همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

درمان گياهي و خانگي عفونت زخم



درمان گياهي و خانگي عفونت زخم

درمان گياهي و خانگي عفونت زخم،با اين راه‌هاي خانگي از عفونت زخم‌هايتان جلوگيري كنيد
مهم نيست چقدر مراقب هستيد؛ جراحتي كه در لحظه اوج كارتان نمي‌توانيد خون‌ريزي‌اش را بند بياوريد، گاهي تنها حاصل يك بدشانسي است. به جاي اينكه به علت ايجاد شدنش فكر كنيد، به پيدا كردن راهي براي هرچه سريع‌تر بند آوردنش نياز داريد. چه خونريزي دستتان قابل‌كنترل باشد و چه نياز به مراجعه به مراكز درماني داشته باشيد، بايد راهي پيدا كنيد كه در كمترين زمان خونريزي زخمتان را بند بياورد و پس از آن سراغ متخصص برويد. در اين مطلب، چند راه طبيعي براي بند آوردن خونريزي و ضدعفوني كردن زخم به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

روش درمان خانگي و گياهي عفونت زخم


عسل خام
هميشه در خانه يا حتي كمدي كه در محل كارتان در اختيار داريد، يك شيشه عسل داشته باشيد. عسل خام يك ضدعفوني‌كننده طبيعي است و اگر دستتان حسابي بريده باشد، مي‌تواند از انتقال آلودگي‌ها به آن و ايجاد زمينه عفونت در بافت‌هاي دستتان جلوگيري كند. پس روي زخمتان كمي عسل بريزيد و آن را با باند بپوشانيد تا جاي بريدگي آرام بگيرد.




روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس و روغن درخت چاي دو نمونه از بهترين ضمادهايي هستند كه مي‌توانيد روي بريدگي بدنتان بگذاريد.
هريك از اين دو روغن، به‌سرعت خونريزي‌تان را بند مي‌آورند و با خاصيت ميكروب‌كشي كه دارند، به بافت آسيب‌ديده اجازه عفونت نمي‌دهند.



سير
يكي ديگر از آنتي‌بيوتيك‌هاي طبيعي كه معمولا در دسترس هركسي قرار دارد، سير است. كافي است اين گياه ميكروب‌كش را رنده كنيد و روي زخمتان بماليد تا از عفونت نكردنش مطمئن شويد.




چاي
مي‌توانيد با كمك چاي كيسه‌اي خون‌ريزي‌تان را بند بياوريد. كافي است آن را مرطوب كنيد و روي زخمتان بگذاريد تا خيلي زود خونريزي‌اش بند بيايد.


منبع :persianlab

تظرات ارسال شده