همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نكاتي كه قبل از تاتو كردن بايد بدانيد

در سال ۲۰۰۲ ميلادي بالاترين كلمه جستجو شده بوده، حدود ۶ هزار سال قدمت دارد. اين اقدام سال‌هاي سال در خارج از كشور رواج داشته و به تازگي موج آن به كشور ما هم رسيده است.

به گزارش : جالب است بدانيد برخلاف اشتياق شديد افراد و آمار بالاي خال‌كوبي‌ها، معمولاً ۱۷ درصد از آن‌ها بعد از تاتو پشيمان مي‌شوند. در ميان اين افراد تعداد خانم‌ها بيشتر از آقايان است. بنابراين چنانچه قصد انجام اين كار را داريد، ابتدا مطمئن شويد كه پشيمان نمي‌شويد، زيرا پاك كردن برخي خالكوبي‌ها، در واقع خالكوبي ديگري است كه با مواد بي رنگ انجام مي‌گيرد. هرچند برخي دستگاه‌هاي ليزر در چند جلسه ممكن است بتوانند تاتو را كمرنگ كنند، در اين روش هم پوست بسيار قرمز مي‌شود.

خالكوبي بدن به تازگي مورد علاقه پانسمان suprasorb افراد قرار نگرفته، بلكه اين پديده كه در سال ۲۰۰۲ ميلادي بالاترين كلمه جستجو شده بوده، حدود ۶ هزار سال قدمت دارد. اين اقدام سال‌هاي سال در خارج از كشور رواج داشته و به تازگي موج آن به كشور ما هم رسيده است.

بر اساس آمار ارائه شده، در كشورهايي مانند آمريكا، ۲۰ هزار محل براي تاتو وجود دارد و اين آمار روز به روز رشد مي‌كند.

۳۶ درصد از آمريكاييان بين گروه سني ۱۸-۲۹ سال حداقل يك تاتو روي بدنشان دارند اما بايد بدانيم خالكوبي لازمه رعايت نكات بهداشتي خاصي است تا سلامت پوست كه بزرگ‌ترين عضو بدن است را به خطر نيندازد و مشكلات غيرقابل جبراني به بار نياورد.

از جمله نكات بهداشتي قابل تأمل، اتاق كار است. اتاقي كه در آن خالكوبي انجام مي‌شود بايد ايزوله و استريل باشد.

رنگ‌هاي مورد استفاده بايد ايمني بالايي داشته باشند و درنهايت دستگاه‌هاي مخصوص بايد مورد تأييد وزارت بهداشت باشد.

در نظر گرفتن اين نكات نمايندگي اسميت اند نفيو هنگام مراجعه براي تاتو، الزامي است. در ادامه نكاتي براي حفظ سلامت پوست در محل خالكوبي، گردآوري شده است. اين روش‌ها را آكادمي پوست آمريكا و متخصصان پوست اين مركز اعلام كرده و به نيازهاي عده زيادي از مراجعان خود پاسخ داده است.

روي خال‌هاي بدن خالكوبي نكنيد

از خالكوبي روي قسمت‌هايي از بدن كه خال ساده و خال گوشتي دارد، بپرهيزيد. اين هشدار را جدي بگيريد چون خالكوبي رويت نشانه‌هاي اوليه سرطان پوست را مشكل مي‌كند، در حالي كه با تشخيص زودهنگام، مرگبارترين سرطان‌هاي پوست هم قابل درمان هستند.

اگر شما روي خال‌هايتان طرح خالكوبي بيندازيد، مشاهده هرگونه تغيير اندازه و رنگ آن خال غيرممكن و غيرقابل بررسي مي‌شود بنابراين تشخيص زودرس و زمان مفيد براي درمان سرطان‌هاي پوست از دست مي‌رود.

تأثير تابش آفتاب بر خالكوبي

اشعه فرابنفش نور خورشيد نيز مي‌تواند سبب كمرنگ شدن برخي خالكوبي ها شود.

اگر نمايندگي شركت لوهمن روشه در معرض نور آفتاب قرار داريد، طيف گسترده‌اي از كرم‌هاي ضد آفتاب مقاوم در برابر آب، با اس پي اف ۳۰ يا بيشتر استفاده كنيد.

به ياد داشته باشيد ۳۰ دقيقه قبل از بيرون رفتن روي پوست بدنتان و محل خالكوبي كرم ضدآفتاب بزنيد و حداقل هر ۲ ساعت آن را تمديد كنيد.

واكنش پوستي كوتاه‌مدت و بلندمدت

اين امكان وجود دارد كه پوست به جوهر خالكوبي واكنش شديدي نشان دهد. اين واكنش مي‌تواند بلافاصله بعد از تاتو يا در سال‌هاي بعدازآن رخ دهد.

همچنين تغيير رنگ پوست مي‌تواند نشانه عارضه پوستي باشد. پس در اين صورت به متخصص پوست مراجعه كنيد تا آن را تشخيص دهد و درمان كند.

برنزه كردن با اشعه را فراموش كنيد

دستگاه‌هايي مانند تخت برنزه كردن با اشعه و لامپ خورشيدي، باعث از بين رفتن رنگ تاتو مي‌شوند و خطر سرطان پوست را افزايش مي‌دهند.

در برخي افراد، اشعه فرابنفش و جوهر تاتو، ممكن است در واكنش به هم واكنش پوستي اعصاب دردناكي ايجاد كند.

احساس خشكي پوست

اگر احساس خشكي پوست در محل خالكوبي‌شده داريد، از لوسيون و كرم‌هايي استفاده كنيد كه بر پايه آب باشد و محصولات شيميايي و نفتي مانند برخي ژل‌ها را مصرف نكنيد، زيرا مي‌تواند منجر به كمرنگ شدن رنگ تاتو شود.

تتو نكنيد، به ۸ دليل

خالكوبي بازيگران سينماي جهان

سوفيا ترنر و ميسي ويليامز، دو بازيگر سريال گيم آو ترونز، به دليل صميميت و دوستي‌شان هر دو خالكوبي يكساني دارند. اين دوستاره، تاريخ شروع كار مشتركشان را در يك درام فانتزي روي بازوهايشان خالكوبي كردند.

جاني دپ، بازيگر معروف هاليوود، از كساني است كه از خالكوبي اش پشيمان شده است. او بعدها آن خالكوبي را كه نام نامزد قبلي‌اش بوده، به كلمه ديگري تغيير داده است.

نشويل كه علاقه زيادي به پيام‌هاي خالكوبي اش دارد، خالكوبي اي به زبان ايتاليايي زده؛ به معني زندگي بدون پشيماني اما خودش خيلي زود پشيمان شده چراكه كسي به هجي درست كلمات دقت پانسمان كلاژن نكرده و اشتباه نوشتاري پيش‌آمده. درنهايت او مجبور شده وارد فرايند پاك كردن تاتو شود.

مگان فاكس هم كه يك خالكوبي بزرگ پاك‌شده از تصوير مرلين مونرو روي ساعدش دارد، در سال ۲۰۱۲ ميلادي اظهار كرده ديگر حاضر نيست با جنبه‌هاي منفي زندگي اين بازيگر مرتبط باشد. به همين دليل خالكوبي را پاك‌كرده است.

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده