همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
۶ فاكتور موثر در پيشرفت آلزايمر

اين وضعيت داراي ساكارز نشانه‌هايي از جمله پريدن حافظه، گم‌شدن، سوالات متداول براي درك يك موضوع و جابجا ديدن اشياء است كه در صورت عدم توجه به آنها، با گذشت زمان شرايط بدتر خواهد شد.

اولين فاكتور مورد توجه هنگام بررسي احتمال ابتلا به آلزايمر سن است. در واقع با هر پنج سال بعد از ۶۵ سالگي خطر ابتلا به آلزايمر دو برابر مي‌شود.

دومين فاكتور افزايش‌دهنده خطر سربكت ابتلا به آلزايمر وضعيت ژنتيكي و جهش‌هاي ژنتيكي احتمالي است. در واقع ممكن است هر فرد يكي از سه ژن‌ جهش يافته مربوط به آلزايمر را از والدين خود دريافت كند.

سومين فاكتور مهم و البته قابل استناد در پيش‌بيني احتمال ابتلا به آلزايمر بررسي وضعيت خانواده و افراد مبتلا به آلزايمر در بزرگسالان است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط بنياد آلزايمر، احتمال پانسمان سوربكت ابتلا به آلزايمر در خانواده‌اي كه يك فرد آلزايمري وجود دارد بيشتر است.

چهارمين فاكتور موثر در پيشرفت آلزايمر، وضعيت سلامت قلب و عروق است. به عنوان مثال ابتلا به چند بيماري مثل فشارخون، مشكلات قبلي، سكته و كلسترول بالا به طور همزمان، شرايط را براي بروز آلزايمر آماده مي‌كند.

پنجمين فاكتور تشديدكننده آلزايمر آسيب يا پانسمان عسل ضربه به سر است. محققان در يك مطالعه دريافتند مرداني كه در حين خدمت وظيفه دچار آسيب مغزي شده بودند پس از گذشت چند دهه به نشانه‌هاي پيشرفت بيماري آلزايمر دچار شده‌ بودند.

ششمين فاكتور شناخته‌شده براي پيشرفت آلزايمر مصرف دخانيات است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سازمان جهاني بهداشت، شيوه زندگي هر فرد به نوعي در كيفيت دوران قيمت پانسمان سوربكت پاياني زندگي موثر است.

به عنوان مثال با مصرف سيگار ظرفيت خون‌رساني سيستم گردش خون به ويژه عروق مغزي در مقايسه با افراد غيرسيگاري كاهش مي‌يابد كه همين عارضه در نهايت زمينه را براي بروز آلزايمر آماده مي‌كند.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده