همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چرا مجبور كردن كودكان به بوسيدن ديگران كار اشتباهي است؟

كنيد منظور ما اين باشد كه كودك خود را نبايد مجبور به ارتباط با پدربزرگ و مادربزرگ، نشستن روي پاي آن‌ها كنيد و اجازه ندهيد كه عمه و خاله‌هايش او را در آغوش بگيرند و مواردي از اين قبيل، اما چنين نيست. شما نبايد كودك خود را از ارتباط با ديگران به خصوص فاميل درجه يكش منع كنيد. در واقع اين مطلب درباره اين است كه بايد به احساسات و غرايز كودكان احترام بگذاريد.

به گزارش : گاهي بزرگسالان اين غريزه و احساس را در كودكان ناديده گرفته و آن‌ها را مجبور به بوسيدن پدربزرگ و مادربزرگ مي‌كنند. گاهي كودكان دوست ندارند با يكي از اعضاي خانواده يا دوستان خانوادگي ارتباط برقرار كنند و از اين ارتباط احساس خوبي ندارند. بنا به دلايلي گاهي كودكان از بوسيدن يا بقل شدن توسط دوستان يا خويشاوندان سرباز مي‌زنند اما والدين كودك با ناديده گرفتن احساس بدش او را مجبور به اين كار مي‌كنند و دليلي كه براي اين كار دارند جلوگيري از ناراحت شدن و برخورد بد كودكشان با اقوام و آشنايان است.

براي والدين اين چنيني، در مجبور محصولات مدي هاني كردن كودك به بوسيدن ديگران تنها چيزي كه اهميت دارد اين است كه كودكي خوش برخورد داشته باشند و باعث ناراحتي ديگران نشوند.

گاهي اين كه به كودكتان اجازه ندهيد احساس بد خود را بيان كند و حق بيان احساسش را نداشته باشد و نتواند احساسش را از تماس با فردي بگويد حتي اگر اين تماس بوسيدن پدربزرگ و مادربزرگ باشد، باعث مي‌شود كودك شما به گونه‌اي بزرگ شود كه حس كند هيچ حقي نسبت به بدن خود ندارد و قدرت نه گفتن در آينده را نداشته باشد.

بزرگ شدن كودك با چينين خلق و خويي باعث مي‌شود در صورت بروز حوادث بد مانند تجاوز يا لمس بد از طرف سايرين توانايي گفتن آن را نداشته باشد و اجازه دهد ديگران به بدنش دست بزنند. راه‌هاي زيادي براي درك بهتر احساسات كودكان وجود دارد كه به شما ياد مي‌دهد چطور به كودكتان آموزش دهيد احساسات بد و منفي خود را بيان كند و قدرت نه گفتن داشته باشد.

درك احساسات كودكان

براي درك بهتر احساسات كودكتان گاهي خودتان را در موقعيت او قرار دهيد و از اين كه دوست نداريد كسي شما را ببوسد يا در آغوش بگيرد و اگر كسي شما را مجبور به اين كار كند و بر خلاف ميلتان اين كار را انجام دهد چه احساسي خواهيد داشت. درست است كه به عنوان يك فرد بالغ نحوه آناليز قيمت كرم مدي هاني موقعيت‌ها با كودكان متفاوت است اما احساس بد در همه ما يكسان است و گاهي دوست نداريم توسط كسي كه حتي نزديك‌ترين فرد زندگي ما است در آغوش گرفته يا حتي بوسيده شويم.

بنابراين اگر كودكتان از بوسيدن پدربزرگ و مادربزرگ خودداري كرد به هيچ وجه براي ناراحت نكردن مادر و پدرتان او را مجبور به اين كار نكنيد.

به عقيده پيتر ساندرز سرپرست انجمن افرادي كه در كودكي مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌اند، به هيچ وجه نبايد كودكان خود را زماني كه احساس خوبي نسبت به كسي ندارند مجبور به لمس شدن از طرف شخص مقابل كنند. كودكان غريزه‌اي بسيار قوي و روحي بسيار حساس دارند و با مجبور كردن آن‌ها به كاري كه دوست ندارند به خصوص لمس شدن از طرف سايرين باعث ضربه زدن به روح و جسم كودك خود خواهيد شد.

