همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

كالري پسته؛ ۱۰۰ گرم پسته چند كالري دارد؟

كالري پسته

در هر ۱۰۰ گرم ۵۶۰ كالري و هر دانه پسته حدودا ۴ كالري انرژي دارد. پسته از سرطان پيشگيري كرده و استخوان‌هايتان را قوي مي‌كند. به دليل ميزان بالاي كالري پسته بهتر است در مصرف آن زياده روي نكنيد.

كالري پسته

دكتر زخم|دكتر زخم - پسته مانند الماس در ميان ساير آجيل‌ها مي‌درخشد و طرفداران زيادي دارد. اين آجيل جذاب حاوي مواد معدني مانند پتاسيم، كلسيم، سديم، منگنز و منيزيوم است و خواص بي‌شماري دارد. اگر مي‌خواهيد سالم و قوي باشيد، به شما توصيه مي‌كنيم مصرف پسته را در برنامه‌هايتان قرار دهيد. اما براي اينكه مقدار مناسب مصرف آن را بدانيد بهتر است از ميزان كالري پسته و ديگر مواد مغذي آن اطلاع دقيقي داشته باشيد.

كالري پسته در هر ۱۰۰ گرم چقدر است؟

هر ۱۰۰ گرم پسته حاوي ۵۶۰ كالري است.
هر دانه پسته (حدودا ۰/۷ گرم) حاوي ۴ كالري است.
ارزش غذايي پسته
مقدار ۱۰۰ پماد مدي هاني گرم
كالري ۵۶۰
پروتئين ۲۰.۱۶ گرم
چربي كل ۴۵.۳۲ گرم
كربوهيدرات ۲۷.۱۷ گرم
فيبر ۱۰.۶ گرم
شكر ۷.۶۶ گرم
كلسيم ۱۰۵ ميلي گرم
آهن ۳.۹۲ ميلي گرم
منيزيوم ۱۲۱ ميلي گرم
فسفر ۴۹۰ ميلي گرم
پتاسيم ۱۰۲۵ ميلي گرم
سديم ۱ ميلي گرم
زينك ۲.۲ ميلي گرم
مس ۱.۳ ميلي گرم
منگنز ۱.۲ ميلي گرم
سلنيوم ۷ ميلي گرم
فلورايد ۳.۴ ميلي گرم
ويتامين قيمت پانسمان نوين C ۵.۶ ميلي گرم
تيامين ۰.۸۷ ميلي گرم
نياسين ۱.۳ ميلي گرم
ريبوفلاوين ۰.۱۶ ميلي گرم
ويتامين B۶ ۱.۷ ميلي گرم
فولات ۵۱ ميلي گرم
ويتامين A ۲۶ ميلي گرم
بتاكاروتن ۳۰۵ ميلي گرم
ويتامين E ۲.۸۶ ميلي گرم


خواص بي‌نظير پسته

پسته يك غذاي كامل است. اين ماده غذايي سرشار از مواد معدني و ويتامين‌هاي مختلف بوده و درمان بخش بسياري از بيماري‌هاست. براي آشنايي با خواص پسته با ما همراه باشيد.

۱. بهبود عملكرد قلب

پسته داراي اسيد‌هاي چرب غير اشباع است. مصرف اين ماده غذايي مانع از تشكيل شدن پلاك درون شريان‌ها و انسداد آن‌ها مي‌شود. پسته فشار خون را كاهش مي‌دهد و سطح كلسترول بد خون را پايين مي‌آورد. اين ماده غذايي به دليل برخورداري از مواد معدني فراوان عملكرد قلب را بهبود داده و خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي را كاهش مي‌دهد.

۲. پيشگيري از ابتلا به سرطان

پسته سرشار از آنتي‌اكسيدان و مواد مغذي است. اين ماده غذايي مانع از نفوذ پانسمان نقره هارتمن راديكال‌هاي آزاد به بدن مي‌شود. مصرف پسته از بروز سرطان و رشد تومور‌هاي سرطاني پيشگيري مي‌كند. افرادي كه پسته مصرف مي‌خورند سيستم ايمني بدني قوي‌تري دارند و كمتر به بيماري‌هايي مانند سرطان ريه، سرطان پروستات، سرطان سينه و... مبتلا خواهند شد.

