همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 حاضري خورها در معرض اين بيماري

خود جاي مي‌دهند، در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند.

به گزارش : جواد سليم زاده متخصص جراحي عمومي؛ در خصوص غذاهاي فست فود و مضرات آن اظهار كرد: غذاهاي پر رنگ و لعاب كه افراد را به سمت مغازه‌هاي فست فود مي‌كشاند؛ شروعي براي يك بيماري خاموش است، ميزان بالاي روغن مصرفي و گوشت هاي فرآوري شده در اين غذاها سلامت انسان‌ها را تهديد مي‌كند.

اين متخصص جراحي عمومي با قيمت كرم مدي هاني اشاره به اينكه روده يكي از بافت‌هاي مهم در بدن است گفت: روده بزرگ بخشي از دستگاه گوارش انسان است كه بين روده باريك و مهره قرار دارد و كار اصلي آن هدايت مواد هضم نشده به خارج از بدن است.

سليم زاده با بيان اينكه رشد غير طبيعي قسمتي از اندام‌ها بدن باعث آسيب به بافت‌ها مي شود، گفت: وقتي سلول‌ها به طور غيرطبيعي در بخشي از روده باريك رشد مي كنند، به بافت‌هاي ديگر بدن حمله و تكثير پيدا مي‌كنند و در نهايت سرطان روده بزرگ پديد مي‌آيد.

7 هزار ايراني سرطان روده دارند

عسل پزشكي

وي در خصوص سرطان روده كه يكي از سرطان‌هاي شايع است و در ايران آمار بالاي دارد، اظهار كرد: بيش از ۷ هزار نفر در ايران مبتلا به سرطان روده هستند و پيش‌بيني مي‌شود تا سال ۱۴۰۹ به ۱۴ هزار نفر برسند.

اين متخصص جراحي عمومي با اشاره به اينكه دربسياري از فست فودها از گوشت‌هاي فرآوري شده استفاده مي‌شود، خاطر نشان كرد: افرادي كه در وعده‌هاي غذايي خود از فست فودها استفاده مي‌كنند به دليل مواد افزودني موجود در گوشت هاي فرآوري شده؛ در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند.

سليم محصولات مدي هاني زاده با بيان اينكه در بيماري سرطان روده انتقال وراثتي هم مي‌تواند موثر باشد، مطرح كرد: اگر پدر، مادر و برادر دچار سرطان باشند، افراد ديگراين خانواده هم در معرض ابتلا به سرطان روده هستند.

علائم سرطان روده

وي در خصوص علائم سرطان روده گفت: علائم اين بيماري ممكن است شبيه به علائم بيماري‌هايي مانند عفونت‌ها، تب، بواسير و بيماري‌هاي التهابي روده باشد؛ سرطان در برخي افراد دو تا سه برابر افراد كرم محافظ مدي هاني ديگر جامعه است براي مثال كساني‌ كه دچار يبوست، خونريزي مقعد هستند؛ اما افرادي كه به اندازه كافي سبزيجات، ميوه، فيبر فراوان، نان سبوس دار، شير و لبنيات استفاده مي‌كنند كمتر در معرض سرطان روده قرار مي‌گيرند.

سليم زاده در خصوص درمان سرطان روده بزرگ گفت: درمان سرطان روده بزرگ بسته به نوع آن، پيشرفت بيماري، مكان بيماري، سن بيمار، وضعيت سلامت فرد متغير است كه توسط پزشك متخصص تشخيص داده مي‌شود؛ معمول‌ترين شيوه‌هاي درمان سرطان روده بزرگ جراحي، شيمي درماني و پرتو درماني است كه بعد از تشخيص قطعي آغاز مي‌شود.

اين ژل medihoney متخصص جراحي عمومي ياد آور شد: چاقي، مصرف الكل، استفاده از مواد مخدر به عنوان عوامل خطرناك در پيشرفت سرطان روده شناخته شده هستند و آسپرين در پيشگيري از ايجاد پوليپ‌هاي آدنوماتوز روده بزرگ و راست روده، در افرادي كه مبتلا به سرطان هستند، مفيد است.



منبع

تظرات ارسال شده