همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 اين مواد غذايي را خام نخوريد

سلامتي به وجود بياورند.

به گزارش برخي مواد غذايي وجود دارند كه به دليل داشتن مواد سمي و آلودگي‌هايي بايد از خوردن آنها به صورت خام اجتناب كنيد.

براساس نمايندگي b braun گزارش «مديكال ديلي»، در اينجا با چند مورد از اين مواد غذايي آشنا خواهيد شد.

سيب‌زميني

سيب‌زميني خام به ويژه آنهايي كه سبز و جوانه زده‌اند به دليل توليد «سولانين» سمي هستند. سم «آلكالوئيد» مي‌تواند منجر به اسهال، تهوع، گرفتگي، سردرد و در موارد نادر منجر به مرگ شود. در حقيقت بايد مصرف سيب‌زميني‌هاي سبز را حتي به صورت پخته نيز از قلم بيندازيد.

بادمجان

بادمجان ژل زخم پرونتوسان خام حاوي سولانين است و همان گونه كه اشاره شد در سيب زميني سبز شده نيز وجود دارد. بادمجان‌هاي جوان يا آنهايي كه زود برداشت مي‌شوند حاوي بيشترين ميزان از اين سم هستند و خوردن آنها تاثيرات ناخوشايندي بر معده و روده مي‌گذارد.

جوانه ها

جوانه‌ها از جمله مواد غذايي سالم در نظر گرفته مي‌شوند. با اين وجود، جوانه‌هاي يونجه و تربچه مي‌توانند حاوي اسپري linovera باكتري‌هاي مضر «ئي.كولاي، سالمونلا، و ليستريا» باشند. جوانه ها در شرايط گرم و مرطوب پرورش داده مي‌شوند، كه محيطي مناسب براي تكثير اين باكتري‌ها نيز محسوب مي‌شود. بر همين اساس، اگر قصد خريد جوانه‌ها را داريد آنها را به صورت تازه خريداري كرده و پيش از مصرف شستشو و پختن را فراموش نكنيد.

بادام تلخ

بادامي كه مي‌شناسيم و از مصرف آن لذت مي‌بريم به نام بادام شيرين شناخته مي‌شود و فوايد ژل ايكس سلامت مختلفي را نيز ارائه مي‌كند. اما گونه اي ديگر به نام بادام تلخ نيز وجود دارد كه حاوي اسيد هيدروسيانيك، تركيبي خطرناك از سيانيد هيدروژن و آب، است. تنها 70 گرم بادام تلخ براي مرگ يك فرد بالغ كافي است. اما اگر بادام تلخ را بپزيد مي توانيد آن را مصرف كنيد.

آرد

مصرف آرد خام مي تواند به اندازه مصرف تخم‌مرغ خام مشكل‌آفرين باشد. طي سال‌هاي اخير، سازمان غذا و داروي آمريكا و مراكز بي براوون كنترل و پيشگيري از بيماري آمريكا آرد خام را به عنوان يك خطر بالقوه براي سلامت انسان معرفي كرده‌اند. طي سفر خود از ساقه گندم تا قفسه سوپرماركت، آرد ممكن است با عوامل بيماري‌زا مانند باكتري ئي.كولاي در تماس باشد، كه تنها در صورت پختن از بين مي‌روند.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده