همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 زايمان در آب براي چه كساني مناسب نيست؟

مندان بسياري كه براي انجام اين روش وجود دارد، متخصصان استفاده از زايمان طبيعي در آب را به همه مادران باردار توصيه نمي كنند.

به گزارش ، زايمان در آب يكي از روش هاي تقريبا جديد وضع حمل است كه علاوه بر علاقه مندان بسياري كه براي انجام اين روش وجود دارد، متخصصان استفاده از زايمان طبيعي قيمت پماد زخم بستر در آب را به همه مادران باردار توصيه نمي كنند.

چه شرايطي براي زايمان در آب ايده آل نيستند؟
روش زايمان در آب براي وضع حمل به تمام مادران توصيه نمي شود و براي انجام آن نياز به شرايطي مانند وضعيت قرارگيري جنين، قرارگيري مادر در جريان فعال زايمان، سلامت قلب جنين، عدم وجود خون ريزي و پاره نشدن كيسه آب است كه در ادامه بيشتر توضيح خواهيم داد.

داشتن تب خال تناسلي:
تب خال؛ در آب منتقل مي شود. پس بايد در مورد اين خطر كاملاً با پزشك خود بحث و تبادل نظر كنيد.

اگر نوزادتان صاف نشسته باشد:
اگرچه پزشكي كودكان زايمان در آب با باسن يا پا انجام مي شود، اما بايد اين ريسك را كاملاً با پزشك خود مورد بحث قرار دهيد.

اگر شما مبتلا به يكي از موارد زير هستيد:
عفونت شديد خوني و يا مادرانه.

اگر مضطرب هستيد:
اگر چه زايمان هاي در آب در سراسر دنيا با دوقلوها موفق بوده است ، اما به هر حال شما بايد اين خطر را كاملاً با پزشك خود مورد بحث قرار دهيد.

اگر زايمان زودرس برايتان مورد انتظار است:
اگر زايمان پيش از موعد باشد (دو هفته يا بيشتر از موعد مقرر)، زايمان در آب توصيه نمي شود.
اگر درمان سوختگي با آب جوش مكانيوم (ماده سبز رنگي كه اولين مدفوع نوزاد را تشكيل مي دهد) شديد وجود داشته باشد:
مكانيوم خفيف تا متوسط نسبتاً عادي است.از آنجا كه مكانيوم در يك وان يا استخر به سطح آب مي رود، پزشك به دنبال آن خواهد بود و فوراً آن را از بين خواهد برد و يا به شما كمك خواهد كرد كه از وان بيرون برويد.مكانيوم معمولاً صورت نوزاد را مي شويد و حتي وقتي نوزاد زير آب است، ممكن است از طريق بيني يا دهانش جذب شود.اگر آب كثيف باشد و تولد حتمي ، مادر مي تواند لگن خود را از آب بالا ببرد تا نوزاد را به دنيا بياورد.

اگر چسب بخيه توكسين يا پره اكلامپسي داشته باشيد:
شما بايد به طور كامل در مورد اين خطر با پزشك تان بحث و تبادل نظر كنيد.

استفاده از آب داغ مي تواند خطرناك باشد؟
خطر به دما بستگي دارد. اگر آب بيش از حد گرم باشد، باعث كم آبي بدن مادر و نوزاد و گرم شدن بيش از حد براي هر دو، به خطر تبديل مي شود.شما بايد بدن خود را مرطوب و هيدراته نگه داريد و مطمئن شويد كه دماي آب تا 97 درجه فارنهايت است.استخرهاي زايمان به طور خاص براي جلوگيري از اين مشكل طراحي شده اند.

چگونه براي يك زايمان در آب آماده شوم؟
ابتدا با پزشك خود همه چيز ر بررسي و قطره فروزومال چك كنيد. آن ها ممكن است براي زايمان در آب به يك وان يا استخر ويژه مجهز باشند و يا ممكن است از مكاني در منطقه شما كه براي اين كار تجهيز شده اند، اطلاع داشته باشند.

منبع: بيتوته



منبع

تظرات ارسال شده