همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

نشانه هاي خونريزي معده چيست؟


بيماري خونريزي معده ممكن است با علائم بروز كند و يا بدون علائم باشد كه در اين صورت بيمار از طريق آزمايش مدفوع و وجود خون در آن متوجه خونريزي مي شود.


تمام مواردي كه بايد در مورد علائم خونريزي بدانيد:

خونريزي معده

خونريزي معده

بيشتر بيماري ها با وجود علائمي در بدن خود را نشان مي دهند اما برخي از بيماري ها هم در ابتدا علائم خاصي ندارند و با انجام آزمايش تشخيص داده مي شوند. خونريزي معده هم يكي از اين بيماري هاست. خون ريزي معده يكي از شايع ترين مشكلاتي است كه اگر علائم داشته باشد بيماران را مضطرب و وحشت زده به اورژانس مي كشاند.

نشانه هاي خونريزي معده

دكتر ناصر ابراهيمي درياني در گفت وگو با خبرنگار سرويس سلامت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه علوم پزشكي تهران، با بيان اينكه خونريزي معده ممكن است به چند صورت ظاهر شود، گفت:در اين بيماران استفراغ خوني متمايل به قهوه اي و سياه شدن مدفوع (ملنا) ظاهر مي شود.

بعضي افراد به دليل خونريزي آهسته و تدريجي، علامتي مثل تغيير رنگ مدفوع ندارند و ممكن است با علائمي به پزشك مراجعه كنند كه از تشخيص خونريزي بسيار دور باشد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران سرگيجه ، خستگي ، ضعف ، بي حالي و رنگ پريدگي را از علائم خونريزي معدهدانست و گفت:در صورت شديد بودن خونريزي معده، به صورت استفراغ خون ظاهر مي شود و بيماران مبتلا به گرفتگي عروق قلب ممكن است با تشديد درد قلب و افت هموگلوبين خون متوجه خونريزي معده شوند.

درياني بيان كرد:اين بيماري در سنين بالا يا در صورتي كه فرد بيماري همراه مانند ديابت، نارسايي قلبي، تنفسي و كليه داشته باشد، ميزان مرگ و مير ناشي از خونريزي بسيار بيشتر و 5 تا 8 درصد است.

وي يادآور شد:خونريزي معده مي تواند به صورت آشكار نباشد كه در اين صورت بيمار از طريق آزمايش مدفوع و وجود خون در آن متوجه خونريزي مي شود، در نتيجه خونريزي هم مي تواند آشكار و هم ناآشكار باشد.



راه هاي درمان خونريزي معده

اين فوق تخصص گوارش و كبد در خصوص راهكار درماني خونريزي معده، تصريح كرد:اولين اقدام درماني، آندوسكوپي است كه در اغلب موارد با اين روش مي توان خونريزي را از بين برد و بيمار بايد در اين زمينه از داروهايي كه به كاهش اسيد معده كمك مي كند، استفاده كند. در اين روش يك لوله فيبر نوري كوچك از طريق مري پايين فرستاده شده و وارد معده مي گردد تا محل خون ريزي را كشف كند.



منبع : نمناك

تظرات ارسال شده