همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 روغني معجزه گر براي مو

كه داراي اسانس روغني است. استفاده هاي درماني زيادي مي شود، با ما همراه باشيد تا در ادامه مطلب شما را با مهم ترين فوايد اسطوخودوس آشنا كنيم.

به سوپرازورب p گزارش : روغن‌هاي گياهي در حوزه درمان‌هاي خانگي شناخته شده هستند كه در ميان آنها اسطوخودوس گزينه پركاربردي به حساب مي‌آيد.

عصاره اين گياه سرشار از خواص متعدد براي سلامتي است كه از آن جمله مي‌توان به تسكين درد، بهبود دردهاي ميگرني، تهويه هوا و مراقبت از موي سر اشاره كرد. نتايج مطالعات متعددي حاكي از فوايد سوپرازورب h بسيار اين گياه براي داشتن موي سر سالم است.

برخي از خواص روغن گياه اسطوخودوس براي سلامت موها به شرح زير است:

كمك به رشد موها: به تازگي روغن اين گياه به دليل تاثير در رشد موها مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶ نيز نشان لوهمن روشه داد بكارگيري روغن اسطوخودوس رشد بيشتر موهاي موش‌ها را به دنبال داشته است. استفاده از اين روغن موجب شده رشد موهاي اين حيوانات سريع‌تر از حد طبيعي باشد.

خواص آنتي ميكروبي روغن اسطوخودوس: محققان در سال ۲۰۱۴ در مطالعه‌اي بر خاصيت آنتي ميكروبي اين روغن تاكيد كردند. در واقع روغن اين گياه به پيشگيري از رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها كمك مي‌كند.

كمك جراحي پوست به درمان و جلوگيري از رشد شپش سر: مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱ نشان داد روغن گياه اسطوخودوس به پيشگيري از رشد شپش سر كمك مي‌كند و حتي مي‌تواند آن را درمان كند.

كمك به كنترل التهاب پوست: در برخي مواقع گياه اسطوخودوس به عنوان درمان خانگي براي رفع سوختگي و التهاب پوست كاربرد دارد.

تاثير آرامش بخش گياه اسطوخودوس: از ديگر خواص گياه اسطوخودوس سوپرازورب c رايحه مطبوع آن است. رايحه اين گياه مي‌تواند سيستم عصبي را آرام كند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد افراد با استشمام رايحه اين گياه احساس آرامش، رضايت و خلق و خوي بهتري داشته‌اند

عصر خبر



منبع

تظرات ارسال شده