همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نقش دستگاه‌هاي پيشرفته راديولوڗي در تشخيص دقيق بيماري

گفت: با استفاده از دستگاه‌هاي پيشرفته مي‌توان از طريق دوز پايين اشعه تصويرهاي دقيقي را از محل مورد نظر در بدن بدون نگراني نسبت به اشعه به دست آورد.

به گزارش : هارتمن مرتضي صانعي طاهري در آستانه برگزاري سي و پنجمين كنگره‌ ساليانه راديولوژي اظهار كرد: اين كنگره با حضور اساتيد داخلي و خارجي سوم تا ششم ارديبهشت ماه سال آينده برگزار و جديدترين دستاوردهاي علمي در حوزه هاي مختلف راديولوژي مورد بحث و گفتگو قرار مي‌گيرد.
وي افزود: محورهاي اصلي اين كنگره نوروراديولوژي، راديولوژي زنان و مامايي، راديولوژي سرطان، راديولوژي هيبريد و حفاظت در چسب هارتمن مقابل اشعه است.
دبير سي و پنجمين كنگره ساليانه راديولوژي ادامه داد پس از كشف اشعه ايكس انقلابي در تشخيص بيماري ها از طريق تصوير برداري ايجاد شد و در واقع راديولوژي امروزه نقطه تلاقي علم و تكنولوژي به شمار مي‌رود.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به اينكه تصويربرداري از طريق اشعه يونيزان مي‌توانند مضراتي را براي پرسنل و بيماران به همراه داشته باشد گفت: شعار كنگره امسال پرتوهاي مهربان بوده چرا كه با استفاده از دستگاه قيمت پانسمان هارتمن پيشرفته مي‌تواند از طريق دوز پايين اشعه و تصويرهاي دقيقي را از محل مورد نظر در بدن به دست آورد.
صانعي طاهري يادآور شد: با استفاده از تصوير برداري پيشرفته و دستگاه‌هاي مجهز مي‌توان به تشخيص زودرس بيماري‌ها دست پيدا كرد در حالي كه از مضرات اشعه يونيزان نيز در امان بمانيم.
وي گفت: كشور ما نيز ضرورت دارد كه به سمت دستگاه پيشرفته‌ راديولوڗي با دوز پايين رود تا در غربالگري و پيشگيري از بيمارهاي مختلف همچون سرطان ريه بتوانيم عفونت بدن بسيار موفق عمل كنيم.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با تاكيد بر اينكه برگزاري سي و پنجمين كنگره راديولوژي مي تواند علاوه بر بروزرساني اطلاعات راديولوژيست‌ها در ارتقاء آگاهي آنها در زمينه نقش راديولوژي در تشخيص، پيشگيري و ورمان سرطان موثر واقع شود، افزود: در كنار اين كنگره كارگاه هاي اختصاصي در ارتباط با رشته هاي مرتبط با راديولوژي همچون ام آر آي زانو يا سي تي آنژيوگرافي عروق كرونر برگزار خواهد شد.
صانعي طاهري خاطرنشان اكتيكوت كرد: نمايشگاه آخرين دستاوردهاي راديولوژي و تصويربرداري نيز در حاشيه سي و پنجمين كنگره ساليانه راديولوژي برگزار خواهد شد.
مهر


منبع

تظرات ارسال شده