همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ساعت طلايي براي خوابيدن چه ساعتي است؟

خواب دم غروب در طب سنتي ايران معروف به خواب هلاكت است؛ بنابراين افراد بايد بين ساعت ۲۱تا ۲ صبح بخوابند تا عملكرد هورمون‌ها دچار اشكال نشود.

به پانسمان suprasorb گزارش منير السادات روح اللهي درباره ساعت بيولوژيك بدن و تاثير آن در بدن اظهار داشت: خداوند مي‌فرمايد ما شب را براي شما مايه آرامش قرار داديم و نبايد ريتم شب به هم بخورد ولي امروزه استفاده از چراغ خواب‌ها موجب تغيير شده است.


به گفته وي افراد بايد بين ساعت 9 تا 2 صبح خواب باشند چرا پانسمان كلاژن كه اين ساعت طلايي براي خواب بوده و سيستم هورموني بدن فرد به خواب 9 شب تا 2 صبح نياز دارد.

دستيار تخصصي طب سنتي ايران افزود: بسياري از افراد عادت كرده اند كه روزها بخوابند و شب‌ها بيدار باشند كه اين مسئله بر سيستم بدني آنها تاثيرگذار است و در طب سنتي ايران خواب دم غروب به خواب هلاكت يا مرگ تشبيه شده است.

روح اللهي با نمايندگي شركت لوهمن روشه بيان اينكه غده هيپوتالاموس در زمان بين 9 شب تا 2 صبح بيشترين فعاليت خود را دارد، گفت: امروزه ريتم بدن به هم خورده است چراكه خيلي از افراد تا نيمه شب بيدارند و مشغول تماشاي تلويزيون يا كار با رايانه هستند و ناخواسته به بدن خود آسيب مي‌رسانند.

وي گفت: خواب بي‌موقع و ديرهنگام، پيري زودرس را در پي دارد.


دستيار پانسمان نقره براي سوختگي تخصصي طب سنتي ايران با اشاره به اينكه از اختلالات ديگري كه با بيداري شبانه ممكن است بروز مي‌كند، اختلالات تخمدان در زنان است، افزود: غدد فوق كليه 3 هورمون اصلي بدن را مي‌سازد و بخش عمده‌اي از اين هورمون‌ها هورمون جنسي است.

وي با بيان اينكه هورمون آلدوسترون تنظيم كننده فشار خون است و بخشي از نمك و اعصاب الكترودهاي بدن را نيز تنظيم مي‌كند، خاطرنشان كرد: يك هورمون ديگر به نام كورتيزول وجود دارد كه كورتون طبيعي بدن است كه بر سوخت و ساز قند، پروتئين‌ها و بسياري از قسمت‌هاي سيستم بدن تاثير مي‌گذارد و طبيعت بدن به اين هورمون وابسته است. بي‌نظمي و عدم تعيين زمان مشخص براي خواب، بر عملكرد اين هورمون‌ها تاثير منفي و مستقيم مي‌گذارد.

منبع: تسنيم




منبع

تظرات ارسال شده