همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
4روش براي ضدعفوني كردن مسواك

باكتري‌ها و ميكروب‌ها باشد.

به گزارش : متخصصان بهداشت و دهان دندان مي‌گويند: آيا تاكنون از خودتان پرسيده‌ايد كه چرا با وجودي كه بهداشت دهان و دندانهايتان را به خوبي چسب هارتمن رعايت مي‌كنيد ولي باز هم با مشكلاتي چون خونريزي لثه، دردناك و حساس بودن دندانها و يا بوي بد دهان مواجه هستيد؟ پاسخ اين سوال و مشكلاتي از اين دست به احتمال زياد در قفسه‌اي است كه مسواك خود را در آنجا نگهداري مي‌كنيد.

ميكروب‌ها و باكتري‌ها مي‌توانند به راحتي از مسواك به دهان راه پيدا كنند. عدم نگهداري صحيح مسواك مي‌تواند اين وسيله ضروري را عفونت بدن به سوپرماركتي از بيماري‌ها تبديل كند. براي مصون ماندن در برابر بيماري‌ها بايد مسواك خود را در شرايط تميز و شسته قرار دهيد.

البته نيازي نيست كه دستگاه گران قيمت استريل كننده براي اين كار تهيه كنيد بلكه كافيست چند دستورالعمل ساده را كه در زير به آنها اشاره شده براي تميز نگهداشتن مسواك خود بكار ببنديد:

۱-‌ پس از مسواك زدن هرگز مسواك خود را در وضعيت پماد هارتمن افقي قرار ندهيد بلكه آن را به حالت ايستاده بگذاريد تا آب به راحتي از روي آن عبور كند. بعلاوه در حالت ايستاده رطوبت برس‌هاي مسواك نيز به راحتي تبخير مي‌شوند. همچنين مسواكتان را در جا مسواكي‌هايي كه براي همين‌كار طراحي شده‌اند، بگذاريد و مطمئن شويد كه با مسواك افراد ديگر تماس پيدا نكند.

۲-‌ پس از هر بار مسواك زدن حداقل يك يا دو دقيقه مسواكتان اكتيكوت را زير شير آب نگه داشته و آبكشي كنيد. سپس آن را با محلول دهان شويه قوي بشوييد. اما مطمئن شويد كه پس از خارج كردن مسواك از محلول دهان شويه آن را به خوبي آبكشي كرده باشيد تا چيزي از محلول روي آن نماند.

۳- مسواك خود را هفته‌اي يك نوبت در آب جوش قرار دهيد. هر چند اين كار به تدريج موجب نرم شدن برس مسواك مي‌شود اما روشي بسيار موثر براي هارتمن كشتن ميكروب‌ها است. براي جلوگيري از آسيب ديدن مسواك فقط هفته‌اي يكبار از اين روش استفاده كنيد.

۴- مسواك خود را براي چند دقيقه در كاسه‌اي پر از سركه قرار دهيد و سپس با آب داغ آبكشي كنيد. مراقب باشيد دست‌هاي خود را نسوزانيد.

منبع: بيتوته



منبع

تظرات ارسال شده