همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
تاثير پوشيدن لباس هاي رنگي بر بدن

تاثير پوشيدن لباس به رنگ زرد

دانشمندان معتقدند اين رنگ براي درمان ناراحتي هاي روده‌ مفيد است و باعث افزايش سوخت و ساز بدن مي شود. رنگ زرد بر ذهن انسان تاثير زيادي دارد و براي از بين بردن ناملايمات روحي و ياس و نا اميدي مفيد است، چون نيروي رنگ زرد به فرد اميد به زندگي مي دهد.

رنگ زرد خوش بيني و اعتماد به نفس را در افراد افزايش مي دهد. سيستم عصبي، معده، روده ها، دستگاه هاضمه و كليه‌ ها تحت تاثير لوهمن روشه اين رنگ قرار دارند و اگر مشكلي در آنها پيش آيد، به‌ وسيله رنگ زرد مي توان مشكل را برطرف كرد.

تاثير پوشيدن لباس به رنگ آبي

رنگ آبي آرامش بخش ترين رنگ ها در طبيعت است كه استفاده از آن در محيط زندگي به درمان بيخوابي كمك مي كند. به اعتقاد متخصصان رنگ درماني رنگ آبي براي درمان برخي از اختلالات دستگاه تنفسي مثل آسم و تنگي‌نفس نيز مناسب است.

اين رنگ انرژي حياتي بدن را تحريك كرده و موجب افزايش قدرت و ايمني بدن مي‌شود. درمانگران رنگ درماني معتقدند اين رنگ براي افرادي كه خيلي سريع دچار هيجانات عصبي و استرس مي‌شوند، بسيار مفيد است و مي تواند ميزان ضربان قلب و فشار خون آنها را كنترل كند.از طرفي استفاده از رنگ آبي در محيط زندگي مي‌تواند به لحاظ روحي پانسمان phmb براي ايجاد فضايي آرامش بخش و ريلكس بسيار مناسب باشد.

متخصصان يوگا معتقدند كه رنگ آبي رنگ مديتيشن و انبساط روح است؛ رنگي كه ضمير ناخودآگاه انسان را فعال كرده و روحيه از خودگذشتگي، آرامش و صميميت را در انسان تقويت مي كند.

تاثير پوشيدن لباس به رنگ نارنجى

رنگ نارنجى از جمله رنگ‌ هايي است كه موجب نشاط و شادماني در فرد شده و توسط روانشناسان و روانپزشكان براي درمان افسردگي به بيماران توصيه مي شود.

به اعتقاد درمانگران رنگ درماني، رنگ نارنجي تنظيم كننده عملكرد و فعاليت ريه ها در بدن است و به درمان بسياري از بيماري‌ ها و اختلالات تنفسي چون آسم و برونشيت كمك مي كند.

اين رنگ يكي از رنگ هايي است كه درمانگران طب سنتي هند و جراحي پوست يوگا از آن براي ايجاد انديشه‌هاي متعالي و تصويرهاي ذهني مثبت در شاگردان و مراجعه كنندگان خود بهره مي برند. اين رنگ سنبل تعادل، موفقيت، شادكامي و اراده است.

تاثير پوشيدن لباس رنگ سبز بر بدن

سبز يكي از ترميم كننده هاي قوي براي بازسازي سلول ‌هاي عضلاني، استخوان ‌ها و ساير بافت ‌هاي مشابه است. اين رنگ خواص ويژه اي براي ترميم بافت ‌هاي آسيب ‌ديده عضلاني دارد، به همين دليل است كه بانداژى كه براى بستن دست و پاى شكسته استفاده مى ‌شود به رنگ سبز طراحى شده است.

رنگ سبز همچنين به جهت ارتباطي كه با چاكراي قلب دارد موجب تنظيم انرژي حياتي در قلب شده و حساسيت‌ ها و احساسات انسان را تحت‌تاثير خود قرار مي ‌دهد.

به اعتقاد درمانگران رنگ درماني، رنگ سوپرازورب h سبز متعادل كننده رشد انسان است و خاصيت تسكين دهنده و آرامش بخش دارد. اين رنگ به كنترل فشار خون در بدن كمك كرده و اختلالات خواب و خستگي هاي مزمن را در بدن برطرف مي كند.

تاثير پوشيدن لباس به رنگ قرمز

متخصصان رنگ درماني معتقدند رنگ قرمز از جمله رنگ‌ هايي است كه باعث افزايش توليد و ساخت هموگلوبين خون شده و انرژي‌ هاي شفابخش و مفيدي به اندام‌ هاي داخلي به‌ ويژه كبد مي‌ دهد. اين رنگ به جهت ارتباطي كه با چاكراي استخوان خارجي بدن دارد بسياري از عوارض ناشي از كم خوني، كاهش انرژي و افت فشار در بدن را كنترل مي‌ كند.

رنگ قرمز تاثير ويژه‌اي بر درمان ناباروري دارد و از سوي متخصصان رنگ‌ درماني مناسب‌ ترين رنگ براي درمان ناباروري محسوب مي‌ سوپرازورب p شود. اين رنگ موجب افزايش جريان گردش خون و مايع مغزي در نخاع و اعصاب شده و از اين رو ميزان انرژي بدن را تنظيم مي‌ كند. درمان سرماخوردگي، كم‌خوني، كاهش جريان خون، افزايش ميل جنسي و بالابردن اعتماد به نفس و شجاعت از جمله ويژگي هاي رنگ قرمز است.

منبع : زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده