همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
فشار چشم چگونه بالا مي‌رود؟

وي افزود: بالا بودن فشار داخل چشم مي‌تواند موجب آسيب به بافت‌هاي ظريف آن شود. هر چند فشار چشم، مترادف با بروز گلوكوم يا آب سياه در افراد كرم محافظ مدي هاني نيست، اما افرادي كه دچار فشار چشم هستند بايد تحت نظر پزشك بوده و از نظر ابتلا به گلوكوم نيز مورد معاينه قرار گيرند.

اين مدرس دانشگاه ادامه داد: ابتلا يا عدم ابتلا به گلوكوم يا آب سياه بر اثر بالا بودن فشار چشم بستگي به ميزان تحمل عصب بينايي در مقابل فشار بالاي چشم دارد و اين ميزان در افراد مختلف متفاوت است. فشار طبيعي معمولا بين ۱۲ تا ۲۱ ميليمتر جيوه است، حتي در اين فشار هم ممكن است شخصي مبتلا به گلوكوم باشد.

اين چشم​پزشك با اشاره عسل پزشكي به علايم بيماري فشار چشم، عنوان كرد: فشار چشم در سنين بزرگسالي اتفاق مي‌افتد و اغلب همراه با درد در ناحيه چشم، سردرد، حالت تهوع و تاري ديد خواهد بود.

قادر​پناه با تاكيد بر اهميت معاينه روتين چشم با توجه به اهميت و حساسيت اين عضو بدن، گفت: فشار چشم معمولا در معاينات روتيني كه فرد به چشم​پزشك مراجعه مي​كند، مشخص مي​شود و در صورتي كه فرد دير مراجعه كند و ابتلا به فشار چشم دير تشخيص داده شود، مقدار زيادي از ديد خود را از دست خواهد داد.

وي افزود: البته ممكن است ژل medihoney فشار چشم به دليل وارد آمدن ضربه به چشم و نيز به دليل وجود ديگر بيماري​هاي چشمي، بالا رود و موجب بروز آب سياه شود. بالا بودن فشار چشم منجر به تحليل عصب بينايي و كاهش بينايي مي​شود و ميزان آسيب نيز به شدت و مدت افزايش فشار داخل چشم بستگي دارد.

قادرپناه با اشاره به چگونگي درمان فشار چشم گفت: درمان دارويي اولين اقدام در درمان اين بيماري است كه بستگي به ميزان فشار چشم دارد. پزشك در روند درمان، داروها را به صورت متناوب تغيير خواهد داد و تا زماني كه فشار چشم قيمت كرم مدي هاني قابل كنترل و براي عصب چشم نيز قابل تحمل باشد، دارو تجويز خواهد شد.

اين چشم‌پزشك افزود: در صورتي كه درمان دارويي ديگر جواب ندهد، اقدام به جراحي چشم خواهد شد كه اغلب عمل​هاي ساده​اي هستند مانند روش ايريدوتومي ليزري كه نوعي جراحي سرپايي است و در مدت زمان كوتاهي انجام مي​شود.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده