همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

در حاليكه مي توان ويتامين ها و مواد معدني را از طريق مكمل ها مصرف كرد اما بهترين و طبيعي ترين راه براي اطمينان از آنكه مقدار كافي از آنها را در رژيم غذاييتان داريد، انتخاب مواد غذايي سالم خصوصا سبزيجاتي است كه حاوي اين ويتامينها و مواد معدني هستند.
علي رغم آنكه منيزيم چهارمين ماده معدني فراوان در بدن است اما بسياري از مردم درك نمي كنند كه منيزيم چقدر براي سلامت كلي شان مهم است.
كمبود منيزيم مي تواند به مشكلات متعددي مانند خستگي و اختلالات خلقي منجر شود.
داشتن مقدار مطلوب منيزيم مي تواند به پيشگيري از ديابت، بيماري قلبي عروقي و حتي مشكلاتي مانند سردردهاي ميگرني، اضطراب و افسردگي كمك كند.
چيزهاي زيادي وجود دارد كه مي تواند باعث كمبود منيزيم شود. واضح ترين دليلي كه يك شخص ممكن است سطوح منيزيم پاييني داشته باشد، آن است كه به مقدار كافي از مواد غذايي غني از منيزيم در رژيم غذايي اش استفاده نمي كند.
با اين حال مشكلاتي مانند سندروم روده تحريك‌پذير و مصرف بيش از حد الكل نيز مي تواند عاملي در بروز كمبود منيزيم باشد.
صرفنظر از آنكه چرا سطوح منيزيم شما ممكن است پايين باشد، تعدادي سبزيجات پماد آلفا براي جوش فوق‌العاده و خوشمزه وجود دارند كه مي توانيد آنها را در رژيم غذاييتان جاي دهيد تا مطمئن شويد سلامت مطلوبتان را حفظ مي كنيد و از بسياري از مشكلات مربوط به سطوح پايين منيزيم جلوگيري مي نماييد.

اسفناج

اسفناج

اين سبزي برگدار تيره مي تواند به روشهاي بسيار مختلفي مصرف شود. در حاليكه مصرف آن بصورت خام در سالادها و ساندويچ ها بهترين روش استفاده است اما مي توانيد آن را پخته يا بخارپز كنيد و به پاستا اضافه نماييد تا يك وعده سريع و غني از منيزيم داشته باشيد.
هر فنجان از اين سبزي برگدار بيش از ۱۵۰ ميلي گرم منيزيم دارد كه آن را به يكي از بهترين منابع اين ماده معدني تبديل مي كند.

بروكلي

بروكلي با ۳۳ ميلي گرم منيزيم در هر فنجان، به اندازه اسفناج غني از منيزيم نيست اما همچنان پماد زخم يك منبع عالي از منيزيم است كه مي تواند به روشهاي بسيار مختلفي مورد استفاده قرار گيرد. بروكلي چه بصورت خام يا پخته، يك منبع خوشمزه و مغذي از منيزيم مي باشد.

كدو

كدو تنبل

بزرگترين فايده كدو تنبل؟ مي تواند بعنوان يك ميان وعده يا يك دسر خوشمزه سرو شود. كدو تنبل در هر فنجان حدود ۶۰ ميلي گرم منيزيم دارد و فرقي نمي كند كه چگونه آن را مصرف كنيد.

باميه

باميه در هر فنجان كمي بيش از ۷۰ ميلي گرم منيزيم دارد و يك منبع عالي از اين ماده معدني به حساب مي آيد. در حاليكه بهتر است از مصرف باميه سرخ شده كه خوشمزه نيز هست، اجتناب كنيد اما مي توانيد به پماد سوختگي روشهاي مختلف ديگري از آن استفاده نماييد.

برگ چغندر

برگ چغندر

اگرچه آنها متداولترين نوع سبزي نيستند اما استحقاق آن را دارند كه در موردشان تجديدنظر كنيد، چون در هر فنجان حاوي ۱۰۰ ميلي گرم منيزيم هستند. مي توانيد آنها را مانند ساير انواع سبزيجات برگدار بصورت پخته يا خام سرو كنيد.

كدو

اين فقط سبزيجات برگدار نيستند كه مي توانند مقدار زيادي منيزيم سالم به بدنتان برسانند. هر فنجان كدو كمي بيش از ۴۰ ميلي گرم منيزيم دارد بنابراين وقتي از تمام سبزيجات سبز خسته شديد، مي توانيد به سراغ كدو برويد.

نخودفرنگي

نخودفرنگي

نخودفرنگي پماد آلفا براي آفتاب سوختگي در هر فنجان كمي بيش از ۷۰ ميلي گرم منيزيم دارد و يك منبع عالي از اين ماده معدني بشمار مي رود. شما خواه از آنها بعنوان غذاي جانبي استفاده كنيد، آنها را در سوپ بريزيد يا در سالاد و پاستا مخلوط كنيد، راههاي زيادي براي لذت بردن از اين سبزيجات وجود دارد.

خيار

يك خوراكي همه كاره ديگر! خيار در هر فنجان حاوي ۴۰ ميلي گرم منيزيم است. آنها را بصورت خام بخوريد، در سالاد مخلوط كنيد يا هر دستور غذايي ديگري كه حاوي خيار است را امتحان كنيد. گزينه هاي زيادي وجود دارد كه مي توانيد از بين آنها انتخاب پماد زخم بستر كنيد.

كولارد سبز

كولارد سبز

كولارد سبز، لذيذ و خوشمزه است و در هر فنجان كمي بيش از ۵۰ ميلي گرم منيزيم دارد. بنابراين مقدار زيادي منيزيم به بدنتان مي رساند.



منبع

تظرات ارسال شده