همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با اين خوردني‌ها به آساني ميگرن را از پاي در آوريد
اگر غالباً از سردرد رنج مي‌بريد، مي‌دانيد كه چقدر تحمل آن سخت است. براي كاهش اين درد طاقت فرسا مي‌توانيد قرص‌هايي مصرف كنيد يا تمرين‌هايي را انجام دهيد تا درد خود را تسكين دهيد، اما اين روش‌هاي درماني موقتي هستند، به اين معني كه علائم سردرد هميشه مي‌تواند بازگردد.


در اين حالت اقدامات ديگري وجود دارد كه مي‌توانيد انجام دهيد، به عنوان مثال مي‌توانيد رژيم غذايي خود را تغيير دهيد. در حالي كه بعضي از غذا‌ها ميگرن را تحريك مي‌كنند، درمان خانگي سوختگي با آب جوش برخي ديگر از آن‌ها مي‌توانند به شما در دفاع از خود كمك كرده و به آساني از ميگرن جلوگيري كنند. در ادامه به معرفي مواد غذايي كه براي از بين بردن اين سردرد‌ها بايد روزانه مصرف كنيد مي‌پردازيم.


آب

اكثر مردم به اندازه كافي آب نمي‌نوشند، كه اين امر مي‌تواند به كمبود آب بدن منجر شود. كمبود آب بدن براي افراد مبتلا به ميگرن خبر بدي است، زيرا يكي از شايع‌ترين محرك‌ها است.
حداقل مقدار آب مناسب براي افراد هشت ليوان در روز است. اگر در معرض حمله ميگرني و يا در حال بهبودي هستيد، ممكن است حتي بيشتر هم احتياج داشته باشيد. لازم است علاوه بر افزايش جذب آب، اطمينان حاصل كنيد كه مصرف نمك و الكتروليت را هم افزايش مي‌دهيد، زيرا مقداري از عناصر منيزيم، پتاسيم، كلر و سديم در بدن با افزايش مصرف آب از بين مي‌رود.

اضافه كردن غذا‌هاي سرشار از پزشكي كودكان مواد مغذي به رژيم غذايي شما حملات ميگرني را از بين نمي‌برد، اما برخي از غذا‌ها مي‌توانند به تقويت بدن و مغز شما و كاهش التهاب كمك كنند. استرس كمتري در بدن شما آن را در مكان بهتري براي مديريت حملات ميگرني و بهبودي كامل‌تر از آن‌ها قرار مي‌دهد.

آووكادو

اين ميوه فوق العاده، با ميگرن مبارزه مي‌كند. آووكادو غني از آنتي اكسيدان‌هايي مانند لوتئين و زاكزانتين است كه نه تنها مي‌تواند سردرد شديد شما را از بين ببرد، بلكه در پيشگيري از آن‌ها هم موثر است.

انجير

فوايد انجير براي سلامتي روشن است، اما اين ميوه در مقابله با ميگرن هم مفيد است. به گفته متخصصان، انجير حاوي پتاسيم است كه به كاهش التهاب و دفع اين سردرد‌ها كمك مي‌كند.

ماهي سالمون

اين ماده غذايي سرشار از اسيد‌هاي چرب امگا ۳ و ويتامين B-۲ است و مصرف آن مانع از تجمع پلاكت‌ها خريد قطره فروزومال مي‌شود، فرآيندي كه مسئول سردرد‌هاي مكرر است. همچنين باعث كاهش التهاب مي‌شود و به مبارزه با ميگرن كمك مي‌كند.

سيب زميني شيرين

سيب زميني شيرين سرشار از ويتامين C، ويتامين B۱ و پتاسيم است و مصرف آن هنگامي كه دچار سردرد مي‌شويد باعث كاهش درد و آرامش شما مي‌شود.

هندوانه و هويج

از آنجا كه نوشيدن آب به تسكين درد در هنگام ابتلا به ميگرن كمك مي‌كند، مصرف موادغذايي مانند هندوانه، هويج، خيار و كرفس هم مي‌تواند به درمان اين درد‌ها كمك كند. كمبود آب بدن يكي از دلايل اصلي سردرد است، از اين رو لازم است حتما سطح آب بدن خود را كنترل كنيد.

ماست

طبق مطالعات انجام شده، ريبوفلاوين، نوعي از ويتامين B، درمقابله با ميگرن مؤثر است و ماست سرشار از اين ويتامين است. اگر اغلب از حملات ميگرني رنج مي‌بريد، ماست را به رژيم غذايي روزانه خود اضافه كنيد.

آب ليمو

آب ليموحاوي پماد مديكال هاني مقادير زيادي ويتامين C است و به نظر مي‌رسد مبارزه با ميگرن يكي از آنهاست. هرگاه مبتلا به سر درد شديد هستيد، كافي است مقداري آب ليمو را در يك ليوان آب مخلوط كنيد، ۲ قاشق غذاخوري نمك به آن اضافه كنيد و اين معجون جادويي را بنوشيد. اين نوشيدني باعث كاهش التهاب مي‌شود و موجب مي‌شود احساس بهتري داشته باشيد.

رب دارچين

مقداري چوب دارچين را بگيريد و آن‌ها را به صورت پودر درآوريد. سپس، با اضافه كردن كمي آب به آن، از آن خميري تهيه كنيد. هر زمان كه حمله ميگرني به سراغتان آمد، اين خمير را روي پيشاني خود بماليد. اين روش درماني سردرد ميگرني را تسكين مي‌بخشد. پس از ۲۵ تا ۳۰ دقيقه خمير را بشوييد.

شكلات تلخ

يكي از غني‌ترين منابع منيزيم در شكلات تلخ با حداقل ۷۰ ٪ كاكائو وجود دارد. در حالي كه به عقيده برخي شكلات به عنوان محرك احتمالي سردرد‌هاي ميگرني است، اما به عقيده بسياري قيمت پماد زخم بستر از متخصصان اين ماده، در بهبود اين نوع درد‌ها موثر است.

ميگو

ميگو از نوعي آنتي اكسيدان به نام آستاگزانتين سرشار است. آستاگزانتين به بدن در مبارزه با التهاب كمك مي‌كند و به نوبه خود به بدن كمك مي‌كند تا حملات ميگرني را مديريت كند. ميگو همچنين منبع غني از ويتامين ها، مواد معدني و اسيد‌هاي چرب امگا است كه به مبارزه با التهاب كمك مي‌كند.



منبع

تظرات ارسال شده