همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
وحيد قبادي دانا,اخبار اجتماعي,خبرهاي اجتماعي,آسيب هاي اجتماعي
رئيس

سازمان بهزيستي كشور گفت: طبق آمار ۵ تا ۱۰ درصد معتادان بهبوديافته پس از ترخيص از مراكز درماني پاك مي‌مانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وحيد قبادي دانا رئيس سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه يكي از مهمترين اقدامات طرح ياريگران انگ زدايي از فرد معتاد است، اظهار كرد: اعتياد يك بيماري است و بايد انگ‌زدايي نمايندگي b braun در اين زمينه اتفاق افتد. 

او افزود: طرح ياريگران بايد داوطلبانه باشد، چراكه ياري رساندن اجباري نيست و اجبار فايده‌اي ندارد.

رئيس سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: از ديگر اقدامات طرح ياريگران ارائه خدمات در حوزه پيشگيري است كه بسيار اهميت دارد. علي‌رغم اهميت موضوع پيشگيري، هميشه نگاه‌ها به اين حوزه نقطه‌اي بوده و از همين رو بودجه حداقلي براي آن در نظر گرفته شده است. بنابراين بايد نگاهي هدفمند در حوزه پيشگيري ساري و جاري شود تا سياستمداران بودجه مناسبي براي آن اختصاص دهند.

قبادي دانا تصريح كرد: بخشي از بودجه پيشگيري مي‌تواند اسپري linovera از محل بودجه دستگاه‌هاي ديگر تأمين شود.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي مقابله با اعتياد در مراكز كارگري افزود: طرح‌هاي مختلفي از سوي وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي در ميان قشر كارگر جامعه اجرا شده است و طرح‌هايي مانند طرح كاج و ابر بسيار موفق بودند.

رئيس سازمان بهزيستي كشور گفت: تلاش كرديم تا با بررسي دقيق‌تر مراكز صنعتي آمار دقيقي از شيوع اعتياد در ميان كارگران بدست آوريم، به طور مثال متوجه شديم در منطقه صنعتي عسلويه داخل فنس و خارج فنس ميزان شيوع اعتياد در ميان افراد متفاوت است.

او با اشاره به بررسي اقدامات سازمان بهزيستي چشم درد در طول ۴۰ سال گذشته در زمينه اعتياد گفت: با بررسي‌هايي كه انجام داديم توانستيم الگوي جامع درمان و بازتواني اعتياد را مبتني بر استمرار درمان مطرح كنيم. در اين الگو براي هر فرد به صورت جداگانه نسخه نوشته مي‌شود و اولين مركز در اين زمينه در اصفهان ايجاد شده است.

رئيس سازمان بهزيستي كشور تصريح كرد: افراد براساس اين الگو به مدت ۴ ماه به طور مستمر در اين مراكز هستند و پس از آن به مدت ۸ ماه به صورت سرپايي و با مشاوره فردي، خانواده درماني، گروه درماني و درمان پرهيزمداري خدمات دريافت مي‌كنند.

او افزود: در اين الگو مواد جايگزين وجود ندارد و ژل پرونتوسان با تكيه بر خانواده و ورود معتاد به جامعه انجام مي‌شود. ممكن است هزينه اين الگو درماني بالا باشد، حال اگر موثر باشد مي‌تواند مورد توجه بخش خصوصي قرار گيرد و گسترش يابد.

بيشتر بخوانيد: افزايش ۵ درصدي شيوع مواد مخدر در ۱۰ سال گذشته

قبادي دانا تصريح كرد: آماده سازي شغل براي افراد مستعد اعتياد و پرداختن به اين موضوع با تكيه بر موضوعات فردي، فرهنگي و اجتماعي از مهمترين موضوعات طرح ياريگران است.

او با اشاره به حضور معتادان در مراكز بهزيستي كشور گفت: در حال حاضر معتادان به صورت مكرر در مراكز اقامتي بي براوون ما حضور دارند.

قبادي دانا تصريح كرد: طبق آمار ۵ تا ۱۰ درصد معتادان بهبوديافته پس از ترخيص از مراكز درماني پاك مي‌مانند كه اميدواريم با ارائه طرح‌هاي جديد اين آمار‌ها را افزايش دهيم. همچنين اين آمادگي در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي وجود دارد كه در زمينه طرح ياريگران در بخش كارگري اقدامات مناسبي انجام شود.



منبع

تظرات ارسال شده