همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كنترل قندخون در دستان اين گياه بهاري

خون كاهش يابد.

به گزارش به نقل از همشهري، اين گياه خوشمزه طبيعت سرد دارد و داراي ويتامين هاي آ و ب و ث و املاح معدني گوناگوني است. براي تمامي اعضاي بدن، ماده غذايي بسيار ممتازي شمرده مي شود و اثر شگفت انگيز و معجزه آسايي دارد. كشيدن بخيه سزارين قابض است و براي تقويت معده و كبد مفيد است.

خوردن گياه ريواس براي بيماران تب دار و بي اشتها مفيد بوده و يرقان، وسواس، سستي را درمان مي نمايد. در اين گونه موارد مي توان 100 گرم از آب ريواس يا رب ريواس را ميل كرد. صفرا و دل به هم خوردگي را رفع مي كند و براي حصبه و اسهال گرم صفراوي مفيد بوده و كرم كُش است. خوردن ريواس را نبايد در برنامه غذايي از ياد بُرد. ريواس را براي تهيه خورش، كمپوت، مربا و شربت مورد استفاده قرار لايتسيموس مي دهند. سعي كنيد در مصرف ريواس زياده روي نكنيد.

ريواس مسرّت بخش و قابض و مقوي معده و روده ها است و نيز پاك كننده كبد و اشتهاآور و صفرا بر و ضد استفراغ است.براي تنگي نفس و بواسير نيز مفيد است. چربي و فشار خون را پايين مي آورد.

عصاره ريواس براي تقويت بينايي بسيار مؤثر است اما مصرف عصاره ريواس به علت داشتن اسيد اگزاليك براي مبتلايان به سنگ كليه و بيماري هاي كليوي خوب نيست.

ريواس داراي برخي عناصر مانند پتاسيم و كلسيم است و از نظر ويتامين‌ها انواع زخم نيز تا حدودي غني است. دمبرگ آن كه بخش قابل استفاده آن است داراي مقداري اسيدهاي آلي مانند اسيد ماليك است كه براي رفع تشنگي و آسان كردن هضم غذا سودمند است. همچنين در طب سنتي از اين گياه براي دفع بعضي از باكتري‌هاي مضر استفاده مي‌شود.

گياه ريواس به عنوان فعال كننده عملكرد دستگاه گوارش، ناقل نمك هاي صفراوي و محرك ترشح كبد شناخته شده است.

نخستين كاركرد ريواس در دهان اين است كه با تحريك جوانه هاي چشايي به واسطه مزه تلخ خوشايندش، موجب پاك شدن حفره دهان شده و دهان عفونت جاي بخيه سزارين را براي چشيدن غذاي بعدي آماده مي سازد. اين گياه در معده سبب افزايش ترشح معدي و تحريك آن مي شود، درنتيجه به طور كلي باعث بهبود عملكرد معده مي شود.

علاوه بر اين با تحريك ترشح نمك هاي صفراوي از كبد، به تنظيم جذب چربي از روده كمك مي كند. ريواس خاصيت مسهلي، ضد التهابي و متعادل كننده عملكرد روده ها (درمان يبوست و اسهال) را داشته و در درمان يرقان، خونريزي معدي- روده اي، اختلال قاعدگي، ورم ملتحمه چشم، جراحات ناشي از ضربات و صدمات جسماني، زخم هاي چركي سطحي و سوختگي هاي حاصل از حرارت كاربرد دارد.

مفيدترين طريقه مصرف ريواس را، مصرف آب گياه ريواس همراه با آب هويج، كرفس، خيار و سيب مي دانند كه يك سوم آب ريواس و دو سوم بقيه مواد است.مصرف ريواس براي مبتلايان به سنگ كليه و ناراحتي هاي مثانه خطرناك است. شير مادراني كه ريواس مي خورند، در نوزادان توليد اسهال مي كند.



منبع

تظرات ارسال شده