همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

سلنا گومز ، خواننده و بازيگر 26 ساله در روز چهارشنبه پس از اينكه مشخص شد اخيراً به علت درمان در مركز ويژه ي درمان بيماري هاي رواني بستري شده بوده، در صدر خبرها قرار گرفت. به گفته منبع موثق مسئله مشكل جسمي سلنا گومز بوده است – در واقع او از بيماري لوپوس رنج مي برد و تابستان گذشته تحت عمل پيوند كليه قرار داشته و نا اميدي از بابت اين بيماري او را به سمت دنبال كردن درمان كشانده است. با بخش اخبار داغ دكتر زخم همراه باشيد.

سلنا گومز

منبعي ديگر مي گويد اين ستاره موسيقي در حال بهبود روز به روز است. او در مصاحبه اي اخيراً گفته بود به نظرش جنگ با افسردگي و اضطراب، احتمالا مسئله اي خواهد بود كه او بايد در ادامه زندگي اش با آن روبرو شود. او در چند سال اخير چندين مرحله براي درمان اقدام كرده است و بي پرده به هوادارانش گفته است كه تمايل دارد سالم باقي بماند.

در ادامه نگاهي انداخته ايم به مصاحبه هايي كه سلنا گومز در آن ها از كشمكش هاي خود براي بهبود صحبت كرده است.

سلنا گومز و مراجعه به مركز توانبخشي

ستاره فيلم «تعطيلات بهاري» به علت يك سري اتفاقات در زندگي، مدتي را در مركز توانبخشي در ويكنبورگ، آريزونا در سال 2014 سپري كرد. در مصاحبه با مجله CQ در شماره مي 2016 مي گويد: «براي من بيماري لوپوس تشخيص داده شده، مادرم سابقه سقط جنين داشته است. بنابراين بايد تور 13 روز رقص ستارگان را كنسل مي كردم. براي اينكه بهتر شوم به زمان نياز داشتم.»

تشخيص لوپوس سلنا گومز

سلنا گولز اولين بار در سال 2015 در مصاحبه اي با مجله بيلبورد عنوان كرد كه دچار بيماري لوپوس شده است. حدوداً يك سال پس از اينكه براي اولين مرتبه به مركز توانبخشي مراجعه كرده بود.

او در اين مصاحبه گفت: «براي من بيماري لوپوس تشخيص داده شده، و تحت شيمي درماني هستم. در واقع استراحتم به همين علت بود. من نياز به مراقبت داشتم.»

گومز گفته است صحبت و اظهار نظر در مورد او و ريكاوري كه انجام داده باعث آزار او شده است. اينطور با گريه قيمت پانسمان سوربكت مي گويد: «مي خواستم خيلي بد بگم. شما اصلا متوجه نيستيد. من شيمي درماني ميشم. چرا متوجه حال من نيستيد». در جايي ديگر مي گويد: «من تا زماني كه اعتماد به نفس و راحتي خودم رو بدست بيارم از همه دور مي مونم.»

سلنا گومز

زندگي با لوپوس

مدت كوتاهي پس از مصاحبه با بيلبورد در سال 2015، گومز به برنامه تلويزيوني الن دجنرس رفت و درباره تشخيص بيماري و اتفاقاتي كه پس از متوجه شدن از بيماري براي او افتاده است صحبت كرد.

او گفت: «من فكر مي كنم برام خيلي پيچيده بود چونكه نمي فهميدم و بعد از اون، دوست داشتم اين مسئله رو مخفي نگه دارم تا اينكه متوجه شدم همه زندگي من خصوصي و مخفي نيست.» او در ادامه گفت: «بنابراين، اون لحظه مال من بود. من واقعا صادقانه مي تونم با مردم ارتباط بگيرم و براشون شرح بدم. اينم نوعي از شرايطه، بايد فقط به فكر مراقبت از خودت باشي.»

بازگشت سلنا گومز به مركز توانبخشي

در آگوست 2016، گومز بقيه برنامه تور RivivalWorld خود را كنسل كرده و به مركز درماني در تنسي مراجعه كرد. او علت مراجعه را اضطراب و حملات عصبي و افسردگي در نتيجه بيماري لوپوس عنوان كرده بود.

او در مجله وگ (Vogue) در شماره آوريل گفت: «من در تورها خيلي تنهام. اعتماد به نفسم رو از دست دادم.» . «درست قبل از رفتن بر روي صحنه حملات عصبي به من دست مي داد و در برخي از مواقع درست پس از پايين آمدن از استيج دچار اين حمملات مي شدم. در واقع احساس مي كردم به اندازه كافي خوب نبودم و ظرفيتم بالا نبود.»

خواننده ترانه «Bad Liar» رفتن به مركز توانبخشي را «يكي از سخت ترين امّا بهترين كارهايي كه انجام داده عنوان كرد.»

درمان جدي تر

گومز در مصاحبه با وگ اعلام كرد كه 5 روز در هفته متخصص خود را براي درمان رفتار ديالكتيكي (DBT) مي بيند، نوعي از درمان كه به ادعاي اين sorbact پانسمان مجله براي بيماراني استفاده مي شود كه دچار بيماري اختلال شخصيت مرزي هستند و اكنون از اين روش براي درمان شرايطي مانند افسردگي نيز بيشتر از گذشته استفاده مي شود.»