درصد بسيار زيادي از افرادي كه مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته‌اند كساني بودند كه در كودكي و سنين زير پنج سال تجربه چنين احساسات و مجبور شدن به كاري كه دوست نداشتند توسط والدينشان داشته‌اند.

به عقيده ساندرز، اين كه شما كودك خود را مجبور به بوسيدن پدربزرگ و مادربزرگ مي‌كنيد يا حتي او را مجبور مي‌كنيد ديگران را در آغوش بگيرد با كارهاي روزمره مانند مجبور كردن او براي مسواك ژل medihoney زدن و غذا خوردن بسيار متفاوت است.

مجبور كردن كودك به بوسيدن فردي كه دوست ندارد باعث ضربه زدن به احساسات و روح او مي‌شود. اين اجبار درباره رد كردن و نقض تعريف حد و حدود و مرزهاي روحي و احساسي كودكتان است و زماني كه او را مجبور به بوسيدن و در آغوش گرفتن كسي مي‌كنيد كه دوست ندارد، مرزهاي احساسي او را در هم شكسته‌ايد و باعث خواهيد شد نتواند تشخيص دهد چه چيزي درباره بدنشان درست يا غلط است و لمس بدنشان توسط ديگران در آينده برايشان مسئله مهمي نخواهد بود.

كودك شما ممكن است يك روز از بوسيدن پدربزرگ و مادربزرگ امتناع كند و روز ديگر عاشق پدربزرگ و مادربزرگش باشد اما گاهي اوقات كودكان درباره شخصي از خويشاوندان يا دوستان خانوادگي غريزه‌اي بسيار قوي دارند و اصلا دوست ندارد آن شخص به آن‌ها دست بزند. ممكن است چيزي از او ديده باشند يا با يك بار اجازه دادن بوسيده شدن از طرف مقابل رفتار ناشايست و احساس بدي به آن‌ها دست داده باشد. رفتار كودك شما مي‌تواند بين اين دو متغير باشد.

اگر فرد مقابل كه شخصي بالغ است و از اين كه كودكتان او را نبوسيده يا در آغوش نگرفته و اجازه نداده به او دست بزند، ناراحت شود اين مشكل او خواهد بود نه مشكل كودكتان كه رضايت او را جلب عسل پزشكي كند. بهتر است آن بزرگسال با احساسات خود مقابله كند و با مقصر جلوه دادن كودك باعث نشود كه والدين او شرمنده شوند. هرچند كه شرمندگي براي والديني كه كودك خود را با قدرت نه گفتن بزرگ كرده‌اند معني ندارد.

نتيجه گيري در مورد مجبور كردن كودك به بوسيدن

شما به عنوان والدين كودك هرگز نبايد اجازه دهيد كودكتان در موقعيتي ناخوشايند حتي اگر بوسيدن پدربزرگ و مادربزگ باشد قرار گيرد. كودك شما همانند يك انسان داراي احساسات و غريزه‌اي است كه بايد به آن احترام بگذاريد.

شما به عنوان والديني دلسوز و حامي بايد به كودك خود آموزش‌هاي جنسي لازم را بدهيد و به او بگوييد اشكالي ندارد اگر از احساسات بد خود صحبت كند. در بسياري از موارد مشاهده شده كودكان توسط خويشاوندان بسيار نزديك يا دوستان خانوادگي مورد آزار و اذيت جنسي و لمس نامناسب قرار گرفته‌اند و تبديل به قربانياني شده‌اند كه از ترس مجازات و سرزنش شدن و طرد شدن از جانب ديگران ساليان سال نتوانند از اين موضوع صحبت كنند و زماني كه جرات صحبت كردن پيدا كردند، از طرف ديگران متهم به دروغگويي و اتهام به آن شخص مي‌شوند.

كودكان روحي بسيار حساس دارند و تربيت جنسي آن‌ها بسيار اهميت دارد بايد به كودك نواحي ممنوع را آموزش دهيد مدي هاني و به او بگوييد هرگز اجازه ندهد هيچكس حتي اقوام نزديك به آن نواحي دست بزند و اگر چنين شد حتما به مادر يا پدر خود اطلاع دهد. كودكتان را شجاع بزرگ كنيد و به او قدرت نه گفتن را آموزش دهيد. احترام به نظر كودكتان درباره احساسش باعث مي‌شود انساني ارزشمند با روحيه قوي باشد.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده