همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چه مقدار ورزش براي افزايش تراكم استخوان لازم است؟

استخوان‌هاي قيمت پانسمان هارتمن بدن بايد حركت كنند و وزن را تحمل كنند تا قوي شوند. تحقيقات گذشته نشان داده است كه تحمل وزن باعث افزايش تراكم استخوان‌ها مي‌شود و از پوكي استخوان‌ با بالا رفتن سن تا حدودي جلوگيري مي‌كند، اما سوال اينجاست كه چه مقدار فعاليت و تحمل وزن براي استخوان‌ها مناسب است.

اخيرا در تحقيقات چسب هارتمن انجام شده در دانشگاه بريستول، بررسي‌هايي بر روي تعدادي دختر و پسر نوجوان انجام شده است و ميزان فعاليت و تراكم استخوان‌ آنها اندازه‌گيري شد.

بررسي‌ها نشان داده است كه دويدن با سرعت حدودا يك مايل در 10 دقيقه‌ و پريدن از روي ارتفاع 15 اينچي مي‌تواند فشار لازم را به استخوان‌ها بياورد تا متراكم شوند اما متاسفانه تعداد كمي از نوجوانان و جوانان اين چنين فعاليتي عفونت بدن را انجام مي‌دهند.

دكتر جو توبياس، استاد روماتيسم از دانشگاه بريستول مي‌گويد: فشار كمتر از اين حد نيز مي‌تواند به نگه داشتن تراكم استخوان‌ها در يك سطح كمك كند، اما هنوز معلوم نيست كه چه حد فشاري لازم است. افراد جوان و سالم بايد هر از چند گاهي فعاليت شديد مانند دوي سرعت، پريدن از ارتفاع 15 اينچي در يك مكان بي خطر را انجام دهند.

مطالعات پماد هارتمن ديگري نشان داده است كه زنان بين 25 تا 50 سال مي‌توانند با حداقل دو روز در هفته‌ پريدن به مدت 10 دقيقه‌ و با فاصله 30 ثانيه بين هر پرش، تراكم استخوان‌ لگن خود را افزايش دهند. با انجام اين كار به مدت چهار ماه تراكم استخوان‌ها افزايش مي يابد. اگر ميزان پرش از اين حد بيشتر شود تاثير بهتري بر افزايش تراكم استخوان‌ها مي‌گذارد.

دكتر توبياس مي‌گويد: هارتمن افراد مسن‌تر نمي‌توانند فعاليتي به اين شدت انجام دهند، اما ما در صدد هستيم كه بفهميم چقدر فعاليت شديد براي اين افراد مناسب است تا تراكم استخوان‌هاي خود را افزايش دهند.

سلامت



منبع

تظرات ارسال شده