همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
طب تسكيني مرهمي بر روحيه بيماران سرطاني

از علم پزشكي به حساب مي‌آيد كه از طريق گسترش حمايت هاي معنوي، روانشناختي و اجتماعي و ياري‌گر، در روند درمان بسياري از بيماري هاي سخت و دشوار همچون سرطان بسيار تاثيرگذار است .

به گزارش : كيفيت زندگي بيمار در طول درمان وريدي سخت و در كنار هزينه‌هاي بالاي دارو ، اميد به زندگي را كاهش مي دهد و اين طب تسكيني است كه مي‌تواند به بهبود او سرعت ببخشد. انجام روش مراقبت تسكيني به شكل روتين براي همه بيماران ضرورت دارد و بدين ترتيب سطح خدمات خارج بيمارستاني براي بيماران ارتقا پيدا مي‌كند.

مراقبت تسكيني براي بيماري‌هاي مزمن پيش‌رونده، افراد مبتلا به سرطان پيشرفته، مبتلايان به نارسايي شديد كليه و ساير بيمارهاي پيشرفته قابل اجرا است. ژل هارتمن بيماري سرطان در مواردي با درد و عوارض جانبي شديد عجين است و گاهي شدت درد تا جايي پيش مي‌رود كه بيمار و پزشك نمي‌توانند بدون كاستن از آن روند درمان را طي كنند و تلاش براي كاهش از درد بر درمان بيماري مقدم مي‌شود.

براي مثال ممكن است كودك مبتلا به يكي از انواع سرطان به‌دليل عوارض و دردهاي ناشي از بيماري توان انجام ساير فعاليت‌هاي زندگي را از دست داده و به همين دليل به مرحله‌اي از ناراحتي نمايندگي محصولات هارتمن و پريشاني برسد كه انگيزه خود براي مبارزه را از دست دهد يا به ديگر رفتارهاي واكنشي نظير غذا نخوردن يا خشم روي مي‌آورد.

تيم درمانگر در رأس آن پزشك فوق‌تخصص سرطان كودكان با همراهي تيم درمانگر (متخصص كنترل درد، روانشناس و مددكار اجتماعي) با ساير روش‌هاي مديريت درد نسبت به كاهش درد و برگشت كودك به روند درمان تلاش مي‌كند. بخش درد در بيمارستان فوق‌تخصصي سرطان كودكان پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد محك، اولين بخش درد و مراقبت‌هاي تسكيني و حمايتي كودكان در سراسر كشور است كه با تشخيص و انجام متناسب‌ترين روش‌هاي طب تسكيني به‌صورت سرپايي و بستري به ارائه خدمات به كودكان مبتلا به سرطان در تمام مراحل درمان مي‌پردازد.

در بيشتر مواقع كودكان به انجام مراقبت‌هاي تسكيني بلندمدت در منزل نياز دارند كه در اين موارد نيز ساير امكانات درماني و آموزش‌هاي لازم پماد زخم براي انجام اين مهم به‌صورت رايگان در اختيار خانواده قرار خواهد گرفت. دسترسي كودك مبتلا به سرطان و خانواده‌هاي ايشان به انواع روش‌هاي مراقبت‌هاي تسكيني از قبيل جسمي، روحي و رواني يكي از نيازهاي اساسي درمان بيماري به شمار مي‌رود و بهتر آن است كه در اسرع زمان در اختيار ايشان قرار گيرد.

منبع: آرمان ملي



منبع

تظرات ارسال شده