همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
5 نكته درباره بهداشت پا

لوسيون‌هاي مناسب به پايتان بزنيد، از حمام كه مي آيد پاها به خصوص بين انگشتان را به خوبي خشك كنيد و هر بار آن‌ها را از كفش در مي آوريد بشوييد. محلول پرونتوسان

به گزارش : همه افراد به ويژه كساني كه ديابت دارند بايد بيش از بقيه به سلامت پاهايشان اهميت دهند و كفش‎‏هاي مناسب انتخاب كنند. وقتي فردي دچار ديابت است خون نامناسب در رگ‎هاي پا به گردش درمي‎آيد و همين امر باعث مي‌‏شود آسيب پذيري پاها بيشتر شود. در زير توصيه‌هايي اسپري لينوورا ارائه مي‌كنيم كه توجه به آنها به سلامتي پاها كمك مي‌كند:

كفش مناسب

در خريد كفش دقت كنيد كه نه تنها از نظر سايز بلكه از نظر فرم، بهترين حالت را براي پاهايتان داشته باشد. كفشي كه هرچقدر با آن قدم بزنيد دچار مشكل نشويد.

پاشنه مناسب

كفشي كه انتخاب مي‏‌كنيد بايد به اندازه استاندارد بي براون پاشنه داشته باشد. وقتي قرار است آن را بخريد بايد كفش را بپوشيد و با آن قدم بزنيد، آن وقت متوجه مي‌‏شويد كه پاشنه مناسب است يا نه.

محافظت

پاها قسمتي از بدن هستند كه شايد به اندازه ديگر عضوها مورد توجه نباشند اما زماني كه ديابت داريد، بايد هر شب با چشم و دستانتان آن‌ها را بررسي كنيد و هرگونه مشكل احتمالي اسپري پرونتوسان را خيلي سريع با پزشكتان در ميان بگذاريد.

پوست پا

از مرطوب و نرم بودن پوست پا مخصوصا در كف آن مطمئن شويد. خشكي پوست پا احتمال عفونت را افزايش مي‌دهد. لوسيون‌هاي مناسب به پايتان بزنيد، از حمام كه مي‎آيد پاها به خصوص بين انگشتان را به خوبي خشك كنيد و هر بار آن‌ها را از ژل پرونتوسان كفش در مي‎آوريد بشوييد.

ناخن پا

حداقل هفته‎اي يك بار ناخن‌هاي پاهايتان را كوتاه كنيد. سعي كنيد به بهداشت ناخن پا اهميت دهيد. ناخن پا وقتي بلند شود به اندازه ناخن دست ديده نمي‏‌شود و به همين دليل توجه به آن كمتر است. اما بايد مدام تميز، مرتب و كوتاه شوند.

منبع: عصر ايران



منبع

تظرات ارسال شده