همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 فوايد شستن دست‌ها قبل و بعد از غذا خوردن

از غذاست كه براي تشويق به انجام اين عمل كه فوايد بسياري از نظر پزشكي و صحت جسماني دارد ثواب و اهميت فراواني ذكر كرده است. پانسمان phmb

به گزارش ، پيشوايان ديني ما در اهميت اين كار و آثار و فوايد آن، احاديث فراواني ذكر فرموده‌اند كه در اين مجال به برخي از آن‌ها اشاره مي‌كنيم:

پيامبر سوپرازورب p خدا(ص) فرمودند: "شستن دست پيش از غذا خوردن، فقر را مي‏‌زدايد، و پس از غذا خوردن، غم و اندوه را مي‏‌بَرَد و چشم را سلامت مي‏‌بخشد"..

امام علي(ع) فرمودند: "شستن دست‏‌ها پيش و پس از غذا خوردن موجب فزوني عمر است و ديده را جلا مي‏‌دهد".

امام سوپرازورب h صادق(ع) مي‌فرمايند: "دست‏‌هايتان را پيش و پس از غذا خوردن بشوييد، كه فقر را مي‏‌بَرَد و بر عمر مي‏‌افزايد".

پيامبر خدا درباره فوايد اين كار در چند حديث چنين فرمودند: "شستن (دست‏‌ها) پيش و پس از غذا، شفايي براي تن و مايه لوهمن روشه بركت در روزي است".

ايشان همچنين فرمودند: "شستن (دست‏‌ها) پيش از غذا، فقر را دور مي‏‌كند و شستن (دست‏‌ها) پس از غذا، اندوه را مي‏‌راند و چشم را سلامت مي‏‌دهد".

همچنين از امام صادق(ع) نقل شده كه فرمودند "پيامبر خدا فرمود: هر كس از اين خرسند مي‏‌شود جراحي پوست كه خير و بركت خانه‏‌اش بسيار باشد، در هنگام آورده شدن غذا دستانش را بشويد؛ و هر كس پيش و پس از غذا وضو بسازد(شستن دست‏‌ها) در گشايشِ روزي بِزيَد و از هر بلايي در تن خويش، بركنار باشد".



منبع : ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده