همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
۳ علامت اصلي وقوع سكته مغزي

نجات بيمار و درمان موفقيت آميز تا 4.5 پس از سكته است.

به گزارش : سيد حسين آقاميري درآستانه برگزاري يازدهمين كنگره سكته مغزي در ارتباط با علائم سكته مغزي گفت:‌انحراف صورت، ضعف دست يا پا و تغيير تكلم به صورت ناگهاني بايد جدي گرفته شود چرا اسميت اند نفيو كه بروز يك دفعه‌اي اين علائم نشانه‌هاي سكته مغزي است و بايد در زمان طلايي به بيماري كمك كرد.

وي افزود: خانواده‌ها اگر تصور مي‌كنند زمان رسيدن نيروهاي اورژانس به طول مي‌انجامد بايد قبل از تمام شدن زمان طلايي ۴.۵ ساعته بيماري خود را به مركز درماني كه ترجيحاً مجهز به ارائه خدمات ويژه به بيماران سكته مغزي است برسانند.

وي گفت: خوشبختانه در حال حاضر اورژانس تهران مجهز به آمبولانس‌هاي ويژه شده كه پيچش بيضه خدمات مناسبي را به بيماران دچار سكته مغزي ارائه داده و هماهنگي‌هاي لازم را جهت دريافت كمك‌هاي لازم به بيمار انجام مي‌دهند.

متخصص مغز و اعصاب در ارتباط با تأثير تحريم‌هاي دشمنان بر روي درمان و داروهاي سكته مغزي گفت:‌درمان اين بيماري دو قسمت دارد كه قسمت اول در زمان ۴.۵ اول پس از بروز سكته است و به بيمار داروي اكتيليز ارائه مي‌شود و خوشبختانه اين دارو به كشور وارد شده و مشكلي در اين زمينه نداريم.

آقاميري تصريح گاز عسل كرد:‌ البته نمي‌توانيم اين دارو را به همه بيماران ارائه دهيم چرا كه برخي از اين افراد مصرف قرص وارفارين به علت فشارخون دارند و يا ۴ ساعت ونيم طلايي آنها گذشته است بنابر اين بايد آنها را به بيمارستان‌هايي كه مركز سكته مغزي هستند و داراي آنژيوپلاستي هستند انتقال داد تا بتوان لخته را از مغز خارج كرد.

وي بيان داشت: بيمارستان‌ها نياز به تجهيزات و وسايل خاص و همچنين نيروي فلوشيپ نورواينترونشن نياز اسپري اوپسايت دارند كه تحريم‌ها در زمينه اين تجهيزات ما را با مشكل مواجه كرده چرا كه قيمت‌ها بالا رفته و بيمارستان‌ها زياد است و تحريم‌ها و معضلات به اين مسئله دامن زده است.

اين متخصص مغز و اعصاب گفت: معضل ديگري كه اكنون با آن سر و كار داريم اين است كه بخشي از همكاران ما در بيمارستان‌ها با درمان‌هاي جديد سكته مغزي آشنا نيستند بنابر اين براي انجام اقداماتي همچون ترومبكتومي همكاري لازم را نمي‌كنند.

گفتني سيكاكر است؛ يازدهمين كنگره سكته مغزي اول تا سوم اسفند ماه سال جاري در سالن همايش‌هاي كتابخانه ملي در بزرگراه حقاني برگزار مي‌شود و اساتيد و صاحبنظران برجسته در اين كنگره حضور و جديدترين دستاوردهاي در زمينه سكته مغزي مورد بحث و گفت‌وگو قرار مي‌گيرد.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده