بايد از آنتي‌اكسيدان‌هاي طبيعي استفاده كنيد. شايد بتوان گفت اين تركيب يكي از بهترين انواع نوشابه انرژي زا طبيعي است. شما مي‌توانيد به تركيب نوشابه آب گيلاس و ليموناد مقداري چاي سبز و يا آب نارگيل هم اضافه كنيد كه هر دو سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هاي طبيعي هستند.

۵. طرز تهيه نوشيدني انرژي‌زا خانگي با سركه سيب
يك نوشيدني انرژي زاي بدون قند. اين نوشيدني انرژي زا و ساده از سيب خام و ترجيحا ارگانيك تهيه مي‌شود (اما لازم هم نيست). نكته مهم اين است كه سركه سيب خام با آب سيب طبيعي فرق دارد. آب سيب تصفيه مي‌شود و از صافي عبور مي‌كند تا شفاف شود، اما سركه سيب بدون اين‌كه صاف شود استفاده مي‌شود و مزه تندتر و ظاهري كدر دارد. اگر طعم سركه سيب خام را نمي‌توانيد تحمل كنيد يك روش اين است كه مقداري عسل يا شيره خرما به آن اضافه كنيد.

۶. يك نوشابه انرژي زاي الكتروليتي
بهترين مولتي ويتامين براي تقويت سيستم ايمني بدن. خريد قطره فروزومال براي درست كردن نوشابه انرژي زاي الكتروليتي مي‌توانيد تركيبات مختلفي را امتحان كنيد. براي مثال يك مدل آن تركيبي از ليموترش سنگي، ليموترش سبز و آب نارگيل و كمي هم نمك دريا است. در واقع اضافه كردن نمك دريا به اين نوشيدني براي تبديل آن به يك محلول الكتروليتي به خصوص براي بعد از تمرينات ورزشي است. بعد از ورزش، چون بدن آب نمك زيادي در اثر عرق كردن از دست مي‌دهد اين نوشيدني توازن الكتروليتي را در بدن برقرار مي‌كند.

۷. نوشيدني ساده و سريع چاي سبز و ليموترش
يك معجون تقويت سيستم ايمني بدن ساده و سريع. كافي است پودر چاي سبز (يا دمنوش چاي سبز)، استويا و كمي آب ليموترش را به اين نوشيدني انرژي زا اضافه كنيد و همه آن را بدون هيچ كار اضافه ديگري در يك بطري بريزيد و تمام طول روز از آن بنوشيد.

۸. نوشيدني سوپر انرژي‌زا
براي تقويت فوق العاده سيستم ايمني بدن يك پرتقال را با شير نارگيل، عسل، ماست و تخم كتان مخلوط كنيد. حالا شما يك نوشيدني سوپر انرژي‌زا داريد. دانه كتان سرشار از امگا ۳ است كه براي تامين ايمني بدن بسيار مفيد است. اين معجون براي تقويت سيستم ايمني بدن كودكان هم بسيار مناسب است و به خاطر طعم خوبي كه دارد حتما از آن استقبال مي‌كنند.

۹. نوشيدني انرژي‌زاي خرس گريزلي
وقتي قرار باشد ليموترش و عسل را با هم تركيب كنيد و بدون شكر ميل كنيد قطعا به همان نسخه قديمي مادربزرگ‌ها كه قطعا خواهر كوچكتر چاي و نبات و عرق نعنا هست خواهيد رسيد. به اين نوشيدني انرژي‌زا شكر اضافه نكنيد تا بدن شما را در برابر انواع ويروس‌هاي سرماخوردگي از جمله كرونا ويروس بيمه كند. با اين همه اضافه كردن مقدار خيلي كم پماد مديكال هاني جوش شيرين يا آب گازدار آن را به يك نوشيدني مناسب براي بعد از تمرينات ورزشي كه حسابي عرق ريخته‌ايد تبديل مي‌كند.

۱۰. طرز تهيه نوشيدني انرژي‌زا خانگي با كاكائو
يك معجون خوشمزه ديگر براي تقويت بدن ضعيف كودكان و بزرگسالان. تركيب شير و شكلات با موز و كمي هم شكر. در واقع اين نوشيدني همان شيك شير و شكلات يا ميلك شيك خودمان است، اما اضافه‌شدن موز آن را از نظر ارزش غذايي ارزشمندتر و البته از نظر مزه هم دلنشين‌تر مي‌كند. اضافه كردن عسل به جاي شكر و انواع مغز‌ها و آجيل و حتي تخم كتان هم ايده خوبي براي انرژي‌زايي و اثربخشي بيشتر اين معجون لذيذ است.

۱۱. يك معجون خوشمزه تابستاني با توت فرنگي
براي درست كردن اين نوشيدني معجون انرژي‌زاي تابستاني بايد توت فرنگي، هلو و عسل را به همراه مقداري شيرخشك بدون چربي مخلوط كنيد. شير كامل يا ماست يوناني جايگزين خوبي براي شير خشك بدون چربي هستند. مقداري تخم كتان پودر شده يا آجيل و مغز از هر نوعي قدرت اين نوشيدني را در افزايش انرژي و توان بدن چند برابر مي‌كند.

۱۲. نوشيدني انرژي زا گاتوريد
شايد اسم اين نوشابه انرژي‌زا به نظر عجيب و غريب بيايد، اما در واقع تركيب ساده‌اي دارد. مقداري آب ميوه (هر آب ميوه‌اي كه دوست داريد، عسل و نمك).

ابتدا بايد آب ميوه را به همراه عسل و نمك را در قابلمه بريزيد. شعله گاز بايد متوسط باشد و مرتب تركيب را هم بزنيد تا آب ميوه با عسل و نمك تركيب شود. حالا نوشيدني به دست آمده را در يك بطري بريزيد و خوب تكان دهيد. نوشيدني را در يخچال بگذاريد تا خنك شود و در طول روز از آن استفاده كنيد. به جاي آب ميوه مي‌توانيد از پزشكي كودكان آب استفاده كنيد، اما آب ميوه طعم بهتري به اين نوشيدني مي‌دهد.

۱۳. نوشيدني انرژي‌زاي شكلاتي
يك معجون مقوي كه با تركيب كردن شير و شكلات و تخم مرغ درست مي‌شود. تخم مرغ براي اضافه كردن پروتئين به اين تركيب اضافه مي‌شود، اما مي‌توانيد آن را حذف كنيد. براي شكلات اين نوشيدني از شكلات تلخ استفاده كنيد. تخم مرغ را هم خوب هم بزنيد و سپس به شير و شكلات اضافه كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده