همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خواص زردچوبه و فلفل سياه با‌هم

كمك مي‌كنند. اين دو ادويه مي‌توانند از مغز در برابر بيماري‌هاي گسترده‌اي مانند زوال عقل و آلزايمر محافظت كنند.

به گزارش زردچوبه كه به آن ادويه‌ي طلايي نيز مي‌گويند از ادويه‌هاي بسيار پركاربرد در آشپزي است كه سابقه‌ي بسيار طولاني در طب سنتي نيز دارد چون داراي خواص ضدالتهابي، ضد قارچي، ضد باكتريايي و ضدعفوني كنندگي است. فلفل سياه نيز فوايد فراواني دارد. اين دو عامل اگر با هم تركيب شوند خاصيت درماني فوق‌العاده‌اي پيدا مي‌كنند.

تركيب زردچوبه و فلفل سياه خاصيت ضدالتهابي دارد كه به درمان و تسكين بسياري از بيماري‌هاي پوستي كمك كرده و سلامت و درخشش پوست را حفظ مي‌كند.

تسكين كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم درد

زردچوبه به خاطر خاصيت ضدالتهابي خود مي‌تواند پروسه‌ي التيام بدن را سرعت ببخشد، با عفونت‌ها مبارزه كرده و درد را آرام كند.

هم زردچوبه و هم فلفل سياه وقتي با هم تركيب شوند مي‌توانند بيماري‌هاي دردناكي چون آرتروز را تسكين دهند.

پيشگيري از سرطان

تركيب فلفل سياه و زردچوبه به پيشگيري از سرطان كمك مي‌كند. كوركومين كه عنصر اصلي زردچوبه است با نابود كردن سلول‌هاي سرطاني نقش مهمي در بدن دارد.

خاصيت پانسمان زخم ضد سرطاني زردچوبه به طور مؤثر مي‌تواند سلول‌هاي سرطاني سينه، معده و روده بزرگ و همچنين سلول‌هاي سرطان خون را از بين ببرد.

كنترل چاقي

تركيب زردچوبه با فلفل سياه و زنجبيل در آب گرم و نوشيدن آن در صبح براي چربي سوزي مفيد است و سوخت و ساز را تقويت مي‌كند.

زردچوبه و فلفل سياه در تركيب با هم مي‌توانند با كلسترول بالا، چاقي و ديابت نيز مبارزه كنند.

كنترل ديابت

محققان مي‌گويند كوركومين موجود در زردچوبه و پپرين موجود در فلفل به كاهش استرس اكسيداتيو كه به سلول‌ها آسيب مي‌زنند كمك مي‌كنند. پس براي مقابله با ديابت از اين تركيب جادويي لوزالمعده كمك بگيريد!

كاهش التهاب

قرن‌هاست كه در طب سنتي از فلفل سياه و زردچوبه براي درمان اختلالات التهابي مانند آرتروز استفاده مي‌شود. هر دوي اين ادويه‌ها خاصيت ضدالتهابي دارند.

محافظت از سلامت كبد

كوركومين موجود در زردچوبه از سلول‌هاي كبد در برابر آسيب‌هاي ناشي از سموم مضر محافظت كرده و فلفل سياه نيز با تقويت دسترسي زيستي به گلوتاتيون به سلامت كبد كمك مي‌كند. گلوتاتيون تركيبي است كه از سلول‌هاي كبد محافظت مي‌كند.

كمك به گوارش

هم فلفل سياه و هم زردچوبه هيدروژل دسترسي زيستي آنزيم‌هاي گوارشي در روده را تقويت مي‌كنند كه باعث مي‌شود بدن، سريع‌تر و راحت‌تر بتواند غذا را هضم كند.

مطالعات گوناگوني دريافته‌اند هر دوي اين ادويه‌ها مي‌توانند از اسپاسم ها و نفخ‌ها كم كنند. زردچوبه و فلفل سياه به دليل خاصيت ضدالتهابي خود از التهاب روده كم مي‌كنند و از اين طريق نيز به گوارش كمك مي‌كنند.

كمك به حافظه

هم زردچوبه و هم فلفل سياه سرشار از خاصيت آنتي‌اكسيداني هستند كه به تقويت حافظه كمك مي‌كنند. اين دو ادويه مي‌توانند از مغز در برابر بيماري‌هاي گسترده‌اي مانند زوال عقل و آلزايمر محافظت كنند.

مبارزه با افسردگي

فلفل قطره آهن فروزومال سياه و زردچوبه خاصيت ضدافسردگي دارند. مصرف اين دو ادويه با هم، نقش مهمي در كاهش علائم افسردگي دارند زيرا ميزان سروتونين و دوپامين را در مغز بالا مي‌برند.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده