همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 9 قانون مهم براي پدران خوب

پدران خوب است و با رعايت كردن چه نكاتي مي‌توان حس پدر خوب بودن را تجربه كرد؟

÷به گزارش ، گاهي برايمان پيش مي‌آيد كه از خودمان بپرسيم، آيا پدر خوبي بوده‌ام؟ همسر و فرزندان‌مان دلايل اصلي ما براي زندگي و احساس خوشبختي هستند.بهترين پدر بودن يك مفهوم نسبي است، اما بيشتر پدرها دوست دارند كه از نظر فرزندان‌شان بهترين پدر دنيا باشند، ولي بايد واقعيت‌ها را نيز پذيرفت.پدرها هم گاهي خطا مي‌كنند، چرا كه هيچ انساني كامل نيست، ولي چيزي كه اهميت دارد، تلاش آنها براي برطرف كردن نقايص و دوري از تكرار اشتباه است. اطراف ما پر از پدرهاي فوق‌العاده است.

پدرهايي كه نيمه‌هاي شب براي عوض كردن پوشك فرزندشان بيدار مي‌شوند،‌ بعد از يك روز سخت كاري به خانه برمي‌گردند، پانسمان phmb ‌ولي همچنان سعي مي‌كنند خستگي خود را بروز ندهند و با فرزند خود بازي كنند و وقت بگذرانند، اما چه ويژگي‌هايي خاص پدران خوب است و با رعايت كردن چه نكاتي مي‌توان حس پدر خوب بودن را تجربه كرد؟

پدري كه تمام تلاشش را مي‌كند تا از خانواده‌اش حمايت كند
پدري كه لبه تخت مي‌خوابد تا كودكي كه از خواب پريده و نيمه‌هاي شب آمده كنار پدر و مادرش بخوابد،‌ جاي كافي داشته باشد، يا پدري كه وقتي نزديك خانه مي‌رسد، قلبش از شادي مي‌زند تا كودك نوپايش را در حال تاتي‌‌تاتي كردن تماشا كند و به طور كلي پدري كه هميشه سعي مي‌كند در كنار خانواده باشد و آنها را حمايت كند.

احساس امنيت از مهم‌ترين نيازهاي انسان‌ها است. پدرهاي خوب شرايطي را ايجاد مي‌كنند كه فرزندشان احساس امنيت كند، مثلا زماني كه روي كمربند ايمني در اتومبيل و بستن آن تمركز مي‌كنيد، در واقع تلاش مي‌كنيد شرايط امن و محفوظي را براي فرزند خود ايجاد نماييد و حتي با همين حركت كوچك و ساده هم مي‌توان سوپرازورب p دريافت كه چنين پدري، يك پدر خوب است.

وقت آزاد خود را با كودك‌‌شان (و خانواده) سپري مي‌كنند
وقتي كه به خانه باز مي‌گردند،‌ خسته هستند و نياز به استراحت دارند،‌ اما از كوچك‌ترين فرصت براي كنار خانواده بودن استفاده مي‌كنند.آنها قدر اين روزهاي زندگي را مي‌دانند و به خوبي درك كرده‌اند كه اين روزها تكرار نمي‌شوند.

فرزند خود را هميشه در آغوش مي‌گيرند
نشان دادن عشق و علاقه به فرزندتان، ترس ندارد. نبايد از اين كار خجالت بكشيد يا فكر كنيد اُبهت مردانگي‌تان زير سوال مي‌رود.كودكان به تماس فيزيكي نياز دارند و اين تماس فيزيكي نبايد فقط به مادرها محدود شود.شايد كودكان بيشتر از مادرشان به آغوش شما نياز دارند. آنها را بغل مي‌كنيد و به آنها عشق بورزيد.

با فرزند خود بازي مي‌كنند
پدران خوب فرزندان‌شان را بيرون مي‌برند و با آنها ورزش و بازي مي‌كنند، حتي اگر اين امكان فراهم نيست، از يك بالش كوچك در خانه استفاده مي‌نمايند لوهمن روشه و سعي مي‌كنند با همان بازي كنند و فرزندشان را سرگرم كنند.
فقط براي آنها يك فيلم يا انيميشن كودكانه نمي‌گذارند تا وقت كودك‌شان پر شود، ‌بلكه تلاش مي‌كنند در تفريح و سرگرمي فرزندشان سهيم باشند.

كارهاي مادرانه هم مي‌كنند
كارها و اموري كه معمولا به مادرها نسبت داده مي‌شوند و مادرانه هستند،‌ لزوما فقط مختص مادران نيست، بلكه پدرها نيز مي‌توانند آن بخش از كارها را به عهده بگيرند؛ مثل عوض كردن پوشك بچه،‌ خواباندن او‌، حمام بردن او، غذا دادن به او و ... .پدر خوب در تمام اين موارد به همسرش كمك مي‌كند و اين كار را نه با اكراه، بلكه با لذت انجام مي‌دهد.

پدر خوب براي فرزندش كتاب مي‌خواند
اين بخش اهميت زيادي دارد. اين كار هم مفرح است و هم مي‌تواند بسيار آموزنده و مفيد باشد و رابطه پدر و فرزندي را مستحكم‌ كند.بسياري از مهارت‌هاي زندگي را مي‌توان از همين طريق به كودكان آموخت. او روي تخت دراز مي‌كشد، فرزندش را در آغوش مي‌گيرد و برايش قصه و كتاب مي‌خواند سوپرازورب c و هر دو از كنار هم بودن لذت مي‌برند.

در كنار مادر فرزندشان هستند و او را همراهي مي‌كنند
در برابر فرزند خود با مادر فرزند، ‌بحث و جدل نمي‌‌كنند، ‌فرياد نمي‌زنند و فحش نمي‌دهند.رفتار پدر و مادرها مستقيما روي حس احترام به نفس كودك اثر مي‌گذارد. آنها با همين رفتارها بزرگ مي‌شوند.مهربان هستند، احترام مي‌گذارند و به همسرشان عشق مي‌ورزند.هميشه تلاش مي‌كنند يك تيم باشند و ارتباط و تعلق به همديگر را حفظ مي‌كنند.

در مورد مسائل مالي به فرزند خود آموزش مي‌دهند
يك پدر خوب فرزندش را با پول آشنا مي‌كند و اينكه براي خود هدفي دارد و براي هدفش پول جمع مي‌كند.به اين ترتيب كودك ياد مي‌گيرد كه بايد خودش در آينده شرايط مالي‌اش را اداره كند.

يك پدر خوب، نسبت به خودش احساس خوبي دارد
يك پدر خوب قرار نيست كه از كل خواسته‌ها و علاقه‌هاي خود دست بردارد.
او بايد مراقب خود باشد، زماني را فقط به خودش اختصاص دهد،‌ به سلامتي خود اهميت دهد، سوپرازورب h سالم غذا بخورد، ورزش كند و سپس مراقب خانواده خود نيز باشد.
براي اينكه يك پدر خوب، چيزهاي خوبي به فرزندش ياد بدهد، بايد الگوي درستي باشد.

منبع: زدگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده