همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با اين گياه ريه هايتان را ضدعفوني كنيد
به گزارش : پانسمان سوربكت ريه يكي از مهم‌ترين اعضاي بدن است كه بزرگ‌ترين وظيفه آن مبارزه با هواي آلوده است، اما ريه‌ها از عفونت‌ها در امان نيستند به‌همين دليل برخي عفونت‌هاي سطحي را مي‌توان با كمك آنتي‌بيوتيك‌ها درمان كرد.
پونه
اگر ساكارز قصد نداريد از آنتي‌بيوتيك‌هاي شيميايي استفاده كنيد، طب سنتي راه ديگري به شما پيشنهاد مي‌كند. براي ضدعفوني كردن ريه از عفونت مي‌توانيد از دم كرده پونه استفاده كنيد. يك قاشق چاي‌خوري پونه را به‌همراه يك ليوان آب جوش بگذاريد بين‌10 تا 15‌دقيقه دم بكشد و سپس صاف كرده آن را همراه با عسل روزي سه بار ميل كنيد.
البته پونه معمولي با پونه كوهي خواصي متفاوت دارند .
پونه كوهي
يكي از بهترين داروهاي گياهي كه مي‌توان به‌عنوان يك آنتي‌بيوتيك قوي از آن ياد كرد، پونه كوهي است. اين نوع پونه با پونه‌هاي معمولي فرق دارد و به‌عنوان ضدعفونت‌هاي ميكروبي و قارچي شناخته شده است، براي اينكه خاصيت سربكت ضدعفوني‌كننده داشته باشد بايد روزي سه‌بار‌ به اندازه يك فنجان از اين گياه بنوشيد.
افرادي كه با مشكل عفونت‌هاي قارچي در گوش، عفونت‌هاي قارچي ناخن و برخي خانم‌ها در ناحيه تناسلي عفونت قارچي مواجه هستند، مي‌توانند از پونه كوهي به‌عنوان يك آنتي‌بيوتيك استفاده كنند. البته پونه كوهي را مي‌توان به شكل دمنوش يا ضماد هم استفاده كرد. همچنين اگر از عفونت ادراري رنج مي‌بريد دم كرده پونه كوهي يكي از درمان‌هاي مناسب و پانسمان عسل تاثيرگذار در اين زمينه است. يك قاشق مرباخوري پونه كوهي را به‌همراه يك ليوان آب جوش به مدت 15‌دقيقه مي‌گذاريد تا دم بكشد.
منبع:مجله سيب سبز



منبع

تظرات ارسال شده