همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
از درد دوران رشد در كودكان بيشتر بدانيد

در سنين رشد برخي از اين دردها را مربوط به رشد كودكان مي‌دانند، اما بهتر است با نظرات دانشمندان و پزشكان در اين رابطه آشنا شويم.

دردهاي دوران رشد مربوط به گرفتگي‌هاي عضلاني در هر دو پا است كه برخي از كودكان در دوران پيش‌دبستاني يا قبل از نوجواني به آن دچار مي‌شوند. اين دردها سوپرازورب h معمولاً شب‌ها رخ مي‌دهند و ممكن است باعث بيدار شدن آن‌ها از خواب شود.

درد پاها در حدود سن سه تا چهار سالگي در دوران كودكي شروع مي‌شوند و مجدداً در حدود سنين هشت تا دوازده سالگي رخ مي‌دهند، زماني كه نزديك سنين نوجواني بچه‌ها است.

علل دردهاي سنين رشد در بچه‌ها

به گفته محققان با وجود اينكه اين دردها در سنين رشد رخ مي‌دهند، شواهدي مبني بر وجود يك جهش رشدي در آن محدوده سني به دست نيامده است، بلكه مي‌توانند به علت فعاليت‌هاي زياد كودكان و جست و خيز و بازي‌هاي زيادتر آن‌ها در دوران رشد باشند كه بر روي ماهيچه‌ها اثر مي‌گذارد، مثلاً پس از يك روز پر ورزش و جست و خيز كودكان در اين سنين احساس درد در ماهيچه پاهاي خود مي‌كنند.

علائم دردهاي دوران رشد

علائم سوپرازورب p درد در كودكان متفاوت مي‌باشد. بچه‌ها اغلب هر روز دچار پا درد نيستند. همچنين برخي از بچه‌ها احساس درد بيشتري دارند و برخي ديگر، پادردهايشان شدت ندارد.

اين دردها هميشگي نيستند، بلكه مدتي حس مي‌شوند و مدتي كاملاً ناپديد مي‌گردند و پس از گذشت زماني ديگر دوباره بازمي‌گردند.

در بعضي‌ها ممكن است چند ماهي حس شوند و در عده‌اي ديگر از بچه‌ها چندين سال، به‌طوري‌كه مدتي هستند و مدتي نيستند، همراهشان باشند.

دردها معمولاً در پايان عصر و اوايل شب قبل از صرف شام و در زمان خواب شروع مي‌شوند و اكثراً كودكان را از خواب شبانه هم بيدار مي‌كنند.

اگر كودك شما صبح كه از خواب بيدار مي‌شود، هيچ گله و شكايتي از درد پاهايش نمي‌كند، گمان نكنيد شب قبل شما را گول زده است، پانسمان phmb بلكه اين دردها دقيقاً به همين شكل هستند؛ صبح‌ها ناپديد مي‌شوند و شب‌ها برمي‌گردند.

تأثيري هم روي فعاليت يا بازي كودكان ندارند. فقط شب‌ها به سراغ او مي‌آيند و احساس ناخوشايندي به كودك مي‌دهند.

جلوي ساق پا، پشت ران پا و پشت زانوها محل احساس درد هستند

بر اساس تحقيقات، مطالعات صورت گرفته چنين گمان مي‌زنند كه كودكاني كه احساس دردهاي رشد دارند معمولاً كودكاني حساس‌تر از ديگر بچه‌ها نسبت به درد هستند و دچار دردهايي ديگر مانند سردرد و دردهاي شكمي نيز مي‌شوند.

دردهاي رشد را چگونه تشخيص دهيد؟

يك پزشك به‌راحتي مي‌تواند با پرسيدن سؤال‌هايي در مورد چگونگي دردهاي كودك، پي به علل آن ببرد، بنابراين تشخيص اينكه اين‌گونه دردها از علائم دوران رشد سوپرازورب c هستند يا خير، بستگي به توضيح صحيح شما از حالات فرزندتان دارد.

پس آن‌ها را جدي بگيريد تا اگر موضوع دردها بيماري خاصي است، پزشك آن را به درستي تشخيص دهد.

درمان دردهاي دوران رشد كودكان

درمان اين دردها به ميزان شدت آن‌ها بستگي دارد. گاهي اوقات با انجام كارهايي مانند:

* ماساژ ساق پاهايش

* كشيدن ماهيچه ساق پا و حالت شل و سفت كردن ماهيچه

* گرم كردن پاها با يك حوله گرم

كودك احساس بهتري پيدا مي‌كند. اگر با اين كارها تغييري در وضعيت فرزندتان پيدا نشد، حتماً با پزشك او مشورت نماييد.

براي آگاهي بيشتر و بهتر دقت داشته باشيد درد دوران رشد در ماهيچه‌هاي هر دو پا ظاهر مي‌شود و نه فقط در يكي از پاها.

علائم، در ماهيچه‌ها هستند نه در مفاصل و همراه جراحي پوست با تب يا هرگونه حالت غيرطبيعي ديگري در بچه‌ها نيستند. بنابراين هشيار باشيد كه در صورت بروز هرگونه از علائم زير همراه با درد پاها بلافاصله پزشك كودك خود را مطلع نماييد.

جراحت، تب، كاهش اشتها، بروز جوش، مشكل در راه رفتن، ضعف، كاهش وزن، خستگي، اشكال در بلع غذا و ... .

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده