همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چند راهكار ساده براي ضدعفوني كردن اتومببيل

است كه بايد حتما با يك دستمال ميكرو فايبر نرم و لطيف بدون اعمال هرگونه فشار، سطوح مختلف را پاكسازي و ضد عفوني كنند.

به گزارش ، اين گزارش نكاتي را در خصوص گندزدايي و ضدعفوني كردن سطوح مختلف داخل خودرو به رانندگان و صاحبان خودرو متذكر مي‌شود. با توجه به جراحي پوست شروع گستره و همه گيري ويروس خطرناك و مرگبار كرونا در ماه‌هاي اخير بسياري از شهروندان در خصوص احتمال انتقال و انتشار اين ويروس از طريق تماس با سطوح مختلف از جمله خودرو ابراز نگراني كرده اند.

در اين گزارش كه در وب سايت nbcsandiego آمده است، به رانندگان و سرنشينان خودرو توصيه‌هاي بهداشتي در خصوص جلوگيري از شيوع ويروس كرونا و قطع زنجيره انتقال و انتشار آن در جامعه شده است كه در زير به مهم‌ترين آن‌ها خواهيم پرداخت.

بر اساس گزارش سازمان پيشگيري از بيماري‌هاي واگيردار در ايالات متحده سوپرازورب سي آمريكا، مواد ضد عفوني كننده الكل حداقل ۷۰ درصد قادر خواهند بود ويروس كرونا را تقريباً در تمامي سطوح از بين ببرند. آن‌ها همچنين به شهروندان توصيه كرده اند كه در صورت عدم دسترسي به الكل و مواد ضدعفوني كننده استاندارد مي‌توانند از محلول آب و صابون براي گندزدايي سطوح مختلف همچون خودرو استفاده كنند.

البته نكته‌اي كه در اينجا حائز اهميت است، آن است كه رانندگان بايد توجه داشته باشند سطوح كابين داخلي خودرو نسبت به برخي از مواد شوينده قوي و ضدعفوني كننده بسيار حساس است؛ به گونه‌اي پانسمان زخم حفره اي كه ممكن است به راحتي تخريب شده و بر روي آن ترك و شكنندگي‌هاي جدي به وجود بيايد.

همچنين رانندگان بايد توجه داشته باشند تمامي سطوح مختلف در خودرو كه در در طول رانندگي با آن‌ها سر و كار دارند نظير فرمان، دستگيره‌هاي درب، دنده، دكمه‌هاي مخصوص شيشه پنجره، دستگيره‌هاي مربوط به چراغ راهنما و بوق، كمربند، ضبط و صفحه نمايش روي كنسول مركزي را نيز با محلول ضدعفوني كننده استاندارد پس از هر بار استفاده و سوار و پياده شدن از خودرو گندزدايي كنند تا احتمال انتقال ويروس را به لوهمن روشه سرنشينان خودرو كاهش داده و به صفر برسانند.

همچنين در اين گزارش كارشناسان توصيه كرده‌اند كه در صورتي كه خودروي آن‌ها به يك صفحه نمايش لمسي و تاچ مجهز است، نبايد از محلول‌هاي ضدعفوني كننده حاوي آمونياك استفاده كنند چرا كه ممكن است حسگر اثر انگشت و شفافيت نمايشگر آن از بين برود.

نكته ديگري كه صاحبان خودرو بايد توجه داشته باشند، آن است كه بايد حتما با يك دستمال ميكرو فايبر نرم و لطيف بدون اعمال هرگونه فشار، سطوح مختلف را پاكسازي و ضد عفوني كنند.

بسياري از كارشناسان فعال در موسسه سوپرازورب پي فلان همچنين پيشنهاد كرده اند كه بهتر است رانندگان و سرنشينان بلافاصله بعد از ورود به خودرو دست‌هاي خود را با ژل و محلول‌هاي ضدعفوني كننده دست پاك كنند تا بدين ترتيب از انتقال و انتشار ويروس‌هاي احتمالي از طريق دستان خود به ساير سطوح كابين داخلي خودرو جلوگيري به عمل بياورند.



منبع

تظرات ارسال شده