همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نانوآمولوسيون ضدسرطان,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
يكي

از شركت‌هاي فعال در حوزه نانودارو، در حال ثبت پتنت مربوط به فناوري موسوم به NanoStilbene™ است كه در آن از ماده فعالي به نام پتروستيلبن استفاده شده‌است هيدروژل كه مي‌تواند به بهبود سلول‌هاي خون بعد از شيمي‌درماني كمك كند.

به گزارش ايرنا و به نقل از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، يكي از شركت‌هاي فعال در حوزه نانودارو، به دنبال ثبت پتنت مربوط به فناوري است كه در آن از نانوآمولوسيون براي از بين بردن سلول‌هاي سرطاني و كمك به احياء سلول‌هاي سفيد خون استفاده مي‌شود، اين دارو از مغز قرمز استخوان محافظت كرده و سيستم ايمني بدن را تحريك مي‌كند.

نوتروپنيا پماد سوختگي يك ناهنجاري كاهش تعداد سلول‌هاي سفيد خون است كه اگر شدت پيدا كند خطر جاني خواهد داشت، اين بيماري يكي از اثرات جانبي درمان سرطان با شيمي‌درماني يا راديودرماني است.

در حيواناتي كه با عامل ۵ فلوروراسيل درمان شده‌اند، استفاده از اين نانودارو موجب شده تا احياء سلول‌هاي سفيد خون خيلي سريع انجام شود، اين نتايج در موارد ديگر شيمي‌درماني نيز به‌دست آمده است.

جيمز ولتماير از محققان ارشد پانسمان زخم اين شركت گفت: ما پيش از اين گزارش كرده‌ بوديم كه نانوداروي NanoStilbene™ مي‌تواند براي از بين بردن سلول‌هاي سرطاني به كار رود، اين داده‌هاي جديد از امكان بهبود كساني كه در معرض شيمي‌درماني قرار گرفته‌اند پشتيباني مي‌كند. اين نانودارو براي محافظت از اين بيماران بعد از شيمي‌درماني مناسب است، بيماراني كه شيمي‌درماني روي آن‌ها انجام شده و دچار كاهش سلول سفيد خون شده‌اند، اين كار موجب افزايش احتمال بيماري‌هاي كرم رژودرم عفوني مي‌شود.

اين نانودارو نه تنها مي‌تواند احياء سلول‌هاي سفيد خون را تسريع كند بلكه به دليل داشتن خواص ضدسرطان به از بين بردن سلول‌هاي سرطاني نيز كمك مي‌كند، در واقع اين دارو فعاليت‌هاي مختلفي در بدن دارد. به ندرت مي‌توان دارويي يافت كه هم موجب كاهش رشد سلول‌هاي سرطاني شود و هم به‌صورت هم‌زمان سيستم ايمني بدن را تحريك كرده و مغز قرمز استخوان را از گزند مواد سمي شيمي‌درماني مصون دارد.

NanoStilbene خريد قطره فروزومال يك نانوآمولوسيون حاوي نانوذرات پتروستيلبن با ابعاد ۷۵ تا ۱۰۰ نانومتر است، اين نانوذرات براي درمان سرطان و برخي اختلالات التهابي قابل استفاده است، اين دارو مي‌تواند نسل جديدي از تركيبات غيرسمي براي درمان سرطان باشد كه سيستم ايمني بدن را نيز تحريك مي‌كند.



منبع

تظرات ارسال شده