همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

جاي زخم ، جاي زخم روي صورت
جاي زخم يا جوش گاه به محل جوش خوردن پوست در ناحيه اي گفته مي شود كه آسيب ديده است.

اتفاقات مختلف از يك خراشيدگي كوچك گرفته تا تصادفات و آسيب هاي جدي تر مي تواند به پوست ما صدمه بزند. صدماتي كه جايش مي ماند و سال ها همراه مان خواهد بود و گاهي تا آخر عمر هم از بين نمي رود. البته اغلب افراد هم دل خوشي از اين جاي زخم ها ندارند و نمي خواهند اثري از آن باقي بماند، ولي راه حل برطرف كردن شان را هم بلد نيستند. جاي زخم چيز ناخوشايندي است كه روي ظاهر زيباي شما تاثير مي گذارد و مي تواند لكه اي روي شخصيت كلي فرد باشد. جاي زخم درد ندارد. معجون ها و كرم هاي زيادي در بازار براي فروش در دسترس هستند كه جاي زخم را محو مي كنند. اگر شما نمي خواهيد براي خريد اين محصولات هزينه كنيد و دوست داريد جاي زخم تان به طور طبيعي التيام بيابد، مي توانيد داروهاي خانگي را انتخاب كنيد.

جاي زخم

جاي زخم پوست و مو

علل ايجاد جاي زخم:

  • سوختگي
  • تصادف
  • بريدگي
  • آكنه
  • خراشيدگي
  • گزش


درمان هاي خانگي براي محو كردن جاي زخم:


از پنهان كردن جاي زخم تان به وسيله ي كرم هاي كانسيلر دست برداريد و براي از بين بردن آن درمان هاي طبيعي زير را در خانه امتحان كنيد:

جاي زخم

1. آبليمو

يك ليموي تازه برداريد و آن را نصف كنيد. قسمت آبدار را روي جاي زخم ماساژ بدهيد. ليمو به عنوان يك سفيد كننده ي طبيعي عمل مي كند و در نتيجه، لكه ها و جاي زخم را كمرنگ مي كند. آب ليمو را (بدون اضافه كردن شكر به آن) روزي دو بار و به مدت 15 روز بنوشيد.


2. روغن دانه ي گل رز

روغن دانه ي گل رز اغلب در لوازم آرايشي، به خصوص در كرم هاي از بين برنده ي جاي زخم (اسكار) استفاده مي شود. چند قطره از روغن دانه ي گل رز را با انگشتان تان برداريد و به آرامي آن را روي ناحيه ي مورد نظرماساژ دهيد. اين كار را دو بار در روز انجام بدهيد. مي توانيد آن را به طور مستقيم روي پوست استفاده كنيد.

جاي زخم


3. قطعات يخ

يخ يك درمان خانگي بسيار آسان و ساده براي محو شدن جاي زخم است. يك تكه يخ برداريد و آن را به آرامي روي جاي زخم تان بماليد.


4. آلوئه ورا

يك برگ آلوئه ورا برداريد و آن را نصف كنيد. ژل را با فشار از داخل آن خارج كنيد و روي جاي زخم تان بماليد.

جاي زخم

5. روغن درخت چاي

روغن درخت چاي يك درمان طبيعي بسيار موثر براي از بين بردن جاي زخم است. اين روغن تاثيري سحرآميز روي اسكار دارد. فقط دقت كنيد كه از روغن رقيق درخت چاي استفاده كنيد.

6. عسل

آن روي ناحيه ي مورد نظر بماليد. عسل قدرت فوق العاده اي در از بين بردن جاي زخم دارد.

7. پودر چوب صندل

پودر چوب صندل يك درمان خانگي بسيار خوب براي از بين بردن جاي زخم از روي صورت است. كمي پودر چوب صندل برداريد و آن را با گلاب يا شير تركيب كنيد. اين تركيب را به آرامي روي جاي زخم بماليد. اجازه بدهيد مدت يك ساعت بماند و سپس با آب سرد شستشو دهيد.


8. بادام

2 تا 3 عدد بادام را در آب خيس بگذاريد. اجازه بدهيد كه يك شب در آب بمانند. صبح، پوست بادام ها را بكَنيد و آنها را له كنيد. چند قطره گلاب اضافه كنيد و سپس اين تركيب را روي جاي زخم تان بماليد.

جاي زخم

9. سيب زميني

يك سيب زميني خام برداريد. آب آن را بگيريد و روي ناحيه ي مورد نظرتان بماليد. آب سيب زميني كمك مي كند كه جاي زخم محو شود. شما همچنين مي توانيد به طور مستقيم يك تكه سيب زميني روي جاي زخم مالش دهيد.


10. روغن نارگيل

هر زمان كه جاي زخم روي پوست تان باقي ماند، روغن نارگيل روي آن بماليد. اين روغن جاي زخم را كم رنگ مي كند، و در نهايت آن را از بين مي برد.
منبع:

تظرات ارسال شده