همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

بهترين تركيب گوشت چرخ كرده براي انواع گوشت چيست؟

بهترين تركيب گوشت چرخ كرده و نسبت گوشت‌ها، با توجه به موارد استفاده و ذائقه افراد متفاوت بوده و افراد مي‌توانند از تركيب‌هاي متنوعي براي تهيه آن استفاده كنند.

بهترين تركيب گوشت چرخ كرده
دكتر زخم| سرويس آشپزي - گوشت چرخ كرده به دليل نرم بودن و انعطاف‌پذيري بالايي كه دارد در آشپزي از محبوبيت بالايي برخوردار است و از آنجا كه در مدت زمان كوتاهي پخته مي‌شود، براي مواقعي كه وقت كافي براي آشپزي نداريد، مناسب است. همچنين در طب سنتي استفاده از گوشت چرخ كرده به دليل هضم راحت‌تر نسبت به گوشت تكه‌اي بسيار توصيه شده است. از اين نوع گوشت در پخت غذاهاي بسياري نظير اسپاگتي با گوشت چرخ كرده، رولت گوشت چرخ كرده و يا پلو قيمت پماد زخم بستر مخلوط با گوشت چرخ كرده استفاده مي‌شود. گوشت چرخ كرده را مي‌توان با در نظر گرفتن نوع كاربرد آن، از قسمت‌هاي مختلف بدن دام و با نسبت‌هاي متنوعي از گوشت و چربي يا گوشت گوسفندي و گوساله تهيه كرد. از اين‌رو ما در اين مطلب بهترين تركيب گوشت چرخ كرده را به شما معرفي خواهيم كرد.
آنچه خواهيد خواند:
  • گوشت با چربي
  • گوشت گوساله با چربي
  • گوسفند و گوساله
  • نسبت گوشت گوساله و گوسفند
  • گوشت مرغ و چربي

بهترين تركيب گوشت چرخ كرده با چربي

هرچه گوشت چرخ كرده، چربي كمتري داشته باشد رنگ قرمزتري دارد و همچنين زمان پخت آن نيز بيشتر است، در حاليكه گوشت چرخ كرده با چربي بيشتر، كمرنگ‌تر بوده و سريع‌تر مي‌پزد؛ بنابراين انتخاب تركيبي مناسب از گوشت و چربي براي چرخ كردن، بسيار مهم است و بايد ميزان گوشت و چربي به اندازه‌اي باشد كه گوشت چرخ كرده نه زياد چرب باشد و پماد مديكال هاني نه زياد خشك. اما بهترين تركيب گوشت چرخ كرده، نسبت ۲ به ۱ از گوشت و چربي است، يعني هر ۱۲۰۰ گرم گوشت چرخ كرده، بهتر است تركيبي از ۸۰۰ گرم گوشت و ۴۰۰ گرم چربي باشد.

تركيب گوشت گوساله با چربي

هر چند گوشت گوساله داراي طبيعتي سرد بوده و باعث افزايش سودا در بدن مي‌شود، اما بوي گوشت گوسفندي به مزاج برخي از افراد خوش نمي‌آيد و ترجيح مي‌دهند از گوشت گوساله استفاده كنند. به علاوه گوشت گوساله نسبت به گوشت گوسفندي ارزان‌تر بوده و چون بدون استخوان و چربي به فروش مي‌رسد، از نظر اقتصادي مقرون به صرفه‌تر است. با اين حال به اين دليل كه گوشت گوساله بسيار خشك بوده و بسياري از افراد از تركيب آن با چربي به نسبت ۲ به ۱ تركيبي از گوشت چرخ كرده را درست مي‌كنند كه به دليل داشتن چربي زياد سرد نيست، ارزان قيمت تر است و بوي زيادي نمي‌دهد.

بهترين تركيب گوشت چرخ كرده گوسفند و گوساله

گوشت گوساله معمولا براي چرخ كردن ايده‌آل است، البته به شرط اينكه با قسمت‌هاي چرب گوشت گوسفندي تركيب خريد قطره فروزومال شود تا چربي گوشت، تامين شده و بافت خشكي نداشته باشد. بهترين قسمت لاشه گوساله و گوسفند براي چرخ كردن، دم سينه و قلوه‌گاه (flank+plate+brisket) است كه سفت‌ترين قطعه لاشه بوده و مخلوط چرخ كرده (گوساله با گوسفند) آن براي تهيه كباب كوبيده بكار مي‌رود.
نكته: براي تهيه يك گوشت چرخ كرده مناسب و كم چربي، براي كباب كوبيده بهتر است كه قلوه‌گاه و دم سينه گوسفند خيلي چرب را با گوشت گوساله دوبار چرخ كنيد.

همچنين بخوانيد: بهترين قسمت گوشت گوسفندي براي كباب چيست؟


بهترين نسبت گوشت گوساله و گوسفند براي چرخ كردن

بهترين نسبت تركيب اين دو گوشت براي چرخ كردن، ۵۵ درصد (گوساله) به ۴۵ درصد (گوسفندي) است؛ يعني بهتر است از هر ۱۰۰ كيلوگرم گوشت چرخ كرده، ۵۵ كيلوگرم گوشت قلوه‌گاه گوساله با ۴۵ كيلوگرم گوشت قلوه‌گاه گوسفندي مخلوط شود.

بهترين تركيب گوشت چرخ كرده

بهترين تركيب گوشت چرخ كرده مرغ و چربي

از ديگر تركيب‌هاي گوشت چرخ كرده كه معمولا براي تهيه كوبيده مرغ با زعفران بكار مي‌رود، تركيب چربي گوسفندي و گوشت چرخ كرده سينه مرغ است كه به نسبت ۲ به ۳ به كار مي‌رود؛ يعني براي تهيه ۵۰ كيلوگرم گوشت چرخ كرده از ۲۰ كيلوگرم چربي و ۳۰ كيلوگرم سينه مرغ بدون استخوان استفاده مي‌شود. اين تركيب گوشت چرخ كرده نيز به دليل قيمت مناسب مرغ و چربي، از نظر اقتصادي بسيار مقرون به صرفه است.


سخن آخر

شايد انتخاب بهترين تركيب براي گوشت چرخ كرده كمي مشكل باشد و خيلي از افراد ترجيح دهند آن را به فروشگاهي كه از آن خريد مي‌كنند بسپارند، اما براي افرادي كه به سلامتي خود اهميت مي‌دهند، توجه به اين معيار‌ها مي‌تواند كمك كننده باشد. شما چه تركيبي را براي گوشت چرخ كرده درمان خانگي سوختگي با آب جوش استفاده مي‌كنيد؟ لطفا تجربيات و نظرات خود را از طريق بخش ارسال نظر با ديگران به اشتراك بگذاريد.
پيشنهاد مي‌كنيم با طرز تهيه انواع غذا با گوشت چرخ كرده نيز در دكتر زخمآشنا شده و از طعم اين غذاهاي فوري و لذيذ لذت ببريد.

تظرات ارسال شده