همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
آيا ورزش كردن در شب مناسب است يا خير؟

نسبت به ساير ساعت‌هاي روز دارد.

به گزارش ، دكتر احمد باقري مقدم رييس هيات پزشكي ورزشي استان اصفهان، افزود: انتخاب زمان ورزش در ژل پرونتوسان طول روز بستگي به شرايط هر فرد متفاوت است. در حقيقت بهترين زمان براي انجام تمرين‌هاي ورزشي زماني است كه فرد از نظر روحي، هوشياري و تغذيه و شرايط محيطي آمادگي لازم را داشته باشد. در گروهي از افراد كه مجبور يا علاقه‌مند هستند در شب ورزش كنند، همواره اين سوال مطرح است كه آيا ورزش كردن در شب مناسب است يا خير؟

وي گفت: برخي ورزش در شب را براي كاهش وزن بي براون ايده‌آل مي‌دانند و برخي ديگر آن را نامناسب. در رابطه با بهبود وضعيت خواب نيز بعضي از مطالعات، ورزش در شب را توصيه و برخي از مطالعات ورزش در شب را باعث اختلال در خواب شبانه گزارش كرده‌اند. در تعداد اندكي از مطالعات، ورزش را به طور شبانه در پارك‌ها به علت افزايش دي‌اكسيدكربن و كمبود اكسيژن توصيه نمي‌كنند ولي اين موضوع تاييد نشده است.

رييس هيات پزشكي ورزشي استان اصفهان درباره بعضي محلول پرونتوسان فوايد ورزش در شب اظهار كرد: در شب عضلات بدن نرم‌تر و آماده‌تر از صبح است و معمولا در شب كمتر شاهد سفتي عضلات هستيم. ضمن اين كه فرصت ورزش در شب معمولا بيشتر ار صبح‌هاست.

باقري مقدم اضافه كرد: البته در شب به علت افزايش سطح هورمون‌هاي استرس مثل كورتيزول و نوراپي‌نفرين در طي ورزش و طبيعي شدن آن پس از چند ساعت، سبب مي‌شود تا خواب پس از ورزش مختل شود. مشكل عروقي بنابراين بين فعاليت ورزشي تا زمان خواب بايد حداقل ۳ ساعت فاصله باشد. همچنين به علت كاهش سطح متابوليسم بدن در شب‌ها به نظر مي‌رسد ورزش در شب‌ها تاثير كمتري در كاهش وزن نسبت به بقيه ساعت‌هاي روز دارد.

متخصص پزشكي ورزشي در پايان گفت:‌ اگر جزو كساني هستيد كه فقط شب‌ها فرصت ورزش داريد فراموش نكنيد كه ورزش كردن در شب بهتر از ورزش نكردن است. البته در اجراي ورزش شبانه نياز به اسپري لينوورا انگيزه بيشتر و نظم است. زيرا به علت تاثير كمتر آن در كاهش وزن يا ايجاد خستگي ممكن است فرد از ادامه دادن فعاليت ورزشي در شب امتناع كند.

منبع: پزشكان بدون مرز



منبع

تظرات ارسال شده