همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

رشد و درمان ريزش مو با سيب زميني

رشد و درمان ريزش مو با سيب زميني يكي از بهترين راه هاي درمان خانگي است. در اين مقاله ماسك هاي متنوع سيب زميني را معرفي كرده ايم.

ريزش مو مشكلي است كه با رسيدگي به موقع مي توان آن را متوقف كرد. سيب زميني يكي از خوراكي هايي است كه ماسك هاي تركيبي از آن ريزش مو را رفع مي كند. در اين مقاله چگونگي رشد و درمان پزشكي كودكان ريزش مو با سيب زميني را مطالعه كنيد.

سيب زميني حاوي ويتامين B، ويتامين C، زينك، نياسين و آهن است كه موجب تغذيه فوليكول مو شده و رشد مو را تقويت مي كند ؛ علاوه بر آن سيب زميني پوست سر را تميز مي كند و فوليكول مو را از ناخالصي ها پاك كرده و رشد مو را بهتر مي كند در واقع پاكسازي فوليكول مو باعث مي شود تا شوره سر از بين رفته و از ريزش مو جلوگيري شود.
براي تقويت رشد مو و درمان ريزش مو پيشنهاد مي شود از سيب زميني به همراه موادي مانند عسل و تخم مرغ مي توانيد به عنوان ماسك مو استفاده كنيد.

ولي درمان سوختگي با آب جوش چطور آب سيب زميني را براي تقويت مو تهيه كنيم؟

ابتدا سيب زميني را شسته و پوست آن را جدا كنيد و قطعات خرد شده آن را داخل مخلوط كن بياندازيد تا پوره يكنواختي آماده كنيد.
با كمك صافي توري، آب سيب زميني را جدا كرده و روي موهاي سر ماسك كنيد ؛ از اين آب براي استفاده در انواع ماسك آب سيب زميني براي مو مي توانيد استفاده كنيد.

روش هاي استفاده از سيب زميني براي درمان ريزش مو

روش چسب بخيه اول:

سيب زميني را بشوييد و پوست بگيريد، بعد آن را به قطعات كوچك برش بزنيد و در يك مخلوط كن بريزيد تا يك دست شود. اگر پوره به دست آمده زيادي غليظ بود آن را با كمي آب تركيب كنيد و به وسيله يك توري آب سيب زميني را كاملا بگيريد و با آن موهاي خود را بشوييد و يا در ماسك سيب زميني براي مو از آن استفاده كنيد.

روش دوم:

چند عدد سيب زميني را در آب بجوشانيد و با آب سيب زميني موهاي خود را جهت رشد سريع بشوييد و بعد سفيده يك عدد تخم مرغ را به تمام موهاي خود بزنيد و بعد از گذشت نيم ساعت موهاي خود را با شامپو قطره فروزومال بشوييد.

روش سوم:

سيب زميني را خرد كنيد و در مخلوط كن بريزيد تا پوره شود و بعد آب آن را به وسيله يك توري بگيريد و با يك قاشق عسل و زده يك عدد تخم مرغ مخلوط كنيد و به عنوان يك ماسك مو طبيعي استفاده نماييد. اين ماسك را نيم ساعت روي ريشه موهاي خود بگذاريد و بعد موهايتان را بشوييد.

روش چهارم:

آب سيب زميني را بگيريد و با سفيده تخم مرغ مخلوط نماييد و دو ساعت براي جلوگيري از ريزش مو آن را روي سر خود بگذاريد و بعد با شامپو بشوييد.

روش پنجم:

براي داشتن موهاي درخشان، آب سيب زميني را با ژل آلوئه ورا تركيب قيمت پماد زخم بستر كنيد و بر روي موهايتان بگذاريد.

روش ششم:

پنج عدد سيب زميني را در دو ليتر آب بجوشانيد و بعد از پوست آن را بگيريد و دور بريزيد. سپس بعد از شستشوي كامل موها با شامپو اين محلول را به مدت بيست دقيقه روي سر خود قرار دهيد و بعد آبكشي نماييد تا موهاي سفيدتان را كم كند.

منبع دكتر زخم

ماسك هاي خانگي براي از بين بردن چربي مو

تظرات ارسال شده