همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
روش هايي اشتهاآور براي كودكان بدغذا

با كودكان بدغذا ارائه كرد.

به كرم اسكار رژودرم گزارش ، سهيلا عليپور روان شناس كودك و خانواده اظهار كرد: بدغذايي و غذانخوردن يكي از مشكلات رايج و اساسي والدين است.وي با بيان اينكه غذاخوردن و اشتها يك امرشخصي‌ و طبيعي است، افزود: پماد آلفا براي جوش صورت اگر كودكتان ناگهان از غذايي متنفر مي‌شود سعي كنيد واكنشي نشان ندهيد و اجازه دهيد آنچه را كه دوست دارد، بخورد.

عليپور ادامه داد: اگر واقعا كودك هميشه از غذاي خاصي متنفر است به او انتخاب ديگري بدهيد تا با اين كار مري انسان از تنش جلوگيري شود و به شخصيت كودك بي احترامي نشود.

وي با بيان اينكه هنگام غذا خوردن كودك را همراهي و تلاش كنيد فضاي آرام و شادي را به وجود آوريد، تشريح كرد: هيچوقت كودك را به آنچه نمي‌خواهد بخورد وادار نكنيد كودكان نوپا لج بازي خود سوختگي با آب جوش را دارد، همچنين بهتر است سفره غذا را حداكثر نيم ساعت باز نگهداريد و بعد جمع كنيد.

عليپور با بيان اينكه براي كودك زيرپنج سال ميان وعده‌هاي سبكي درنظر بگيريد و در سيني يا ظرفي نزديك او قرار دهيد تا هر وقت ميل پماد زخم بستر داشت بخورد، بيان كرد: با يك‌ يا چند بار غذا نخوردن، كودك بيمار نمي شود بلكه يادمي‌گيرد از فرصت پهن بودن سفره يا آماده بودن چاشت استفاده كند.


مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان



منبع

تظرات ارسال شده