۳. بهبود عملكرد سيستم عصبي

پسته حاوي سروتونين و ملاتونين است. با مصرف اين ماده غذايي شادتر خواهيد شد و مي‌توانيد به افسردگي غلبه كنيد. پسته در توليد اسيد آمينه مؤثر است. با مصرف پسته مي‌توانيد سيستم عصبي خودتان را قوي كنيد.

 پسته چند كالري دارد؟


۴. بهبود قدرت بينايي

مشكل بينايي براي افراد مختلف در رده‌هاي سني متفاوت رخ مي‌دهد. جوان‌تر‌ها با مشكل ضعيف شدن چشم‌ها مواجه بوده و افراد مسن درگير مشكلات چشمي مانند آب مرواريد هستند. پسته سرشار از ويتامين A است. اين ماده غذايي مانع از بروز مشكلات چشمي شده و قدرت بينايي را بهبود مي‌دهد.

۵. بهبود عملكرد دستگاه گوارش

مصرف پسته براي بهتر شدن هضم غذا مؤثر است. فيبر موجود در اين ماده غذايي عملكرد دستگاه گوارش را بهبود مي‌بخشد. با مصرف پسته روده‌ها به خوبي فعاليت مي‌كنند و مشكلاتي مانند يبوست رخ نخواهد داد.

۶. جبران كم خوني

پسته كم خوني و فقر آهن را جبران مي‌كند. اين ماده غذايي سرشار از آهن است و توليد گلبول‌هاي قرمز را افزايش مي‌دهد. مسي كه درون پسته وجود دارد در جذب آهن تأثير بسزايي دارد. با مصرف پسته مي‌توانيد مس بدن را افزايش داده و آهن موجود در مواد غذايي را به طور كامل ژل دبريد دريافت كنيد.

۷. صاف و درخشان شدن پوست

اگر مي‌خواهيد پوستتان هميشه شاداب و جوان باشد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم پسته بخوريد. پسته حاوي ويتامين E است. اين ويتامين مانع از چروك شدن پوست مي‌شود و آن را هميشه صاف نگه مي‌داد. پسته حاوي مواد مغذي بسياري است و مصرف آن سبب روشن و درخشان شدن پوست مي‌شود.
سلنيوم موجود در پسته التهاب‌ها و آسيب ديدگي‌هاي پوست را درمان مي‌كند. همچنين سطح انسولين را در بدن كاهش مي‌دهد و در درمان آكنه يا جوش مؤثر است. روغن طبيعي موجود در پسته مانع از خشك و زبر شدن پوست مي‌شود.

۸. پيشگيري از پوكي استخوان و آرتروز

پسته داراي آنتي‌اكسيدان‌هاي بي‌شمار است. اين ماده غذايي از بروز رماتيسم و آرتروز پيشگيري مي‌كند. پسته منبع غني كلسيم است. افرادي كه پسته مي‌خورند استخوان‌هايي محكم‌تر دارند. براي پيشگيري از ابتلا به پوكي استخوان در سنين بالا بايد مصرف پسته را در برنامه غذايي خودتان جاي دهد.

سخن آخر

پسته يك آجيل خوش آب و رنگ و هيجان انگيز است كه خواص بي شماري دارد. از جمله براي درمان بيماري‌هاي عصبي و افسردگي مؤثر است. اين ماده غذايي كه سرشار از ويتامين و مواد معدني است انسان را در برابر ابتلا به بيماري‌هايي مانند سرطان مقاوم خواهد كرد. پسته موهايتان را پرپشت و شاداب مي‌كند و پوست را جوان نگه مي‌دارد. اما از آنجا كه ميزان كالري پسته مانند ساير مغزيجات و آجيل‌ها نسبتاً زياد است؛ بنابراين بايد در مصرف آن جانب اعتدال را رعايت كنيد. در غير اين صورت، بايد آماده افزايش وزنتان باشيد.
با مطالعه مقاله‌هاي همه چيز درباره خواص پسته و خواص روغن پسته، طريقه مصرف و طرز تهيه آن در ستاره، مي‌توانيد خريد پانسمان تندروت درباره اين ماده غذايي دانش بيشتري كسب كنيد. در پايان فراموش نكنيد كه نظرات و پرسش‌هاي خود را درباره اين مطلب با ما و خوانندگان دكتر زخمدر ميان بگذاريد.

برگرفته از: fdc.nal.usda

تظرات ارسال شده