همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با ماساژ اين نقطه هاي بدن قند خون تان را پايين بياوريد

سنتي تنها مي‌توانند به كنترل ديابت كمك كنند و نقش مكمل را داشته باشند.

به گزارش مامك هاشمي متخصص طب سنتي و استاديار علوم پزشكي ابن سينا درباره تأثير طب سنتي در درمان ديابت اظهار كرد: طب سنتي تنها مي‌تواند لوزالمعده به درمان ديابت كمك كند، ولي اينكه با طب سنتي بتوانيم ديابت را صددرصد درمان كنيم تصوري اشتباه است بنابراين مبتلايان به ديابت نبايد دارو‌هاي شيميايي خود را قطع كنند.

او بيان كرد: درمان‌هاي طب سنتي براي كنترل ديابت كمك مي‌كنند كه مقدار داروي شيميايي مصرفي بيمار يا انسولين تزريقي‌ كاهش پيدا كند البته اين ميزان كاهش را بايد پزشك تعيين كند؛ در طب سنتي گياهان زيادي وجود دارند كه مي‌توانند قند خون را كاهش دهند، ولي پايين آمدن قند خون به معناي درمان ديابت نيست، هيدروژل درمان وقتي است كه فرد بدون مصرف دارو‌هاي شيميايي يا گياهي قند خونش در محدوده طبيعي باشد.

هاشمي افزود: در ديدگاه طب سنتي ديابت با سبك زندگي، تغذيه و عملكرد دستگاه گوارش ارتباط نزديك دارد، بنابراين با اصلاح رژيم غذايي اشخاص قند خون آنها هم به ميزان زيادي كنترل مي‌شود.
در هم خوري نكنيد تا قند خون شما كنترل شود

اين متخصص طب سنتي تأكيد كرد: يك راهكار بسيار مؤثر در كنترل فشار و قند خون، كبد چرب و بيماري‌هاي متابوليسم مانند ديابت پرهيز از در پانسمان زخم هم خوري است، در هم خوري به اين معني است كه در يك وعده غذايي فرد چندين غذاي مختلف را در كنار هم بخورد، بنابراين بهتر است كه در هر وعده غذايي يك نوع غذا با آرامش كامل و بدون مخلفات خورده تا غذا به خوبي هضم شود و فرد از ابتلا به بيماري‌هاي ذكر شده در امان بماند.

او تصريح كرد: كاهش وزن به درمان ديابت بسيار كمك مي‌كند، بنابراين مبتلايان به ديابت كه به اضافه وزن يا چاقي دچار هستند بايد وزن خود را كاهش دهند؛ خوب جويدن غذا هم مي‌تواند در جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي كرم رژودرم مختلف از جمله ديابت مؤثر باشد.
كاهش قند خون با ماساژ بدن

هاشمي گفت: ماساژ عمومي بدن به ويژه ناحيه شكم، پشت و اندام‌ها در كاهش قند خون بسيار مؤثر است، ماساژ عمومي بدن علاوه بر كاهش قند خون مي‌تواند بسياري از فاكتور‌هاي خوني را هم اصلاح كند، پيشنهاد مي‌شود مبتلايان به ديابت به طور منظم و هفتگي ماساژ عمومي آرام‌بخش را در برنامه خود داشته باشند.

او يادآوري كرد: طب سنتي علاوه بر كمك به درمان ديابت در بهبود عوارض ناشي از ديابت مانند زخم‌‌هاي خريد قطره فروزومال ديابتي هم بسيار مؤثر است در طب سنتي با استفاده از اصلاح تغذيه، درمان‌هاي موضعي، دارو‌هايي براي پانسمان زخم و زالو درماني مي‌توانيم به بهبود زخم پاي ديابتي و جلوگيري از قطع شدن عضو كمك كنيم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده