همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بيماري,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
دبير

علمي هشتمين سمينار كشوري مشاوره ژنتيك و نقش آن در پيشگيري از معلوليت‌ها گفت: بيش از ۹۰ درصد بيماري‌ها با ژنتيك مرتبط است.

به گزارش فارس، شهلا فرشيدي دبير علمي هشتمين اسپري اپسايت سمينار كشوري مشاوره ژنتيك و نقش آن در پيشگيري از معلوليت‌ها، اظهار داشت: اين سمينار با حضور اساتيد و صاحبنظران برجسته نيمه آذر سال‌جاري در سالن همايش‌هاي دانشگاه الزهرا برگزار مي‌شود و جديدترين دستاوردهاي علمي و تازه هاي ژنتيك در اين همايش ارائه خواهد شد.

وي افزود: از جمله موضوعات علمي كه قرار است  در سمينار مطرح شود، بيماري‌هاي قلبي و گوارشي با زمينه ژنتيكي پانسمان لوهمن روشه است كه اين بيماري‌ها نوعي بيماري كمپلكس محسوب مي‌شوند و عوامل مختلفي از جمله ژنتيك در بروز آن تاثيرگذار است.

دبير علمي هشتمين سمينار كشوري مشاوره ژنتيك و نقش آن در پيشگيري از معلوليت‌ها  ادامه داد: اين سمينار به همت سازمان بهزيستي كشور و همكاري دانشگاه الزهرا تهران برگزار مي‌شود و مباحث مختلفي در زمينه ژنتيك و پيشگيري از معلوليت براي شركت كنندگان ارائه خواهد شد.

 فرشيدي با قيمت ورق سيليكوني براي زخم اشاره به اينكه بر اساس برخي از تحقيقات و مطالعات انجام شده در جهان مشخص شده كه بيش از ۹۰ درصد بيماري‌ها با ژنتيك مرتبط بوده و برخي از بيماري‌ها ۱۰۰ درصد تأثيرگذار از ژنتيك است، خاطرنشان كرد: حتي در بيماري‌هايي مانند سل كه نوعي بيماري عفوني محسوب مي‌شود در دو نفر با شرايط محيطي يكسان مي‌تواند بروز متفاوتي داشته باشد و يكي از اين افراد به پيكو اسميت اند نفيو دليل استعداد ژنتيكي مستعد ابتلا به سل باشد.

وي عنوان كرد: همچنين افرادي كه در خانواده خود سابقه ابتلا به برخي بيماري‌ها را داشته باشند نسبت به افراد معمولي سه تا پنج درصد بيشتر در معرض ابتلا هستند.

دبير علمي هشتمين سمينار كشوري مشاوره ژنتيك و نقش آن در پيشگيري از معلوليت‌ها با اشاره به اينكه پيشگيري از بيماري‌ها با زمينه ژنتيكي از طريق گاز عسل دارو و جراحي امكان پذيرنيست، گفت: اساس پيش‌گيري مشاوره است و از اين طريق مشخص مي‌شود آيا فرد مستعد ابتلا به بيماري مربوطه است يا خير و اگر لازم باشد پزشك آزمايشاتي را توصيه و در صورت صلاحديد با راهكارهاي خاصي پيشگيري از بيماري انجام مي‌گيرد.

هشتمين سمينار كشوري مشاوره ژنتيك و نقش آن در پيشگيري از معلوليت ها  ۱۳ و ۱۴ آذر ماه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه الزهرا برگزار مي‌شود.



منبع

تظرات ارسال شده