همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ورزش با معده خالي به مبارزه با ديابت نوع دو كمك مي‌كند

كردن با معده خالي به مردم در كنترل سطح قند خونشان و ديابت نوع دو كمك مي‌كند.

به گزارش : بر اساس نتايج اين مطالعه كه بر روي ۳۰ مرد چاق و يا داراي اضافه وزن انجام شد، بدن افرادي كه با شكم خالي و پيش از خوردن غذا ورزش خريد پانسمان مي‌كنند در استفاده از انسولين كارآمدتر مي‌شود .

محققان دانشگاه هاي «باث»و «بيرمينگهام» انگليس در اين مطالعه افراد را به دو گروه تقسيم كردند؛ به مدت ۶ هفته يك گروه پيش از ورزش و گروه ديگر پس از ورزش صبحانه خوردند. همه شركت‌كنندگان نيز قبل از ساعت ۸ شام ‌مي‌خوردند.

ورزش‌ها نيز شامل سه بار در هفته دوچرخه‌سواري و هر بار به مدت ۵۰ دقيقه و با نظارت يك محقق بوده است. هم‌چنين هيچ قاعده‌اي پانسمان اكتي كوت در مورد رژيم غذايي اين افراد غير از محدوديت زماني صبحانه و شام وجود نداشت.

اين مطالعه نشان داد كه عضلات افراد گروهي كه كه پيش از صرف صبحانه ورزش مي كردند، نسبت به افرادي كه پس از صرف صبحانه ورزش مي كردند، نسبت به انسولين حساس تر بود. اين به آن معني است كه اين افراد براي كاهش سطح قند خون به مقادير كمتري انسولين نياز دارند كه اين امر به اصطلاح «حساسيت نسبت به انسولين» محصولات زخم بستر خوانده مي‌شود.

افرادي كه حساسيت پاييني نسبت به انسولين دارند كه به آن «مقاومت نسبت به انسولين» گفته مي‌شود به مقادير بيشتري انسولين نياز داشته و ممكن است دچار ديابت شوند. اين افراد هم‌چنين مي‌توانند به مشكلاتي مانند فشار خون بالا و كلسترول بالا نيز مبتلا شوند.

به گفته متخصصان افرادي كه حساسيت بيشتري نسبت به انسولين دارند، كمتر در معرض ابتلا به ديابت نوع دو و افرادي كه هارتمن نسبت به انسولين مقاومت دارند، بيشتر در معرض خطر ابتلا به اين بيماري قرار دارند.

اگر چه هر دو گروه در اين مطالعه به يك ميزان وزن كم كرده و به يك ميزان به تناسب اندام دست يافتند اما حساسيت نسبت به انسولين در گروهي كه پيش از صرف صبحانه ورزش مي‌كردند، بيشتر تقويت شده بود.

اين مطالعه هم‌چنين نشان داد كه عضلات افرادي كه در گروهي قرار داشتند كه قبل از صرف صبحانه ورزش مي كردند، پروتئين‌ هاي كليدي بيشتري عفونت بدن براي انتقال گلوكز از جريان خون به عضلات داشتند. اين افراد هم‌چنين دو برابر بيشتر از گروهي كه پس از صبحانه ورزش مي‌كردند، چربي‌سوزي داشته‌اند. اين به آن معنا است كه چربي بيشتري را به عنوان سوخت مصرف مي‌كنند، زيرا سطح انسولين آن‌ها پايين‌تر است.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده