همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نخستين آزمايش خانگي بزاق براي كرونا,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
سازمان
كرم رژودرم

غذا و داروي آمريكا به نخستين آزمايش گردآوري خانگي بزاق براي آزمايش ويروس كرونا عامل بيماري كوويد-۱۹ مجوز داد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از لايوساينس اين كيت آزمايشي جديد به افراد امكان مي‌دهند از بزاقشان نمونه لوزالمعده بردارند و براي بررسي به آزمايشگاه بفرستند.

تا به حال در آمريكا فقط يك كيت خانگي براي آزمايش ويروس كرونا با استفاده از سواب بيني عرضه شده بود.

كارشناسان مي‌گويند نمونه‌برداري از بزاق در خانه خطر قرار گرفتن در معرض ويروس را هنگام خروج از خانه هيدروژل و رفتن به آزمايشگاه را كاهش مي‌دهد.

يك بررسي قبلي نشان داده است كه آزمايش‌هاي بر اساس نمونه‌هاي بزاق درمقايسه با آزمايش‌ها بر اساس نمونه‌هاي گردآوري‌شده از بيني  و حلق در افراد دچار بيماري شديد كوويد-۱۹ نتايج منفي كاذب كمتري ايجاد مي‌كنند، پانسمان زخم بنابراين قابل‌اعتمادتر هستند. آزمايش‌هاي بزاق همچنين نتايج مثبت كاذب نداشتند.

شخص در جريان نمونه‌برداري با اين كيت به درون يك محفظه حاوي مايع نگهدارنده تف مي‌كند. شناسايي ويروس درون نمونه بزاق نيز مانند نمونه‌هاي ترشحات بيني با استفاده از ماشين‌هاي خريد قطره فروزومال PCR (واكنش زنجيره‌اي پليمراز) براي پردازش ماده ژنتيكي انجام مي‌شود.

به گفته كارشناسان آزمايش‌هاي خانگي بزاق مي‌تواند بسياري از مشكلات مربوط به غربالگري‌هاي گسترده افراد از لحاظ عفونت با ويروس كرونا را حل كند و امكان بازگشت آنها را به كارهايشان فراهم آورد.



منبع

تظرات ارسال شده