مي گويد: «DBT كاملاً زندگي من رو تغيير داده» . «كاش مردم بيشتري در مورد اين نوع درمان صحبت مي كردن»

سلنا گومز

پيوند كليه

خواننده و بازيگر 25 ساله در جولاي 2017 اعلام كرد كه دوست قديمي اش فرانسيا رائيسا كليه اش را به سلنا اهدا كرده است. او در تصويري با دوستش در حالت ريكاوري بعد از عمل در بيمارستان اينطور نوشت. «متوجه شدم كه بايد به علت بيماري لوپوس پيوند كليه انجام بدم. اين كاري بود كه بايد براي برگشتن سلامتي ام انجام مي دادم.»

بر اساس سازمان ملي پيوند كليه، لوپوس مي تواند باعث التهاب رگ هاي كوچك –و حتي در برخي از مواقع خود كليه– بشود كه عمل فيلتر مواد سمي در كليه را بر عهده دارد. در اين حالت به كليه حمله مي شود، درست مانند وقتي كه بدن با بيماري مبارزه مي كند.

در مصاحبه با «صبح بخير آمريكا» در ژوئن 2018 سلنا گومز در مورد اينكه چطور زندگي اش در اثر اين عمل تغيير كرد صحبت مي كند. «صادقانه بگم من بعد از اين عمل احساس مي كنم كمي به عقب برگشتم. دارم از زندگي لذت مي برم.»

«درباره هيچ مسئله اي خيلي فكر نمي كنم كه باعث استرسم بشه، اين خيلي خوبه.» او در ادامه مي گويد: «ديگه حتي تو لس آنجلس زندگي نمي كنم. ديگه به اين اهميتي نمي دم كه چيكار كنم مردم بيشتر دوستم داشته باشن.»

سلنا گومز

مراقبت ساكارز پيشگيرانه

گومز سعي كرد بيشتر زندگي شخصي را دنبال كند تا اينكه دوباره در ژانويه 2018 وارد درمان شد. دقيقاً در زمان جدايي از جاستين بيبر. به گفته منابع او به صورت داوطلبانه در برنامه اي دو هفته اي در شمال نيويورك شركت كرد تا دوباره وضعيتش بهتر شود.

منبع مي گويد: «اين اقدام گومز در واقع با هدف پيشگيرانه بوده است. او به هيچ وجه به حال گذشته بر نگشته و در شرايط بدي نيست. او براي اطمينان از اينكه در حال سپري كردن مسيري درستي است، در اين برنامه شركت كرده و منتظر اتفاق بد نمانده است.»

او در مصاحبه با Harper Bazaar در مارس مي گويد: هر كس منو مي شناسه مي دونه كه برام سلامتي و خوب بودن اولويت داره. من درگيري هاي زيادي با افسردگي و اضطراب داشتم و درباره اش زياد صحبت كردم. امّا اين مسئله اي نيست كه احساس كنم هرگز برنده نخواهم شد.»

سلنا گومز

بازگشت به درمان

منبعي در روز پنجشنبه اعلام كرد: «سلنا با مسائل افسردگي براي مدت زيادي درگير بوده است و او و تمام اطرافيانش هميشه سلامتي او را زير نظر داشتند، اين موضوع حتي بعد از عمل پيوند كليه بيشتر هم شده بود. سلنا حالش خوب نبود و به بيمارستان رفت، دقيقاً مثل ديگر وقتهايي كه حالش بد ميشه. پس از بررسي هاي بيشتر تصميم گرفته شد سلنا ادامه مراحل درمانش را در مركز درماني رواني سپري كند.»

بر طبق مجله TMZ، خواننده 26 ساله در دو هفته گذشته دو مرتبه به بيمارستان مراجعه كرده است. اولين بار وقتي رخ داد كه سلنا در منزل استوديو سيتي كاليفرنيا بود به علت متوجه شدن از كبود تعداد گلبول هاي سفيدش دچار افسردگي و شكست روحي شده بود.

سلنا گومز مي گويد چند روز پس از آن و مجدداً در هفته گذشته ادامه درمان مشكلات خود را آغاز كرده است. مشكلات نشات گرفته از عمل پيوند كليه. به گفته TMZ بستري شدن باعث «شكست احساسي» سلنا گومز شده است. زمانيكه هنوز اجازه خروج از مركز دراني را نداشت، احساس سقوط و ترس كرده بود.

منبعي ديگر گفته است سلنا و خانواده اش تصميم گرفته بودند كه بهترين راه براي سلنا، برگشت به مركز درماني ذهني ايست كوست است. سربكت مكاني كه پيش از اين در اين سال سلنا در آنجا بستري شده بود. اكنون خواننده ترانه «Wolves» دستورات پزشكان را براي بهتر شدن دنبال مي كند. اين منبع مي گويد: «سلنا يك جنگجو است و هيچوقت به عقب بر نمي گردد. اما اكنون به دستور پزشكانش گوش مي دهد و با ورزش و برنامه غذايي صحيح و تحت نظارت بودن توسط مركز، به دنبال حفظ سلامتي است.



منبع

تظرات ارسال شده