همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 ۷ روش براي خلاصي از موخوره+ اينفوگرافيك

به موهاست كه در بانوان بيشتر ديده مي‌شود.

به گزارش موخوره به دليل وارد شدن آسيب به لايه پوشاننده لايه بيروني مو تحت عنوان پوتيكول رخ مي‌دهد و اين عارضه ناشي از آسيب فيزيكي، چسب هارتمن تروما يا حرارت ايجاد مي‌شود.

معمولا بيماري موخوره در بين زنان بيشتر از مردان شايعه است، زيرا زنان بيشتر از سشوار يا برس استفاده مي‌كنند.

رنگ زدن مو و استفاده از شامپو‌هاي اسيدي و قليايي يكي از علل ايجاد بروز عارضه موخوره در افراد است و اين مسئله در مو‌هاي خشك بيشتر ديده مي‌شود.

هنگامي عفونت بدن كه عارضه موخوره بروز پيدا مي‌كند بهترين اقدام اين است كه بيماران مو‌هاي خود را كوتاه كنند، زيرا مو‌هاي بلند به دليل تماس طولاني با مواد شوينده، آسيب مي‌بينند و اين امر باعث بروز موخوره مي‌شود.

بهتر است موها بعد از استحمام در دماي معمولي و به مرور زمان خشك شود و از شانه كردن مو‌هاي خيس پرهيز شود؛ استفاده هارتمن از روغن‌هاي مخصوص مو مانند زيتون، بادام و كتيرا براي از بين بردن عارضه مو‌خوره مفيد و سودمند است.

دمنوش‌هاي مفيد براي درمان موخوره

يك ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده بريزيد و بگذاريد ۱۰ دقيقه بجوشد و آرام آرام دم بكشد. بعد از اين كه سرد شد، آن را صاف كنيد و هر روز از اين مايع به موى سرتان بماليد؛ پس قيمت پانسمان هارتمن از مدت كوتاهى متوجه خواهيد شد موخوره‌تان درمان شده است.

ريشه كنجد را در آب جوش خيس كنيد و بگذاريد ۱۵ دقيقه به همين حالت بماند؛ بعد از آن ريشه كنجد را به مدت ۳۰ دقيقه در آب بجوشانيد و مايع صاف شده را به موهاي‌تان بماليد.

جنيدي/ عوارض موخوره

پماد هارتمن

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده