همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
باتغيير سبك زندگي غلط ازشر سرطان خلاص شويد

محققان توصيه مي‌كنند افراد حداقل ۲ ساعت بين زمان خوردن شام تا خوابشان فاصله وجود داشته باشد.

خوردن غذا در اواخر شب سبب ايجاد التهاب در بدن و بالا قطره فروزومال رفتن سطح قند خون مي‌شود كه از جمله عامل‌هاي ايجاد سرطان دربدن است.

محققان اين نتيجه‌ها را با بررسي روي ساعت صرف غذا و ميزان شيوع سرطان در بيش از ۴ هزار نفر به دست آوردند.

در قرن‌هاي پيش همزمان با تاريك شدن هوا، انسان‌ها شام مي‌خوردند و يك الي دو ساعت پزشكي كودكان پس از آن مي‌خوابيدند، اما در عصر مدرن و با استفاده از فناوري لامپ‌هاي الكتريكي انسان‌ها دير‌تر شام مي‌خورند و حتي براي ساعت محدودي به خواب مي روند كه سبب افزايش ابتلاي آن‌ها به انواع بيماري‌ها شده است.

ابتلا به سرطان هاي سينه در زنان يا پروستات در مردان درسال درمان سوختگي با آب جوش هاي اخير در دنيا رشد فزوني يافته است كه از جمله دلايل آن مي توان دگرگوني در رژيم غذايي افراد، كم تحركي، مصرف برخي داروها و بروز نوسان هاي هورموني، استرس، كم خوابي، چاقي واضافه وزن و مصرف خوراك هاي غربي ازجمله انواع فست فود را نام قيمت پماد زخم بستر برد.

بي توجهي به مراجعه منظم به پزشك و انجام آزمايش هاي دوره اي(در زنان ماموگرافي و در مردان آزمايش PSA)، وجود پيش زمينه هاي ژنتيكي و استفاده از مواد شيميايي مختلف ازجمله انواع عطر و ادوكلن يا محصولات پلاستيكي هم در ابتلا به سرطان و شناسايي ديرهنگام آن اثرگذار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده